Vraagje over shakes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over shakes

Ik heb hier en daar wat informatie gewonnen over het nemen van proteine shakes na het trainen,

Tijdens de training door drink ik constant water, en als ik dan thuis kom plof ik neer en lepel ik een half 250-500g kwark weg.

Maar nu zie ik ook veel collega sporters die GELIJK na het trainen dus een shake nemen, en nu vroeg ik mij eigenlijk af of dit ook echt een 'must' is , tot nu toe ben ik in volume stevig toegenomen met mijn dagelijkse voeding, maar ik vroeg me dus af of het voor je spiergroei/herstel ook echt belangrijk is om dus meteen na het sporten zo'n shake te nemen?

train 3-4x perweek & voeding is goed, (niet perfect)

Ik ben dus benieuwd wat jullie zoal nemen na/tijdens een training.
    18 jr/179cm/81kg/bf 11%
    SQ 1x90 BP 1x100 DL 1x140
    Living the dream that's called "my life"!

Tijdens de training neem ik gewoon water, en na de training neem ik een eiwit shake met 300ml magere melk. Ook neem ik aminozuren na de training. Wat later neem ik nog 500gr kwark voor de nacht.

Comment

Originally posted by K-94 View Post
      Tijdens de training neem ik gewoon water, en na de training neem ik een eiwit shake met 300ml magere melk. Ook neem ik aminozuren na de training. Wat later neem ik nog 500gr kwark voor de nacht.
      En zo'n eiwit shake bestaat dan gewoon uit melk en eiwitpoeder oid?
      18 jr/179cm/81kg/bf 11%
      SQ 1x90 BP 1x100 DL 1x140
      Living the dream that's called "my life"!

Comment

Ja, ik neem 40 gram eiwitpoeder(aardbeiensmaak) daarbij voeg ik 300ml magere melk toe, dan ff shaken en hij is klaar

Comment

Wat ik meestal doe na de training is 30-40gr whey, een banaan, 100ml room en 200ml magere melk, dit in de blender en deze shake in een keer opdrinken direct na de training. Dit omdat de eiwitten die in de eiwitpoeder zitten snel worden opgenomen in tegenstelling tot kwark dus denk wel dat je er profijt uit kunt halen. greetz

Comment

Je kunt inderdaad veel beter een eiwit shake nemen omdat dat snelle eiwitten zijn en kwark dat zijn langzame eiwitten.
            Kwark neem ik meesrtel nog 500 gram rond een uur of 9.
            BP (95kg)
            DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
            mp (55) kg

Comment

whey na het trainen nemen met water, dit versnelt de opname

melk = caseïne eiwit (sloom) terwijl whey eiwit juist een snellere opname tijd heeft!

ik zou wel je shakes gewoon blijven nemen met melk, behalve die na je training want de lactose die in de melk zit werkt mee aan de insuline afgifte waardoor de aminozuren beter worden opgenomen!

SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X