Olijfolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olijfolie

Heb daarnet wat opgezocht over olijfolie.

De mono-onverzadeginde vetten zijn goed voor ons bb, als ik het goed begrijp?

En de verzadigde zijn minder goed. Nu merk ik dat olijfolie Palmitinezuur bevat. Weet iemand wat dit is.

Zijn er betere alternatieven dan olijfolie? Of is olijfolie zowat het beste mogelijk.

Thx.
    Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ones-part.html

Palmitinezuur is overigens een lange keten verzadigd vetzuur. Ofwel olijfolie bevat buiten de grotendeels onverzadigde vetzuren tevens een deel verzadigde vetten.
    Last edited by dynobet; 22-03-2012, 16:47.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Aaaaaaaah thx for the link. Maar dat is wel ff heeeeeel veel materiaal. Heb je enkele hoofdpunten. Ik begin alvast te lezen.

Comment

hoofdpunt = verzadigde vetten heb je nodig. Enkelvoudig onverzadigde vetten heb je nodig. meervoudig onverzadigde vetten heb je nodig. de EPA/DHA/ALA omega 3 vetzuren heb je nodig.

Ze spelen allen hun eigen rol bij verschillende processen, en vervullen allen hun eigen taken binnen het lichaam. Allen zijn nodig. in een goede kwantiteit en verhouding.

In de hedendaagse "voeding", zoals "velen" deze tot zich nemen, zitten vaak te veel verzadigde vetten. Maar te weinig (meervoudig) onverzadigde en omega 3 vetzuren.

Het is dan heel makkelijk om te zeggen: die is goed, die is slecht. En zo gaan mensen wat meer van het een en wat minder van het andere nemen. waar zo simpel is het nou eenmaal niet.

Deze vetten zijn allen goed (of slecht) afhankelijk van de hoeveelheid en verhouding die je tot je neemt.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          hoofdpunt = verzadigde vetten heb je nodig. Enkelvoudig onverzadigde vetten heb je nodig. meervoudig onverzadigde vetten heb je nodig. de EPA/DHA/ALA omega 3 vetzuren heb je nodig.

Ze spelen allen hun eigen rol bij verschillende processen, en vervullen allen hun eigen taken binnen het lichaam. Allen zijn nodig. in een goede kwantiteit en verhouding.

In de hedendaagse "voeding", zoals "velen" deze tot zich nemen, zitten vaak te veel verzadigde vetten. Maar te weinig (meervoudig) onverzadigde en omega 3 vetzuren.

Het is dan heel makkelijk om te zeggen: die is goed, die is slecht. En zo gaan mensen wat meer van het een en wat minder van het andere nemen. waar zo simpel is het nou eenmaal niet.

Deze vetten zijn allen goed (of slecht) afhankelijk van de hoeveelheid en verhouding die je tot je neemt.
          Heb het ding zojuist al wat doorlezen. Klopt wat je zegt.

Nu heb ik alleen het stuk nog niet gelezen of gemist welke de testosteron stimuleren. Dit is ook belangrijk.

Comment

Iedereen! gebruik geen olijfolie meer!
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
              waaruit concludeer je deze onzin?

Comment

Originally posted by spaake View Post
                Heb het ding zojuist al wat doorlezen. Klopt wat je zegt.

Nu heb ik alleen het stuk nog niet gelezen of gemist welke de testosteron stimuleren. Dit is ook belangrijk.
                Testosteron wordt gemaakt uit cholesterol, wat je binnen krijgt door het eten van vlees, eieren etc.
                Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                  ??? maar dan wel ... ?

verder heb ik gelezen dat een mengeling van zonnebloemolie met lijnzaadolie perfect zou zijn (Omega 3 / 6 ratio)? Klopt dit?
                  was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Was maar sarcastisch aan het doen. olijfolie is prima! verzadigde vetten heb je ook nodig.
                    Never send a boy to do a mans job!

Comment

gebruiken de meesten de olijfolie bij het koken of gaat het daadwerkelijk om een lepel olie te "eten" (dat klinkt namelijk ... niet lekker?

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                        gebruiken de meesten de olijfolie bij het koken of gaat het daadwerkelijk om een lepel olie te "eten" (dat klinkt namelijk ... niet lekker?
                        Nee man... een volle lepel zo opeten. Kijken wat er dan gebeurt. Ik weet het alvast. Feest

Comment

Je krijgt vaak brandend gevoel in je mond als je een shotje olijfolie neemt. Eerste keer wist ik niet wat ik meemaakte, maar het went wel.

Ik neem nu tegenwoordig kokosolie ipv pindakaas. In het weekend gebruik ik dan olijfolie of zonnebloemolie en verder haal ik me vetten uit eieren.
                          "Straight outta gym"

Comment

het klinkt als een avontuur ... momenteel heb ik er godzijdank nog geen nood aan. Genoeg vetten met de volle melk, pindakaas en ongezouten noten

Comment

shotje olijfolie vindt ik waanzin!
                              gooi gewoon een eetlepel over je eten heen! maakt je eten ook gelijk veel lekkerder.
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X