Alcohol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Alcohol in zeer geringe consumptie KAN een bijdrage leveren aan een betere algehele gezondheid. Vooral voor hart en bloedvaten kan het wat betekenen. Deze studies zijn echter nog niet volledig bewezen. Voor fitness en bodybuilding is alcohol af te raden, zeker als je echte ambities hebt. Ben je minder strict dan zou je wel alcohol kunnen nuttigen, zij het zeer matig.
    Klopt, matig alcoholgebruik beschermt tegen hart en vaatziekten. Volgens mij gewoon bewezen. Het beschermende effect is tot 2-3 glazen per dag.

Maar sluit dit topic maar zou ik zeggen
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
      Ik zuip me 3 slagen in de rondte en ik maak dikke gains van hier tot tokio

Dat zouden der meer moeten doen

Comment

Originally posted by Toph View Post
        Klopt, matig alcoholgebruik beschermt tegen hart en vaatziekten. Volgens mij gewoon bewezen. Het beschermende effect is tot 2-3 glazen per dag.

Ik had ze opgespaard voor de hele week en vannacht opgedronken, heb me wel eens beter gevoeld!

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
          Ik had ze opgespaard voor de hele week en vannacht opgedronken, heb me wel eens beter gevoeld!
          Hehe, niet helemaal wat ik bedoelde
          Train hard or go hormone

Comment

Serious?
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
              Serious?
              Gunstig effect van matige alcoholconsumptie op hart- en vaatziekten opnieuw bevestigd - alcoholengezondheid.nl

Hier wordt gesproken over 1 tot 2 glazen per dag .

Comment

Kon ik dat maar, het bij 1-2 biertjes houden....Is makkelijker om niet te drinken, dan 1-2 biertjes, want dat word geheid meer
                "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by FitCH View Post

Er word daarbij niet over sporters gesproken.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                    Er word daarbij niet over sporters gesproken.
                    Klopt, maar daar refereerde ik ook niet naar . Ik had het niet over een gunstig effect op spiergroei (die is er namelijk niet) maar over een gunstig effect tegen hart-en vaatziekten.

Comment

Deze grafieken zijn ten opzichte van 0 glazen per week. 8 tot 21 glazen bier of wijn per week verlaagt het relatieve risico met bijna 40%.

OT: sorry dat ik mee doe in dit topic aangezien het WEER een alc topic is. Kon het niet laten.

HVZ = hart en vaatziekten.
                      Last edited by Toph; 03-06-2012, 18:34.
                      Train hard or go hormone

Comment

Mooi grafiekje! Maar dat zal wel niet op gaan als je de gehele week niks drinkt en op zaterdag 10 glazen? Dus je moet het wel geleidelijk door de week heen drinken? Of niet?

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                          Mooi grafiekje! Maar dat zal wel niet op gaan als je de gehele week niks drinkt en op zaterdag 10 glazen? Dus je moet het wel geleidelijk door de week heen drinken? Of niet?
                          Lijkt me wel
                          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Alcohol-topic nummer 7567485758.
                            Als het niet meer is.
                            keep the focus going!

Comment

Deze grafieken zijn ten opzichte van 0 glazen per week. 8 tot 21 glazen bier of wijn per week verlaagt het relatieve risico met bijna 40%.
                              Wellicht nog interessanter is dat deze grafiek me laat afvragen óf het wel de alcohol is die ervoor zorgt dat je langer leeft. Aangezien de sterke drank namelijk een stuk minder effect heeft, terwijl het toch dezelfde hoeveelheid alcohol is. Mijns inziens kan dat komen doordat er bij het destilleren diverse stoffen verloren zijn gegaan.

Een leuke oplossing zou zijn geweest om eens te kijken hoe het zit met bijvoorbeeld alcoholvrij bier. Als blijkt dat dat ook geen effect heeft, wordt het nuttigen ervan misschien zelfs nog aanbevolen voor in de voedingsschema's in de ochtend, of post WO (aangezien er toch maltose in zit, right?) Dan heb je tenminste nog iets aan nut voor die snel opneembare carbs.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                                Wellicht nog interessanter is dat deze grafiek me laat afvragen óf het wel de alcohol is die ervoor zorgt dat je langer leeft. Aangezien de sterke drank namelijk een stuk minder effect heeft, terwijl het toch dezelfde hoeveelheid alcohol is. Mijns inziens kan dat komen doordat er bij het destilleren diverse stoffen verloren zijn gegaan.

Een leuke oplossing zou zijn geweest om eens te kijken hoe het zit met bijvoorbeeld alcoholvrij bier. Als blijkt dat dat ook geen effect heeft, wordt het nuttigen ervan misschien zelfs nog aanbevolen voor in de voedingsschema's in de ochtend, of post WO (aangezien er toch maltose in zit, right?) Dan heb je tenminste nog iets aan nut voor die snel opneembare carbs.
                                Of een combi van factoren. Je ziet dat sterke drank ook een RR heeft van 0,8 namelijk.
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X