zelf slachten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zelf slachten?

Ik hou zeker veel van vlees ook al eet ik het niet vaak omdat ik het gewoon best prijzig vind.

Ik vroeg mij af of jij nog vlees en kip zou eten als je eerst zelf het dier moet slachten?

Tegenwoordig heb je die massa productie van vlees en kip en als je aan het einde van de week kijk in de winkels hoeveel fucking vlees er in de vuilnisbak verdwijnt omdat het over de datum gaat raken is dat toch best zonde van die dieren die er geslacht voor zijn..

Ik denk dus dat er veel mensen geen vlees meer zullen eten als ze zelf zouden moeten slachten.

hoe denken jullie hier over??

Nou, als het kon dan was het vrij normaal hier lijkt mij. Zo deden onze voorouders het en die draaiden hun hand er niet voor om.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Kan je hierin volgen. Ik vind dat iedereen die vlees eet eens zelf een dier moet hebben geslacht, zodat ze enig gevoel hebben wat ze eten. Mensen zien enkel een mooi stukje kipfilet en vinden dat stukje pees en stukje vet eraan al vies. Vroeger gebruikten mensen ook veel meer van een dier als voeding, tot bloedworst aan toe.
      Train hard or go hormone

Comment

ik zou het toch niet knn. Tussen twee ribstukken door over mijn nek gaan is ook geen leuke bezigheid me dunkt
        was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Ik zou er niet minder om eten.

Uitbenen is wel een vak apart,moet je wel kunnen.
          Als je de beesten ook nog eens zelf opfokt weet je ook wat er aan hormonen in gaat.
          ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Comment

Nibor,

Als je nou zelf kip koopt, hoeven ze minder weg te gooien!

Nee, maar als ik het zelf zou moeten slachten zou ik het ook gewoon eten hoor. Je moet toch overleven he.

Comment

Ik heb een stage gedaan voor mijn sport-gezondheid opleiding bij een kippenslachterij. We kregen daar een rondleiding in het bedrijf vanaf de levende kip die uit de vrachtwagen komt tot aan het kipfiletje dat wij in de winkel kopen. Dus ik heb ook gezien hoe die dieren geslacht worden, het is een naar gezicht kan ik je vertellen. Een stukje bewustwording kan zeker geen kwaad.
              Dat mensen vroeger meer gebruikten van de kip dan tegenwoordig is niet helemaal waar. In die slachterij heb ik gezien hoe alles wordt gebruikt, afval wat direct van de kip komt is er niet of nauwelijks.

Voor de kip is het beter dat iedereen zelf een kippenren heeft en daar af en toe een kippetje uit pakt en die slacht. Waarschijnlijk is dan het leven van de kip een stuk beter.

Comment

Originally posted by Damn View Post
                Nibor,

Als je nou zelf kip koopt, hoeven ze minder weg te gooien!

Nee, maar als ik het zelf zou moeten slachten zou ik het ook gewoon eten hoor. Je moet toch overleven he.
                haha..dat klopt wel ja..

maar overleven is wel heel drastisch..er is genoeg andere voeding te vinden om aan je eiwitten te komen..

als ik echt al 2 dagen niets op zou hebben en ik zit ergens op een onbewoond eiland waar wat dieren rond lopen..tja..dan gaan er wel een paar aan ja..

Comment

vaak genoeg zelf geslacht.
                  en ik zal er denk ik niet minder van eten.
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                    Ik heb een stage gedaan voor mijn sport-gezondheid opleiding bij een kippenslachterij. We kregen daar een rondleiding in het bedrijf vanaf de levende kip die uit de vrachtwagen komt tot aan het kipfiletje dat wij in de winkel kopen. Dus ik heb ook gezien hoe die dieren geslacht worden, het is een naar gezicht kan ik je vertellen. Een stukje bewustwording kan zeker geen kwaad.
                    Dat mensen vroeger meer gebruikten van de kip dan tegenwoordig is niet helemaal waar. In die slachterij heb ik gezien hoe alles wordt gebruikt, afval wat direct van de kip komt is er niet of nauwelijks.

Voor de kip is het beter dat iedereen zelf een kippenren heeft en daar af en toe een kippetje uit pakt en die slacht. Waarschijnlijk is dan het leven van de kip een stuk beter.
                    inderdaad.

Comment

Precies. De restjes, ingewanden, lelletjes, etc. worden eerst gemalen en gebleekt waarna er een roze brei overblijft:

En daar worden nuggets van gemaakt.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Alles wordt verkocht in Afrika/fastfood, no problem.

Ik denk niet dat je dan minder gaat eten, 2 keer iets doden en je bent er al gewend aan geraakt.
                        Last edited by Silk; 26-03-2012, 13:48.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Precies. De restjes, ingewanden, lelletjes, etc. worden eerst gemalen en gebleekt waarna er een roze brei overblijft:

En daar worden nuggets van gemaakt.
                          Dit inderdaad, of het wordt gemalen in grovere stukken en geperst tot een groot blok wat dan ingevroren wordt en naar fabrieken van honden en kattenvoer gaat. En dat spul stikt enorm!!

Comment

ik was toch benieuwd naar de prijzen van een kip en een koe.

ik zie dat een levende kip gemiddeld €5,00 kost dus dat is best goedkoop..

en deze gegevens vond ik over koeien:

Koeiencijfers

Er zijn in Nederland veel koeien. Ze vormen een belangrijke bron voor voeding en inkomsten.
                            Een aantal cijfers over koeien op een rijtje:
                            aantal koeien in Nederland: 4,5 miljoen
                            aantal boerderijen met melkkoeien: 30 duizend
                            gemiddeld aantal koeien per bedrijf: 50 koeien
                            koeien per jaar geslacht voor vlees: 1 miljoen
                            kalveren per jaar geslacht voor vlees: 1,5 miljoen
                            melk per dag per koe: 30 tot 40 liter
                            een koe drinkt per dag: 150 liter water
                            gewicht van een koe: 700 kilogram
                            gemiddelde leeftijd van een koe: 6 tot 8 jaar
                            prijs van een melkkoe: 1100 à 1300 euro
                            prijs van een stier: 2200 à 2600 euro
                            hoeveelheid rundvlees per persoon per jaar: 22 kilogram
                            hoeveelheid melk per persoon per jaar: 66 liter

toch handig om te weten..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                              ik was toch benieuwd naar de prijzen van een kip en een koe.

ik zie dat een levende kip gemiddeld €5,00 kost dus dat is best goedkoop..

en deze gegevens vond ik over koeien:

Koeiencijfers

Er zijn in Nederland veel koeien. Ze vormen een belangrijke bron voor voeding en inkomsten.
                              Een aantal cijfers over koeien op een rijtje:
                              aantal koeien in Nederland: 4,5 miljoen
                              aantal boerderijen met melkkoeien: 30 duizend
                              gemiddeld aantal koeien per bedrijf: 50 koeien
                              koeien per jaar geslacht voor vlees: 1 miljoen
                              kalveren per jaar geslacht voor vlees: 1,5 miljoen
                              melk per dag per koe: 30 tot 40 liter
                              een koe drinkt per dag: 150 liter water
                              gewicht van een koe: 700 kilogram
                              gemiddelde leeftijd van een koe: 6 tot 8 jaar
                              prijs van een melkkoe: 1100 à 1300 euro
                              prijs van een stier: 2200 à 2600 euro
                              hoeveelheid rundvlees per persoon per jaar: 22 kilogram
                              hoeveelheid melk per persoon per jaar: 66 liter

toch handig om te weten..
                              Lol, ik ga een kip kopen! Laatst had de hond een kip van een oud vrouwtje dood gemaakt, dat was minder fijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X