Voedingsschema cut... Gestegen vet% :s

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ProsseN View Post
    Maar op rustdagen eet ik heel wat minder kh, zal dan ook men vet niet sneller aangesproken worden omdat er gewoon geen kh zijn... Als ik goed begrijp wat je zegt, doe je dan niet beter hiit na krachttraining? Als je meer kcal verbrandt met hiit, zal je dan toch ook meer je vetten aanspreken? Dan met low intensity... Begrijp wel wat je bedoelt, maar begrijp niet wrm low intensity dan beter is dan hiit als je meer kcal verbrandt met hiit... Grtz mate
    wat doet je lichaam als die te weinig energie kan halen uit je vetreserve (dit gebeurd als je te intensief aan het cardio'en bent) dan begint je lichaam aan de glycogeenvoorraden (spiersuikers) en dit willen wij niet.
    SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

Originally posted by jobr View Post
      wat doet je lichaam als die te weinig energie kan halen uit je vetreserve (dit gebeurd als je te intensief aan het cardio'en bent) dan begint je lichaam aan de glycogeenvoorraden (spiersuikers) en dit willen wij niet.
      Wist ik niet, bedankt voir nuttige info

Comment

Wist ik niet, bedankt voir nuttige info
        geen probleem, daarvoor zijn we hier!

Comment

Er zat 4 weken tussen de metingen... Even vermelden Gewicht is gezakt met 2,6 kg, buikomtrek 3,2 cm gezakt... En de metingen zijn gebeurt op zo een weegschaal waarbij je 2 handvatjes moet vast houden, met impulsen Grtz
          Dan is het opgelost. Die weegschalen zijn niet altijd te vertrouwen. De uitslag is afhankelijk van veel variebele factoren, dus misschien dat die voor jou op dat specieke meetmoment even verkeerd uitpakte.

Op hoeveel vet% zat je eerst?

Gewicht gezakt met 2,6kg, buikomtrek met 3,2cm gezakt. Hoe staat het met de spiegel? ben je volgens jezelf vetter geworden, spieren verloren? zo nee, dan kunnen we eigenlijk alleen maar concluderen dat je schema al werkte en je vet verloren bent.
          Wil niet zeggen dat een schema niet beter kan, maar het werkt, das belangrijk om te weten.

Kortom: Spiegel, omtrekken, gewicht. Dat zegt wat meer over je progressie dan de vetmeting van een weegschaal.

Of laat je vet meten door huidplooimeting.

Comment

Originally posted by Fossah View Post
            Dan is het opgelost. Die weegschalen zijn niet altijd te vertrouwen. De uitslag is afhankelijk van veel variebele factoren, dus misschien dat die voor jou op dat specieke meetmoment even verkeerd uitpakte.

Op hoeveel vet% zat je eerst?

Gewicht gezakt met 2,6kg, buikomtrek met 3,2cm gezakt. Hoe staat het met de spiegel? ben je volgens jezelf vetter geworden, spieren verloren? zo nee, dan kunnen we eigenlijk alleen maar concluderen dat je schema al werkte en je vet verloren bent.
            Wil niet zeggen dat een schema niet beter kan, maar het werkt, das belangrijk om te weten.

Kortom: Spiegel, omtrekken, gewicht. Dat zegt wat meer over je progressie dan de vetmeting van een weegschaal.

Of laat je vet meten door huidplooimeting.
            Mee eens, je kan beter een huidplootmeting doen die zijn wat accurater.. mocht dit nou het geval zijn een beetje extra cardio is niet verkeerd!

Comment

je doet 30 minuten high-intensity cardio en je verbrand 206 kcal waarvan 82 kcal vet is dan is dat 40% vet, als je 30 minuten low-intensity cardio doet verbrand je 146 kcal waarvan 73 kcal vet, dit lijkt minder maar in verhouding is dit 50% vet, dus je verbrand 10% meer vet.
              Dit vind ik dan toch wel beetje vage berekening.

Je verbrand niet 10% vet meer, maar de verbrande kcal bestaan meer uit vet, dat is toch een wezenlijk verschil

Metafoor:
              Stel je hebt in de zomer sex met 100 dames, daarvan zijn er 25 lelijk en 75 knap (respectievelijk 25 om 75%).
              In de winter heb je sex met 80 dames, daarvan zijn er 16 lelijk en 64 knap (respectievelijk 20 om 80%).

In de winter heb je dus procentueel meer knappe dames gescoord dan in de zomer (5% meer), maar in de zomer heb je absoluut meer knappe dames dan in de winter gescoord (11 meer).

En je vergeet bij HIIT de gigantische na-verbranding mee te wegen.

en of HIIT in je schema past, beter dan cardio of andersom, ligt inderdaad geheel aan je schema zelf, zoals je inderdaad aangaf.

Comment

Dit vind ik dan toch wel beetje vage berekening.

Je verbrand niet 10% vet meer, maar de verbrande kcal bestaan meer uit vet, dat is toch een wezenlijk verschil

Metafoor:
                Stel je hebt in de zomer sex met 100 dames, daarvan zijn er 25 lelijk en 75 knap (respectievelijk 25 om 75%).
                In de winter heb je sex met 80 dames, daarvan zijn er 16 lelijk en 64 knap (respectievelijk 20 om 80%).

In de winter heb je dus procentueel meer knappe dames gescoord dan in de zomer (5% meer), maar in de zomer heb je absoluut meer knappe dames dan in de winter gescoord (11 meer).

En je vergeet bij HIIT de gigantische na-verbranding mee te wegen.

en of HIIT in je schema past, beter dan cardio of andersom, ligt inderdaad geheel aan je schema zelf, zoals je inderdaad aangaf.
                stel je nou is voor dat je net iets langer low-intensity cardio doet, en je verbrand ook die 206kcal dan is dat 103kcal aan vet en met high-intensity verbrand je 206kcal waarvan 82kcal aan vet

zo duidelijker? uiteraard verbrand je meer kcal als je intensievere cardio doet maar het % vet wat je verbrand ligt lager omdat je lichaam niet genoeg energie kan halen uit de vetreserves

Comment

@ fossah Ik vind zekf dat ik vermagerd ben, schrok me dan ook een bult als ik de resultaten van de meting voorgeschotel kreeg... Enkel was ik wel ook VVM kwijt, kan dit ook aan de weegschaal liggen? Want kan ng steeds even zwaar of zelf zwaarder gaan op de KT...Kan ik doen, en zie ik zeker en vast zitten, enig idee waar ik een goede huidplooimeter kan kopen? Online weet ik maar er zullen ook wel betere en slechtere zijn veronderstel ik...

Dus jij raad zoiezo HIIT aan? Dan beter na KT of rustdagen voor mij gelijk of zoek ik het best zelf uit? Grtz

Comment

@ fossah Ik vind zekf dat ik vermagerd ben, schrok me dan ook een bult als ik de resultaten van de meting voorgeschotel kreeg... Enkel was ik wel ook VVM kwijt, kan dit ook aan de weegschaal liggen? Want kan ng steeds even zwaar of zelf zwaarder gaan op de KT...Kan ik doen, en zie ik zeker en vast zitten, enig idee waar ik een goede huidplooimeter kan kopen? Online weet ik maar er zullen ook wel betere en slechtere zijn veronderstel ik...

Dus jij raad zoiezo HIIT aan? Dan beter na KT of rustdagen voor mij gelijk of zoek ik het best zelf uit? Grtz

Comment

Srry iphone flipt

Comment

stel je nou is voor dat je net iets langer low-intensity cardio doet, en je verbrand ook die 206kcal dan is dat 103kcal aan vet en met high-intensity verbrand je 206kcal waarvan 82kcal aan vet

zo duidelijker? uiteraard verbrand je meer kcal als je intensievere cardio doet maar het % vet wat je verbrand ligt lager omdat je lichaam niet genoeg energie kan halen uit de vetreserves
                        Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar het klopt niet in de verhoudingen zoals jij ze weergeeft .

met naverbranding meegerekend, verbrand je met hiit veel meer dan met normale cardio, dus zit je absoluut op meer vetverbranding dan bij normale cardio.

Daarbij komt er meer kijken bij vet verbranden, daarvoor citeer ik GenIx even:

Vet verbranden is echter een complexer proces dan sec het verbranden van vet. Immers, ook als je het volledige kcal tekort uit koolhydraten zou halen door alleen HIIT te doen (en ik hierbij even negeer dat je ook iets aan vetten verbrandt met HIIT), zul je vet verliezen. De calorieën die je hebt verbrand en weer eet komen namelijk terug in je glycogeen, en worden niet gebruikt voor andere functies om je lichaam te onderhouden. In wezen bouw je dus een kcaltekort, en dit tekort uit zich in, jawel, vetverlies.

Comment

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar het klopt niet in de verhoudingen zoals jij ze weergeeft .

met naverbranding meegerekend, verbrand je met hiit veel meer dan met normale cardio, dus zit je absoluut op meer vetverbranding dan bij normale cardio.

Daarbij komt er meer kijken bij vet verbranden, daarvoor citeer ik GenIx even:
                          Je komt en blijft wel even in een ketose fase, heeft weinig te maken met intensief of minder intensief cardio'en het enige wat je uit deze fase zou halen is het direct innemen van snelle koolhydraten (dextrose oid) die je spiersuiker meteen weer aanvullen. tevens doelde ik straks op eiwitvoorraden (spier)eiwitten in plaats van glycogeenvoorraden (spier)suikers.
                          Last edited by jobr; 02-05-2012, 22:19.

Comment

Dan zou ik me er echt niet zo druk om maken, maargoed. En het is logisch dat je VVM daalt als (volgens de weegschaal) je vetpercentage omhoog is gegaan en je gewicht is afgenomen. De vraag is echter of dat waarheid is. Nogmaals: hou de spiegel in deze aan tot je een fatsoenlijke huidplooimeter hebt.

deze huidplooimeter heb ik, en volgens mij meerdere van dit forum. Werkt wel prima.

En ja, ik ben voorstander van HIIT, dat heb je gemerkt haha.
                            Maar het moet in je schema passen. Als je HIIT ga je stuk, dus is voldoende rust nodig. Het is dus niet verstandig om de ene dag HIIT te doen (rennen) en je de dag daarna een KT-benendag heb. 2x pw na KT vind ik lekker (maar dat is persoonlijk), maar hou dus rekening met voldoende rust.

Comment

Even terug naar de openingspost. Je zegt dat je je schema hebt aangepast. Het nieuwe schema is bijna 2200 kcal per dag. Hoeveel kcal was je vorige schema? En wat is er met je gewicht en maten gebeurd toen je dat vorige schema aanhield? Je zegt (zie de quote hieronder) dat je gewicht verloren bent, dus het kan zijn dat dat schema deed wat de bedoeling was. En dat er eigenlijk geen noodzaak is om het aantal kcal verder te verlagen.

Er zat 4 weken tussen de metingen... Even vermelden Gewicht is gezakt met 2,6 kg, buikomtrek 3,2 cm gezakt... En de metingen zijn gebeurt op zo een weegschaal waarbij je 2 handvatjes moet vast houden, met impulsen Grtz
                              Die elektrische apparaatjes zijn berucht om hun onnauwkeurige meetresultaten. Je kunt het resultaat maar beter vergeten en afgaan op je gewicht, maten en foto's. Wat is er intussen in de gym gebeurd? Ben je kracht aan het verliezen? Of kan je nog steeds regelmatig zwaardere gewichten pakken? Als dat laatste het geval is, is het niet erg waarschijnlijk dat je spiermassa aan het verliezen bent.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

@ fossah Zal vandaag de huidplooimeter bestellen, wil het juiste vet % weten En zal HIIT doen zoiezo, ga graag in het rood en je bouwt er een stevige conditie mee op...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X