wat zijn jullie verhoudingen en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bulken rond de 3500 kcal op trainingsdagen en 3000 op rustdagen.

EKV weet ik niet precies maar ik denk rond de
    Eiwitten 30%
    Koolhydraten 45%
    Vetten 25%

Weeg 73kg en ben 1.78m. Ik heb eens geprobeerd om te carbcyclen op 2800kcal maar daar heb ik veel tijd aan verspild aangezien ik niet aankwam..dus dan maar terug naar de oude vertrouwde methode. Nu jaartje bulken en dan zomer 2013 goeibak droog staan met een pak massa eraan.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      momenteel aan het cutten.
      train 3xp/w en zit, muv lopen met de hond, de heledag op mn reet.
      rustdagen 2050Kcal EKV: 200 / 175 / 66
      kt dagen 2350 Kcal EKV: 200 / 230 / 66
      gewicht en lengte en vet% ?

Comment

Cutten-
        Op Trainingsdagen 2700 Kcal - E240 K 270 V75 ( 3 gram eiwit per vvm)
        Op Rustdagen 2300 Kcal - E240 K170 V75.
        Zit nu op 16% en wil naar de 10-12 % Ben pas net begonnen met dit schema'
        dus kan er nog niet heel veel over zeggen.

Comment

Originally posted by hardstylevictim View Post
          Cutten-
          Op Trainingsdagen 2700 Kcal - E240 K 270 V75 ( 3 gram eiwit per vvm)
          Op Rustdagen 2300 Kcal - E240 K170 V75.
          Zit nu op 16% en wil naar de 10-12 % Ben pas net begonnen met dit schema'
          dus kan er nog niet heel veel over zeggen.
          lengte en gewicht?

Comment

Ik zit te bulken: 3700 kcal (vroeger, nu wat meer): verhouding was toen:
            Eiwit: 23 %
            Vet: 29 %
            Kh: 48 %

Maar binnenkort in zomer vakantie men gemiddelde daar van berekenen want dat zal nog een beetje meer zijn normaal.

Ik ben 1.79 weeg 81.4 kg op vet % idk
            I'm not special, but not the same as you.
            Because I do things you will never do.
            SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Weeg momenteel 90 kg, 1.75m met een vetpercentage van 9% en zit rond de 3000 kcal per dag.

40% eiwit
              40% Kh
              20% vet

Train 5 dagen per week en doe nog 3 maal per week rennen.
              Zit in de winter op 4000 kcal per dag en ren dan ook niet.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                op het moment aan het bulken met de volgende verhoudingen
                k: 40%
                E: 40%
                V: 20%

op 4400 kcals

Werk opzich prima,maar bulken is voor mij altijd minder een probleem dan cutten.
                440g eiwitten, 440g koolhydraten, 98g vetten. Dat is een pittige bulk
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Aan het cutten.

3000 kcal gemiddeld per dag. Trainingsdagen iets meer, rustdagen iets minder.
                  1.95 93 kilo vet 11/12%.
                  carbcycle; trainingsdagen ongeveer: e:300 k:350 v: 70
                  rustdagen ongeveer: e:300 k:150 v:130
                  BP: 6x80
                  SQ: 6x135

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    440g eiwitten, 440g koolhydraten, 98g vetten. Dat is een pittige bulk
                    Heb het langzaam opgebouwd,maar dit blijkt nu het beste te werken.
                    ik ga nu wel mijn laatste week in (gelukkig) en daarna is het even op onderhoud voordat ik ga cutten.
                    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                      gewicht en lengte en vet% ?
                      Lengte 180
                      Gewicht 78
                      Vp 15
                      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

3770kcal:

255 eiwit
                        460 carbs
                        100 fat

Gewicht 102kg
                        bf +- 17 a 18%

Wat ik doe is een beetje spelen met mijn carbs, bij teveel vet aanzetting verlaag ik mijn carbs. Of carbs verlagen en vetten verhogen. Eiwitten blijven het zelfde soms iets meer, nooit minder. En zo een beetje blijven spelen.
                        Mind is everything.

Comment

alvast iedereen bedankt voor jullie bijdrage..toppie..

ik zie dat de meeste rond de 40 % koolhydraten zitten hier..

55% werd op verschillende site's geadviseerd voor krachttraining namelijk..

Comment

Eiwit: 200g
                            KH: 350g
                            Vet: 135g

Kcals: 3400kcals

Reden:
                            Eiwitten is 3x men gewicht.
                            35% van mij kcals gaat naar vetten, deze bevatten meer kcals dan KH dus is veel makkelijker, gewoon wat extra olie door mijn shakes en handje nootjes. Ik ben ook geen duursporter.
                            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                              alvast iedereen bedankt voor jullie bijdrage..toppie..

ik zie dat de meeste rond de 40 % koolhydraten zitten hier..

55% werd op verschillende site's geadviseerd voor krachttraining namelijk..
                              Percentages op zichzelf zeggen vrij weinig.

40% van 4000 kcal = 400g koolhydraten.
                              40% van 2500 kcal = 250g koolhydraten.
                              beiden 40% maar een dramatisch verschil absoluut gezien.
                              ------------------------------

als je het hebt over bodybuilding, dan is er meestal één factor die vrijwel altijd relatief constant is: de eiwit inname. stel jij weegt 80 kilo en neemt 2.5g per kg lichaamsgewicht, dan neem je deze 200g normaal gesproken op constante basis.

200g eiwitten bij een inname van 4000 kcal = 20%
                              200g eiwitten bij een inname van 2500 kcal = 32%
                              ----------------------

het is naar mijn mening niet logisch om elke dag in dezelfde verhoudingen te eten, aangezien de absolute hoeveelheid kcal en benodigde EKV verschillen.

Op een trainingsdag moet je energie hebben voor: BMR, werken, sporten, herstellen/groeien. Op rustdagen heb je enkel BMR + werk + herstel/groei nodig. Op rustdagen heb je dus dezelfde hoeveelheid energie nodig minus het aantal kcal dat je voor sport gebruikt (aangezien je niet sport die dag).

alleen al door de fluctuatie in kcal inname, creeer je al een verschil in verhoudingen. Daarbij komt nog dat een continu hoge kh inname slecht is voor je insuline gevoeligheid. je spieren worden minder gevoelig voor insuline en nemen minder goed glucose op. er wordt eerder glucose omgezet naar vet.

Door weinig koolhydraten te eten, zorg je dat die gevoeligheid hoog blijft. Het nadeel van zeer laag in koolhydraten gaan is dat je een minder grote training prikkel kan veroorzaken. Je hebt die koolhydraten nodig voor een hoog intensieve training met relatief zware gewichten.

Dus ga je iets doen, waarmee je aan de ene kant doe gevoeligheid voor Kh hoog kan houden (goed voor je vet%). maar aan de andere kant ook het maximale uit je training kan halen. Dit kun je doen door het afwisselen van hoge koolhydraat innames (met een medium tot lage inname van vet). Afgewisseld met lage(re) koolhydraat innames (hoeveelheid vet is afhankelijk van doel. wil je clean bulken = vetten op lage kh dagen hoog. wel je droger worden kunnen de vetten ook lager/medium).

Dit is het principe waarop oa carb cycling, een cyclisch ketogeen dieet, en vele andere dieten op zijn gebaseerd.
                              -------------------------

Wat is eigenlijk jouw doel? En hoeveel kcal (en ekv) heb je genomen toen je aan het cutten was?
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik eet op onderhoud en heb dat niveau proefondervindelijk vastgesteld (zie m'n trainingslog).
                                eiwitten: ruim 2 gram per kg vetvrije massa (dus niet totale lichaamsgewicht!!!)
                                vetten: iets minder dan 1 gram per kg vetvrije massa
                                koolhydraten: aangevuld tot ik op onderhoud zit. Ik weet niet precies hoeveel het is, maar het zal tussen de 100 en 150 gram per dag zijn.
                                Het bovenstaande geldt voor een doordeweekse dag. Ik heb een kantoorbaan en heb erg weinig lichaamsbeweging op die dagen. In het weekend, als ik naar de gym ga, eet ik een paar honderd gram meer koolhydraten.
                                Leeftijd: 47; gewicht: 94 kg; lengte: 187 cm.
                                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X