wat zijn jullie verhoudingen en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat zijn jullie verhoudingen en waarom?

Hoi ..

Ik vroeg mij ff af wat jullie verhoudingen zijn qua E.K.V. en kcal?

Wat is je doel met deze verhoudingen?

Dus:

hoeveel kcal neem je per dag?
    Welke verhouding?
    Waarom?
    En werkt het voor jou om je doel te halen?
    Wat is je gewicht en lengte en vet%?

Met deze site kun je trouwens lekker makkelijk uitrekenen hoeveel % je e.k.v is ten opzichte van je Kcal's.

PROCENT BEREKENEN - PROCENTUELE BEREKENING TOOL

Ik zou hier eens aan moeten beginnen, zou mijn progressie misschien een stuk beter zijn. Ik eet nu wel gezond, maar houd niets bij.. Ben benieuwd naar reacties, misschien geeft me dat wat inspiratie.

Comment

Originally posted by Matthias87 View Post
      Ik zou hier eens aan moeten beginnen, zou mijn progressie misschien een stuk beter zijn. Ik eet nu wel gezond, maar houd niets bij.. Ben benieuwd naar reacties, misschien geeft me dat wat inspiratie.
      mooi..ik hoop dat dit topic veel info op ga brengen zodat er meer mensen wat aan hebben..

ik ben ook bezig met een nieuw schema en loop steeds te twijfelen over mijn verhoudingen..

Ik wil wel op zo,n 10% blijven en ben dus bang dat ik teveel koolhydraten in mijn schema stop..

Comment

Ik kijk niet alleen naar de macronutriënten maar ook naar de micronutriënten. De verhouding e/k/v is dus niet het enige waar ik op let.

Ik vind het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen.
        Ook vind ik het heel belangrijk dat mijn voedsel zo min mogelijk bewerkt is. Dat zijn mijn uitgangspunten.

Daarmee heb ik nu mijn doel bereikt om nog enkele centimeters af te vallen, in gewicht scheelt het niet heel veel. Dit heb ik gedaan met bovenstaande principes en door te cutten met 300 tot 500 kcal onder behoefte gedurende 8 weken en dan weer een week op (het nieuwe) onderhoud. Zo ben ik vanaf januari bezig. Ik zit nu op mijn gewenste heupomvang 100 cm en taille 70 cm, vetpercentage geen idee, gewicht 74 kg lengte 178 cm.

Helaas heb ik een bovenbeenblessure door een bokkesprong van het paard, dus kracht op de squat opbouwen is het volgende doel als ik weer volledig hersteld ben. Ik ben nu blijven 'hangen' en heb zelfs een stapje terug moeten doen: ik hou het nu een beetje bij met veel herhalingen en lage gewichten...

En jij, Nibor?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
          Ik kijk niet alleen naar de macronutriënten maar ook naar de micronutriënten. De verhouding e/k/v is dus niet het enige waar ik op let.

Ik vind het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen.
          Ook vind ik het heel belangrijk dat mijn voedsel zo min mogelijk bewerkt is. Dat zijn mijn uitgangspunten.

Daarmee heb ik nu mijn doel bereikt om nog enkele centimeters af te vallen, in gewicht scheelt het niet heel veel. Dit heb ik gedaan met bovenstaande principes en door te cutten met 300 tot 500 kcal onder behoefte gedurende 8 weken en dan weer een week op (het nieuwe) onderhoud. Zo ben ik vanaf januari bezig. Ik zit nu op mijn gewenste heupomvang 100 cm en taille 70 cm, vetpercentage geen idee, gewicht 74 kg lengte 178 cm.

Helaas heb ik een bovenbeenblessure door een bokkesprong van het paard, dus kracht op de squat opbouwen is het volgende doel als ik weer volledig hersteld ben. Ik ben nu blijven 'hangen' en heb zelfs een stapje terug moeten doen: ik hou het nu een beetje bij met veel herhalingen en lage gewichten...

En jij, Nibor?
          Ik ben nu dus bezig om een nieuw schema te maken.

Belangrijk voor mij is onder andere:

*schone voeding
          *voedzaam
          *prijs/kwaliteit

Comment

o.k..

Stel ik neem 3 gram eiwit per kilo lichaams gewicht en 1 gram vet per kilo lichaams gewicht en max. 200 gram koolhydraten..(is 2,8 gram per kilo lichaams gewicht) dan kom ik op het volgende uit.

70 gram vet = 630 kcal
            210 gram eiwit = 840 kcal
            200 gram koolhydraten = 800 kcal

totaal = 2270 kcal

verhoudingen zijn dan ongeveer: 35% koolhydraten en 35% eiwit en 30% vet.

hiermee zou ik zonder spierverlies dus kunnen trainen zonder in vet% aan te komen..

Wel zou ik niet snel in gewicht aan komen vermoed ik ..haha
            Last edited by nibor76nl; 01-06-2012, 14:27.

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
              o.k..

hiermee zou ik zonder spierverlies dus kunnen trainen zonder in vet% aan te komen..
              zonder spierverlies en zonder in vet % aan te komen? Dus jij wil je lichaam een beetje onderhouden?
              2200kcal is sowieso veel te weinig voer.

40x70=2800 kcal. Ik zou iig iets meer koolhydraten eten.
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

2270 kcal? Je bent toch geen baby man. Begin op 3000 doe dat 4 weken lang en kijke hoe het eraan toegaat.

Comment

Originally posted by kojak View Post
                  zonder spierverlies en zonder in vet % aan te komen? Dus jij wil je lichaam een beetje onderhouden?
                  2200kcal is sowieso veel te weinig voer.

40x70=2800 kcal. Ik zou iig iets meer koolhydraten eten.
                  Ik ga kijken nu waar mijn echte onderhoud ligt..
                  Heb vaak genoeg berekend maar ik kwam alleen maar aan in buikvet en daar zit ik niet om te springen..

Op deze manier ga ik kijken hoe en wat mijn lichaam doet.

Ik ga dan kijken wat er gebeurt op 250 gram koolhydraten..en dan op 300 gram..

Die 40x 70 is een indicatie inderdaad maar ik wil nu echt zelf ervaren welke berekening het beste werk bij mij..

nu ga ik uit van 1 gram vet per kilo en 3 gram eiwit per kilo en 200 gram koolhydraten en daar ga ik mee spelen net zo lang tot ik weet wat mijn lichaam doe en niet zomaar een berekening volgen die per persoon toch weer anders uitpakt.

Originally posted by talalelh15 View Post
                  2270 kcal? Je bent toch geen baby man. Begin op 3000 doe dat 4 weken lang en kijke hoe het eraan toegaat.
                  Ik heb een poosje daarop gezeten en ik kwam alleen maar aan op mijn buik.
                  Zoiezo wil ik niet stijgen in vet % en dat gebeurt vast en zeker met 3000 kcal.

Comment

@ kojak en talal

Willen jullie ook ff gelijk jullie dingen posten waar ik om vroeg in mijn 1e post...is handig ook voor andere leden namelijk..alvast bedankt!!

Comment

op het moment aan het bulken met de volgende verhoudingen
                      k: 40%
                      E: 40%
                      V: 20%

op 4400 kcals

Werk opzich prima,maar bulken is voor mij altijd minder een probleem dan cutten.
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Ik buikvet aankomen met 3000 kcal? Heb ik maar 1 verklaring voor: je traint niet hard genoeg.
                        Met 2270 kcal ga je echt niks zien hoor...50 gram carbs per keer verhogen kom op waar hebben we het over. Eet rond de 3000 wat tal als zei en ga van daaruit aanpassingen maken en train hard or go home.
                        Last edited by kojak; 01-06-2012, 15:05.
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

ik zit momenteel op

eiwit: 36%
                          kh: 29%:
                          vet: 35%

Op 2934 calorien om te cutten.

Comment

momenteel aan het cutten.
                            train 3xp/w en zit, muv lopen met de hond, de heledag op mn reet.
                            rustdagen 2050Kcal EKV: 200 / 175 / 66
                            kt dagen 2350 Kcal EKV: 200 / 230 / 66
                            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Momenteel aan het cutten. 17 jr, 194cm, 87kg, denk 15% vet, man.
                              Ik train sinds een anderhalf maandje 4x p week ipv 2 x per week.
                              Ik train sinds augustus, toen ging ik 2x p week.
                              Verhouding: 32% E, 42% K, 26% V. Totaal 2590 Kcal p dag.

Na de vakantie (September) ga ik weer bulken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X