"Eten wat de pot schaft" en wat overige vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Eten wat de pot schaft" en wat overige vragen

Hoi mede bb-ers,

Ik ben nu al een tijd bezig met een "voedingsschema", en probeer bij te houden wat ik eet. Alleen nu vraag ik me af hoe ik dit zou moeten doen met het avondeten?

Ik woon nog thuis, en ik eet gewoon wat de pot schaft. Dit is vaak groenten/aardappelen en vlees of pasta. Alleen de Vrijdag en af en toe een doordeweekse dag moet ik het zelf invullen.

Ik ben vast niet de enige, en nu vraag ik me af hoe jullie dit doen?

Nu ik alles zo invul in Excel, zonder mijn avondeten. Zie ik dat zowel bij onderhoudsniveau als bij bulken mijn eiwitten te hoog uitkomen. Dit op een rustdag, dus als ik mijn trainingsdag zou invullen en mijn avondeten zou toevoegen zou het nog hoger zijn.

Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

Alvast bedankt.
    "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Dat is inderdaad lastig, ben blij dat ik dat probleem niet heb.
    Misschien lukt het je wel om de porties die je eet te wegen? Zodat je toch een beetje kunt bijhouden wat je dan binnenkrijgt en dat in je schema kunt inpassen?
    Je kunt overal de voedingswaarden van terugvinden, dus stel je eet een stukje varkensvlees (ik noem maar wat) en je weegt het, dan kun je wel terugzoeken hoeveel e/v/k het bevat.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik neem aan dat je wel weet hoeveel je ongeveer van alles eet? Ik neem niet aan dat je de ene dag 100 gram aardappelen eet en de andere 200?

Gewoon een dag van te voren vragen wat je de volgende dag eet. Je berekend dan even met excel schema hoeveel ekv en kcal dit zijn en dan pas je je voeding die dag daarop aan.

Comment

avondeten van normale mensen is een snack voor ons soort..
        Regel gewoon wat extra eitjes of vlees en wegdrukken!
        Ssssmoking

Comment

Bedankt voor de reacties.

@ Beaudien
          Wegen is niet echt een optie, maar over het vlees heb je idd een punt. Staat vaak genoeg op de verpakking hoeveel gram het is enz. Dom van me haha.

@ Damn
          Van te voren vragen gaat niet altijd werken haha, me ouders weten vaak niet een dag van te voren wat ze willen eten. En mijn porties zijn idd vaak gelijk, alleen groenten verschilt weleens .

Nog een vraag, mijn vetpercentage schat ik rond de 18%. Dit oog ik wel in de spiegel en volgens nek/taille meting is dit ook zo. Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ik hiervoor maar ben gaan eten, overigens niet veel vet. Maar wel veel brood, en toch lekker wat mayo en 2 stukjes vlees bij het eten. Als je begrijpt wat ik bedoel, en dat dit toch niet echt ten goede is gekomen voor mijn VP.
          Als ik wat vakantie foto's kijk van vorig jaar bijv. dan is mijn VP niet of nauwelijks omhoog gegaan.

Toch ben ik er totaal niet tevereden over dat mijn VP zo hoog is. En dit wil ik nu dan ook echt aanpakken. Mijn streven was 85kg en rond de 12% zitten.
          Op dit moment zijn mijn stats als volgt:

1,80m
          83 kg
          +/- 18% vp
          Kantoorbaan

Op dit moment volg ik het UB/LB schema van de sticky's en dan 3x per week. Ook was mijn bedoeling om 1x of 2x per week te gaan hardlopen. Maar dit alles zal er denk ik niet voor gaan zorgen dat het naar beneden gaat, mijn voeding moet dan toch echt wat beter. Dit is wat ik tot nu nam:

7:45
          500ml halfvolle melk
          30gr whey
          250ml halfvolle melk
          100gr brinta? (Ik schep door totdat het lekker dik wordt, ongeveer vla achtig)
          1 Banaan

10:30
          2x volkoren boterham 66gr
          2x Kipfilet(beleg) 20gr

13:00
          3x volkoren boterham 100gr
          3x Kipfilet(beleg) 30gr

15:30
          2x volkoren boterham 66gr
          2x kipfilet(beleg) 20gr
          1x Appel

18:30
          Eten wat de pot schaft.

22:30
          Magere kwark 500gr

Overigens drink ik zeker iets van 8 glazen water per dag. En soms neem ik als tussendoor cashew noten ongezouten, en magere of volle yoghurt. Ook lust ik wel twee kopjes koffie per dag :P.

Op trainingsdagen is het enige verschil dat ik voor en na de training 30gr Whey neemt met water, en alleen na de training een banaan.

Dit is denk ik allemaal verre van ideaal. Hoop in iedergeval wel dat het verhaal zo duidelijk is.
          Last edited by reydan19; 21-05-2012, 10:49.
          "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

Comment

Originally posted by reydan19 View Post
            Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ik hiervoor maar ben gaan eten, overigens niet veel vet. Maar wel veel brood, en toch lekker wat mayo en 2 stukjes vlees bij het eten. Als je begrijpt wat ik bedoel, en dat dit toch niet echt ten goede is gekomen voor mijn VP.
            .

Hmmm, van brood zet je misschien wel meer vet aan dan van vet op zich. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat voor vetten je eet.
            Maar je bent niet ontevreden, maak ik uit je post op.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Hmmm, van brood zet je misschien wel meer vet aan dan van vet op zich. Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat voor vetten je eet.
              Maar je bent niet ontevreden, maak ik uit je post op.
              Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Het enige waar ik niet tevreden over ben is mijn VP. Voor de rest vind ik het ok gaan, maar het kan beter.

Comment

Zet het even in het excellsheet dat tussen de stickies staat, dan kun je zien hoe je zit t.o.v. je onderhoud. Je wordt niet vet van vet maar van teveel Kcals. Ik zou op of iets onder onderhoud gaan zitten, dan zou je vet moeten verliezen en toch nog spier aanzetten mits je macro's een beetje kloppen.
                Plaats je schemaatje anders hier even, dan krijg je vanzelf opmerkingen.

Comment

Oké ik heb het in een excel sheet gezet. Hier staat dan alleen nog niet mijn avondeten bij. Ook niet 2x op een dag een bakje koffie.

En op trainingsdagen neem ik voor en na de training een Whey shake(30gr) met water, en alleen na de training gelijk een banaan.

Overigens weet ik niet precies hoeveel gr brinta ik neem. Ik gooi het erin totdat ik het dik genoeg vindt. Dus heb het nu maar op 100gr gehouden, ik gooi er wel 250 ml halfvolle melk in.
                  Attached Files
                  Last edited by reydan19; 21-05-2012, 13:00.

Comment

Zet er nog even een gemiddeld avondmaal bij en ook je workoutvoedsel.
                    Je activiteitenfactor is trouwens wel erg laag, waarom die 1,2? Je sport toch?

Comment

Ik zal dat straks posten.

De reden waarom ik 1.2 heb gepakt is omdat ik veel op mijn luie gat zit. En voor de rest train ik 3x per week 1 uurtje. Nog geen cardio ben van plan 1 of 2x in de week te gaan hardlopen.

Comment

Je kunt ipv boterhammen gewoon zilvervliesrijst eten, is ook makkelijk door jezelf te maken
                        Flinke pan kokend water, zout erbij en dan een half pak rijst erin gooien
                        Na 8 minuten koken prima rijst
                        Dan doe je het in bakjes van 120 gram (is ong. 50 gram ongekookte rijst) en je kunt weer een paar dagen verder
                        Blikje tonijn erbij en je hebt je eiwitten, koolhydraten en vetten weer binnen als lunch en evt als avondeten

Het lijkt mij dat je moeder anders de rijst wel wil koken voor je.
                        Blikje tonijn hoef je alleen maar te kopen en door de rijst te mengen
                        Aangezien je aangeeft dat je ook groenten bij je normale avondeten krijgt, doe je dat er ook bij

Comment

Niet zo moeilijk doen.

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                            Niet zo moeilijk doen.
                            Bedankt voor je hulp. Misschien wil je uitleggen hoe het makkelijk kan?

Comment

Zorg dat de rest van je eten klopt. Avondeten gewoon op gevoel. je kan toch wel inscgatten wat je nodig hebt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X