Voedingsschema cut... Gestegen vet% :s

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema cut... Gestegen vet% :s

Hallo iedereen

Ben deze morgen metingen gaan nemen, en tot mijn verbazing was ik gestegen in vet%

Lichaamsgewicht: 91 KG
    Lichaamsvet percentage: 15%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3099 kcal
    VVM: 76.7kg

Is dus tijd om wat veranderingen toe te passen in mijn schema en heb dit ondertussen gedaan, ik heb de vetten wat verlaagd want zat daar toch redelijk hoog in rond de 90 gram... Zat ook wat te hoog in eiwitten vermoed ik, zat rond de 280 gram... Heb dit nu eens goed uitgerekend, vvm x 2.5= aantal gram eiwitten. Dit bekom ik nu ook in mijn schema.

Ik denk dus dat het met dit schema wel zou moeten lukken... Zit op rustdagen lager in KH, eigenlijk serieus wat lager, maar denk eigenlijk niet dat ik dat goed doe, wat kan ik het best aan de kant laten van KH op rustdagen aan de hand van dit schema??

Had graag wat advies gekregen of dit nu al dan niet in orde is...
    Bedankt mensen!!
    Attached Files

meer vet, minder kh, meer eiwitten. je mag best wel vvm x 3.0 zitten in de cut (eiwitten).

je verhoudingen kloppen niet helemaal, tevens doe je wel aan cardio? ook vind ik het kcal verschil tussen je dagelijkse behoefte en je cutschema vrij veel (te veel imo), meer als 900 ik zou persoonlijk gaan voor +/- 500.

ook is het aan te raden om de banaan (veel suikers) en de dextrose (veel suikers) te schappen, daarnaast om je vet inname te verhogen kun je een aantal dingen doen (ongezouten) noten toevoegen, tonijn in olie nemen ipv water en ik zou als ik jou was halfvolle of zelfs volle melk gaan gebruiken, te weinig vet innemen werkt je alleen maar tegen!

neem ook je post-workout shake in met halfvolle melk, dit voegt ook weer eiwitten en vetten toe!
    Last edited by jobr; 02-05-2012, 17:10.
    SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

[QUOTE=jobr;958438]meer vet, minder kh, meer eiwitten. je mag best wel vvm x 3.0 zitten in de cut (eiwitten).

je verhoudingen kloppen niet helemaal, tevens doe je wel aan cardio? ook vind ik het kcal verschil tussen je dagelijkse behoefte en je cutschema vrij veel (te veel imo), meer als 900 ik zou persoonlijk gaan voor +/- 500.

ook is het aan te raden om de banaan (veel suikers) en de dextrose (veel suikers) te schappen, daarnaast om je vet inname te verhogen kun je een aantal dingen doen (ongezouten) noten toevoegen, tonijn in olie nemen ipv water en ik zou als ik jou was halfvolle of zelfs volle melk gaan gebruiken, te weinig vet innemen werkt je alleen maar tegen!

neem ook je post-workout shake in met halfvolle melk, dit voegt ook weer eiwitten en vetten toe![/QUOTE

Men vorig schema zat ik heel wat hoger in vetten en eiwitten en lager in kh, en ben raar maar waar 1,5 % gestegen... Dit is wel ook mijn schema voor trainingsdagen, op rustdagen zit ik heel wat lager... Gebruik eigenlijk geen dextrose maar APW van xxl als post workout was gwn om de gegevens te laten kloppen Thx voor je reactie in ieder geval... Graag je mening over het geval dat ik gestegen ben in vetpercentage terwijl ik hetgene deed die jij me nu aanraadt... Greetings ProsseN

Comment

hoevaak train je in de week en hoeveel daarvan is cardio?

Comment

Originally posted by jobr View Post
          meer vet, minder kh, meer eiwitten. je mag best wel vvm x 3.0 zitten in de cut (eiwitten).

neem ook je post-workout shake in met halfvolle melk, dit voegt ook weer eiwitten en vetten toe!
          Waarom een post workout shake met melk? :s ?
          Neem nooit een eiwitpoeder of aminopoeder in met een andere minderwaardige bron van aminozuren. Een goed voorbeeld hiervan is MELK. Melk heeft een veel lagere biologische waarde dan een whey preparaat. Als je whey eiwit inneemt met melk gaan de aminozren uit beide producten de competitie met elkaar aan. hierdoor ontstaat een mix van deze aminozuren waardoor uiteindelijk een minderwaardiger product in het lichaam wordt opgenomen i.t.t. als het bijvoorbeeld met water wordt ingenomen.

Beter geef je goed onderbouwde tips.

Comment

hoe is je vet% gemeten op de metingen? wat is er gebeurt met je lichaamsgewicht? buikomtrek?
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

De lactose die in de melk zit werkt mee aan de insuline afgifte waardoor de aminozuren beter worden opgenomen. Ook word de opname tijd niet ineens verhoogd met 1 uur oid door de melk.

Comment

hoevaak train je in de week en hoeveel daarvan is cardio?
                Train 3 maal in de week kt... Speel ook voetbal, voetbalseizoen is afgelopen en ben sinds deze week begonnen met 2 maal hiit op rustdagen...

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  hoe is je vet% gemeten op de metingen? wat is er gebeurt met je lichaamsgewicht? buikomtrek?
                  Er zat 4 weken tussen de metingen... Even vermelden Gewicht is gezakt met 2,6 kg, buikomtrek 3,2 cm gezakt... En de metingen zijn gebeurt op zo een weegschaal waarbij je 2 handvatjes moet vast houden, met impulsen Grtz

Comment

De lactose die in de melk zit werkt mee aan de insuline afgifte waardoor de aminozuren beter worden opgenomen. Ook word de opname tijd niet ineens verhoogd met 1 uur oid door de melk.
                    Dus melk drinken omdat er melksuikers in zitten? Ik had gekozen voor een andere snelopneembare koolhydraat. Melk past niet niet in een BB en KT schema en al helemaal niet i.c.m. een ander eiwit preparaat. Dat is zonde van je whey. Na een inspanning beter fructose dan lactose .

Comment

voeg na elke kracht training 30/45 minuten "low-intensity" cardio toe, je kracht-training zorgt ervoor dat je de meeste koolhydraten al hebt "opgemaakt/verbrand/verbruikt" en als je dan met je cardio begint gaat je lichaam andere energie bronnen gebruiken zoals vet. Zorg er wel voor dat je niet te intensief gaat cardio'en want dan zal je lichaam de extra benodigde energie gaan halen uit je spieren en dat wil je niet, tevens is het ook aan te raden om voor je cardio nog 5/10g BCAA te nemen in de vorm van poeder of capsules (ik raad zelf poeder) aan.
                      Last edited by jobr; 02-05-2012, 20:55.

Comment

Originally posted by Bamibel View Post
                        Dus melk drinken omdat er melksuikers in zitten? Ik had gekozen voor een andere snelopneembare koolhydraat. Melk past niet niet in een BB en KT schema en al helemaal niet i.c.m. een ander eiwit preparaat. Dat is zonde van je whey. Na een inspanning beter fructose dan lactose .
                        ik ben het ook wel met jou eens, persoonlijk kies ik er ook voor om mijn post-workout shake in te nemen met water.. de rest van mijn shakes neem ik tevens wel in met melk 's ochtends en pre-workout en 's avonds casein maar dat bevorderd het effect alleen maar, tevens is ook een paar jaar geleden bewezen dat casein en whey in combinatie een sterker effect hebben, maar er word zoveel bewezen!

Comment

voeg na elke kracht training 30/45 minuten "low-intensity" cardio toe, je kracht-training zorgt ervoor dat je de meeste koolhydraten al hebt "opgemaakt/verbrand/verbruikt" en als je dan met je cardio begint gaat je lichaam andere energie bronnen gebruiken dus vet. Zorg er wel voor dat je niet te intensief gaat cardio'en want dan zal je lichaam energie gaan halen uit je spieren en dat wil je niet, tevens is het ook aan te raden om voor je cardio nog 5/10g BCAA te nemen in de vorm van poeder of capsules (ik raad zelf poeder) aan.
                          Had altijd gehoord van dat juist niet te doen, is die hiit op rustdagen niet cva dan? Dacht dat je dan je spieren begint aantespreken, weet dat je aangeeft om low intensity te doen, maar is het dan niet beter om je spieren te laten herstellen en dan op rustdagen, 20 min volle gas en boeken toe?

Comment

Originally posted by ProsseN View Post
                            Had altijd gehoord van dat juist niet te doen, is die hiit op rustdagen niet cva dan? Dacht dat je dan je spieren begint aantespreken, weet dat je aangeeft om low intensity te doen, maar is het dan niet beter om je spieren te laten herstellen en dan op rustdagen, 20 min volle gas en boeken toe?
                            je zou eigenlijk vrij weinig van je spieren moeten gebruiken onder de cardio, dus ze echt uit te laten rusten is niet nodig, low-intensity cardio is dan ook geen zware spierinspanning... 30 minuten cardio doen na een beentraining is wat zwaarder dan 30 minuten cardio na een borst training dit is logisch maar door de cardio overtrain je echt niet ineens je spieren

zoals ik al zei, als je op een "rustdag" gaat cardio'en heb je nog veel koolhydraten in je lichaam gaat je lichaam uiteraard deze eerst aanspreken en je verbrand dan wel meer kcal en dus ook meer vet maar in verhouding verbrand je minder vet, voorbeeld:

je doet 30 minuten high-intensity cardio en je verbrand 206 kcal waarvan 82 kcal vet is dan is dat 40% vet, als je 30 minuten low-intensity cardio doet verbrand je 146 kcal waarvan 73 kcal vet, dit lijkt minder maar in verhouding is dit 50% vet, dus je verbrand 10% meer vet.

Tevens zorgen de BCAA's ervoor dat je, je spieren beschermt tegen afbraak en deze aminozuren neem je ook veel sneller op dan als je bijvoorbeeld een whey shake neemt voor de cardio, de BCAA's zijn het belangrijkste bestanddeel van spiereiwitten. Ze gaan spierafbraak door intensieve training tegen en zijn onmisbaar voor de aanmaak van extra spiermassa.
                            Last edited by jobr; 02-05-2012, 21:12.

Comment

Maar op rustdagen eet ik heel wat minder kh, zal dan ook men vet niet sneller aangesproken worden omdat er gewoon geen kh zijn... Als ik goed begrijp wat je zegt, doe je dan niet beter hiit na krachttraining? Als je meer kcal verbrandt met hiit, zal je dan toch ook meer je vetten aanspreken? Dan met low intensity... Begrijp wel wat je bedoelt, maar begrijp niet wrm low intensity dan beter is dan hiit als je meer kcal verbrandt met hiit... Grtz mate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X