Gezondheid is gezond.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by beat-boxer View Post
    Daar heb je helemaal gelijk in. ik voelde me ook tip top. tot dat ik ermee kapte voor een week of 2 omdat ik me niet goed voelde. sindsdien voel ik me niet goed. daarom vroeg ik me af als het aan de schema lag.
    Het kan ook zijn dat je lichaam nu zo gewend is aan goede voeding dat het erg sterk reageert op foutere voeding. Dat zit niet meer in je systeem, zeg maar.

Vorig jaar op vakantie heb ik een keer bij een Grieks restaurant erg zwaar en vet gegeten, "ik had tenslotte vakantie" en wilde het even loslaten.
    Ik lieg niet als ik zeg dat ik per ambulance ben afgevoerd naar een ziekenhuis omdat ik korte tijd later serieus onwel werd en een collaps kreeg. Alle onderzoeken waren goed........conclusie was de verandering van voeding die te heftig binnenkwam. Kun je nagaan!
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
      Ik vroeg me af als het een beetje lag aan de gezonde levenstijl. Want mensen zeggen wel bijvoorbeeld: alleen maar gezond eten is goed voor je, of aan je dagelijkse macros komen. maar dat is een beetje wetenschappelijk enzo. jammer dat ik daar niet zoveel in geloof. Want wanneer ik er direct mee stop voel ik me lui/zwak/moe. geen honger. en slaap ook niet goed.
      Dan maar een paar weken naar de Mac, Burger King en twijfelachtige shoarmazaken. Wellicht knap je daarvan op.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
        Het kan ook zijn dat je lichaam nu zo gewend is aan goede voeding dat het erg sterk reageert op foutere voeding. Dat zit niet meer in je systeem, zeg maar.

Vorig jaar op vakantie heb ik een keer bij een Grieks restaurant erg zwaar en vet gegeten, "ik had tenslotte vakantie" en wilde het even loslaten.
        Ik lieg niet als ik zeg dat ik per ambulance ben afgevoerd naar een ziekenhuis omdat ik korte tijd later serieus onwel werd en een collaps kreeg. Alle onderzoeken waren goed........conclusie was de verandering van voeding die te heftig binnenkwam. Kun je nagaan!
        Wow. heftig om te horen . maar je hebt 100% gelijk. eigenlijk wat ik nu moet is gewoon weer de voedingschema aanvolgen.
        Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Dan maar een paar weken naar de Mac, Burger King en twijfelachtige shoarmazaken. Wellicht knap je daarvan op.
          Dat hoeft ook weer niet. gewoon de balans houden is het beste.

Comment

Zo kan je wel de mac binnengaan een hamburger eten onwel worden en komen ze af met een 'geen negatieve publiciteit bedrag'.

=D Kan je weer wat whey shakes mee afbetalen.
            Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Begrijp ik dit goed? Je voelde je prima toen je goed at en als je niet goed eet voel je je kut. Nu vraag je je af of je je kut voelt dóór je schema?
              Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld.
              createmybody.net

Comment

Het is sowieso een eigenwijs mannetje, hier op het forum zitten groot en deels van de dag om commentaar te geven op anderen. Of beter gezegt mensen belachelijk maken. Want Beat-Boxer is de man op het gebied van alles, zo wil hij teminste overkomen. En nu gaat hij ons vragen of hij de broodjes durum en shuarma moet laten staan, omdat hij zich niet lekker voeld.

Rot op

Comment

Ik heb hetzelfde als jij beat-boxer, in 6 weken tijd 2x goed ziek geworden. Ik heb zelf zitten twijfelen of het aan mijn afweerstysteem ligt of dat ik gewoon een goede virus te pakken heb gekregen aangezien ik eigenlijk nooit zo vaak en zo snel ziek word.
                  Ik ben vorig week naar de dokter gegaan en heb een leuke antibiotica kuurtje gekregen. Nu gaat het weer prima.
                  Carpe Diem

Comment

Want tja, wetenschap is natuurlijk iets om in te geloven :P
                    createmybody.net

Comment

Als je regelmatig ziek wordt, bestaat de kans dat je overtraind bent. Door overtraining werkt je afweersysteem minder goed en ben je eerder vatbaar voor ziekten.

wat velen ook vergeten is dat wanneer je hard en zwaar traint, je niet alleen extra veel RUST + kcal en eiwitten nodig hebt om te herstellen en groeien.

maar dat je ook extra veel vitamines, mineralen, en andere micronutrienten nodig hebt (buiten de extra veel rust en macro nutrienten). Voor ons bodybuilders (of een andere groep van mensen die hard trainen, waar jij je mee kan identificeren), is het dus extra van belang om gezond en voldoende te eten.
                      -----------------------------

Verder hoeft shoarma zeker niet ongezond te zijn. ik pak wel vaker een meergranen triangel broodje van de albert hein. maak wat shoarma van wat kippenvlees, en doe dit samen met wat vers gesneden groenten op een broodje. is niets mis mee.

je kan shoarma zelf zo gezond of ongezond maken als jij het wil.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je slaapt slecht, weinig eetlust, voelt je futloos? Ben je ook somber? Weinig zin in dingen? Zou dan ook een lichte depressie kunnen zijn.
                        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                          Het is sowieso een eigenwijs mannetje, hier op het forum zitten groot en deels van de dag om commentaar te geven op anderen. Of beter gezegt mensen belachelijk maken. Want Beat-Boxer is de man op het gebied van alles, zo wil hij teminste overkomen. En nu gaat hij ons vragen of hij de broodjes durum en shuarma moet laten staan, omdat hij zich niet lekker voeld.

Rot op
                          Waar zie jij dat het door de broodjes komt? ik heb ook nooit gezegt dat het door dat komt. ik zei dat ik was gestopt met mijn voedingschema en dat ik mij ineens niet goed voelde. en ik vroeg me af als het aan de gezonde levenstijl zat of niet. jij kan er veel van leren en anderen ook. jij vind dat ik mensen belachelijk maak en mensen teveel commentaar geef, maar terwijl JIJ dat vaak doet. en nog schelden ook. en alleen omdat een persoon zegt dat ik shoarma eet om de eiwitten en vetten. denk jij direct dat dat het enige is dat ik eet. jij moet ook meer inlezen inplaats van oordelen man. we zijn geen kleuters meer.

Originally posted by dynobet View Post
                          Als je regelmatig ziek wordt, bestaat de kans dat je overtraind bent. Door overtraining werkt je afweersysteem minder goed en ben je eerder vatbaar voor ziekten.

wat velen ook vergeten is dat wanneer je hard en zwaar traint, je niet alleen extra veel RUST + kcal en eiwitten nodig hebt om te herstellen en groeien.

maar dat je ook extra veel vitamines, mineralen, en andere micronutrienten nodig hebt (buiten de extra veel rust en macro nutrienten). Voor ons bodybuilders (of een andere groep van mensen die hard trainen, waar jij je mee kan identificeren), is het dus extra van belang om gezond en voldoende te eten.
                          -----------------------------

Verder hoeft shoarma zeker niet ongezond te zijn. ik pak wel vaker een meergranen triangel broodje van de albert hein. maak wat shoarma van wat kippenvlees, en doe dit samen met wat vers gesneden groenten op een broodje. is niets mis mee.

je kan shoarma zelf zo gezond of ongezond maken als jij het wil.
                          Ik zal eraan denken. bedankt

Originally posted by Toph View Post
                          Je slaapt slecht, weinig eetlust, voelt je futloos? Ben je ook somber? Weinig zin in dingen? Zou dan ook een lichte depressie kunnen zijn.
                          Ja precies. Daar dacht ik ook.
                          Last edited by Beachboy; 20-03-2012, 21:17.

Comment

Originally posted by beat-boxer
                            Ja precies. Daar dacht ik ook.
                            Hopelijk dat je erachter komt wat het is. Misschien een tripje naar de huisarts als het aanhoudt.
                            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                              Dit zijn overigens ook allen symptomen die voor kunnen komen bij overtraining.

als je voeding top zit, dan zal overtraining minder snel voorkomen, omdat goede en voldoende voeding het herstel positief beinvloed. Vooral wanneer je dan te weinig en minder goede dingen gaat eten, kunnen de symtomen van overtraining sterker worden.

dit kan dus ook een mogelijke verklaring zijn.
                              -------------------------------

succes iig
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X