Dextrose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dextrose

Yoow krachtpatsers,

Had even een vraagje m.b.t. dextrose, zolang als ik nu train neem ik eigenlijk al dextrose in mijn post-workout alleen zit nu met een probleempje
    Ik train voortaan van 20.00 tot ong. 21.00 en rond 23.30-0.00 wil ik graag gaan pitten. Eigenlijk vindt ik een post-wo meal wel heel belangrijk maar om dan rond 22.00u nog eens 100g rijst en 100g tonijn weg te schransen terwijl ik een uur daarvoor al 75g dextrose naar binnen heb ge-ad en over een uurtje ga slapen lijkt me allemaal wat te dicht op elkaar en behoorlijk aantrekkelijk voor de vet-kweek.

Hoe zouden jullie dit doen? Bijvoorbeeld na het trainen i.p.v. dextrose een appeltje of gewoon alleen whey en vervolgens wel een dikke post-wo (aangezien deze wel verdomd belangrijk is) .

21.00 40g whey + creatine shake
    21.45-22.00 100g rijst + 100/150g tonijn
    23.30-0.00 500g kwark

of

21.00 40g whey + creatine + 75g dextrose shake
    21.45-22.00 100g rijst + 100/150g tonijn
    23.00-0.00 500g rijst

Welke zouden jullie kiezen? Misschien een tussenweg? 50g dextro, 50g rijst? Iemand?
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

40g whey + 20g dextrose direct na je workout.
    half uurtje later thuis: flinke pwo meal met groenten vlees/vis en rijst.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hm.. oke
      Hoeveelheden in gram van ew/kh voor post-wo meal?

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by dynobet View Post

hoe kom je aan die 20 gram dextrose dyno? standaard of lichaamsgewicht gebonden?
        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

ik neem hetzelfde als jou ook pas om 22:00 die maaltijd met rijst, soms zelfs later.
          dat zou als het goed is niet veel moeten uitmaken.
          ik wacht daarentgen wel minimaal een uur na mijn dextrose!

Comment

You can be part of my meal tonight.

Comment

Dus geen tijd tussen dextrose en whey? En geen kwark na groenten vlees en rijst?

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                hoe kom je aan die 20 gram dextrose dyno? standaard of lichaamsgewicht gebonden?
                heeft te maken met de tijd die tussen het nemen van de shake en de eerstvolgende maaltijd.

stel jij neemt post workout 40g whey + 100g dextrose, dan heeft je lichaam snel en veel glucose beschikbaar. je kan bij zoon flinke shake beter een uurtje of twee wachten voor je een maaltijd neemt (extreem voorbeeld).

neem je nou 40g whey + 40g dextrose, dan krijgt je lichaam minder glucose beschikbaar, en heeft deze dus sneller verwerkt. je kan dus sneller je volgende maaltijd nemen. (45 min na nemen van shake?)

de hoeveelheid die je neemt, kun je onder andere dus afhankelijk maken van de tijd die er zit tot je volgende meal. (maar er zijn ook genoeg andere factoren).
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dextrose en whey in 1 shake, 45mins later pakte ik 100g rijst/100g tonijn/komkommer en vervolgens voor het slapen 500g kwark

Comment

Originally posted by Fundoshi View Post
                    Dus geen tijd tussen dextrose en whey? En geen kwark na groenten vlees en rijst?
                    zie niet echt het nut van tijd laten tussen dextrose en whey. de whey zal de dextrose opname niet of nauwlijks vertragen.

kwark is geen must he. het gaat erom dat je je kcal en ekv haalt. dit kan met of zonder kwark. stel hij moet nu 75g eiwitten, 100g koolhydraten en een 20g vetten binnenkrijgen vanaf het moment dat hij thuis is tot hij gaat slapen.

dan kan hij uiteraard 100g kip + 100g rijst (ongekookt gewogen) + groenten en wat olijfolie nemen. en dan net voor het slapen een bakje kwark.

hij kan ook 300g kipfilet nemen + 125g rijst + groenten en wat olijfolie nemen. en dan dit gewoon opeten. komt op hetzelfde neer. als je er van overtuigd bent dat spreiden beter is, deel je het op in twee meals en eet je een anderhalf uur na meal een meal 2

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                      Dextrose en whey in 1 shake, 45mins later pakte ik 100g rijst/100g tonijn/komkommer en vervolgens voor het slapen 500g kwark
                      super

Comment

Danku, btw ook nog handje nootjes bij de kwark gepakt

Comment

Bedankt dynobet, voor de verduidelijking.

Comment

heeft te maken met de tijd die tussen het nemen van de shake en de eerstvolgende maaltijd.

stel jij neemt post workout 40g whey + 100g dextrose, dan heeft je lichaam snel en veel glucose beschikbaar. je kan bij zoon flinke shake beter een uurtje of twee wachten voor je een maaltijd neemt (extreem voorbeeld).

neem je nou 40g whey + 40g dextrose, dan krijgt je lichaam minder glucose beschikbaar, en heeft deze dus sneller verwerkt. je kan dus sneller je volgende maaltijd nemen. (45 min na nemen van shake?)

de hoeveelheid die je neemt, kun je onder andere dus afhankelijk maken van de tijd die er zit tot je volgende meal. (maar er zijn ook genoeg andere factoren).
                            Ik ging altijd van de 0,5 gram per kilo lichaamsgewicht formule uit voor dextrose na het trainen. Voor mij dus zo.n 40 gram dextrose. (samen met de whey uiteraard)

Voldoet dit?
                            If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                              Ik ging altijd van de 0,5 gram per kilo lichaamsgewicht formule uit voor dextrose na het trainen. Voor mij dus zo.n 40 gram dextrose. (samen met de whey uiteraard)

Voldoet dit?
                              dat is een goed uitgangspunt. maar of het in jouw situatie "goed" is hangt natuurlijk ook samen met het totaalplaatje. jouw inname is vrij standaard, en zal in de meeste gevallen wel goed zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X