Vraag met betrekking tot schema maken.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag met betrekking tot schema maken.

Beste iedereen,

Ik ben nu al een week me in aan het lezen in het maken van een voedingschema en begin het al aardig door te krijgen wat belangrijk is en op welke vehoudingen ik moet letten (kve) echter nu kom ik er niet achter of dat ik een voedingschema voor 1 week of maand moet maken of dat het ook mag om voor elke dag een ander voedingschema met andere producten maar wel met de zelde verhoudingen qua kve.

mijn vrouw wil ook gaan mee doen maar die dacht er aan om voor elke dag een los schema te hebben. en ik ben er vanuit gegaan dat dit een schema is voor een week, of is het zo dat je 1 schma maakt voor een langere tijd?

ik hoor het graag van jullie.

Alvast erg bedankt voor jullie reacties.

Zodra je de hoeveelheden een beetje weet is het net zo handig een schema voor een week te maken.

als je uitgaat van vleessoorten dan zijn de cijfers altijd wel wat gelijk, voor groente zit er ook soms bar weinig verschil in.
    Veel hoeft er niet gewijzig te worden per dag in een weekschema.
    De ene dag bijvoorbeeld rundvlees en de andere dag vis en kip. Een dag bladgroente, dan weer peulgroentes/bonen of kool soorten of anders mixgroentes.
    zo kan je veel variatie maken met niet al te veel verschillen.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

oke hartelijk bedankt alvast! ik dacht zelf dat men hier een schema maakte welke ze de hele week of langer zo bleven volgen maar dat is dus niet zo.

dan krijgt mijn vrouw toch nog gelijk maar in ieder geval erg bedankt.
      het is dus gewoon kwestie om een basis schema op te zetten en daarvanuit bepaalde producten door de week heen aan te passen omdat het elkaar niet zo veel verschilt.
      moet wel toe geven het is een hele opgave als je er nog nooit zo mee bezig bent geweest. zeker ook gezien met alle soorten vetten. (verzadigde, onverzadigde, transvetten enz. enz.)

Comment

Originally posted by stefke001 View Post
        dan krijgt mijn vrouw toch nog gelijk
        Twijfelde jij daar nog aan dan?

Na een tijdje word je er handiger in en gaat het makkelijker.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by stefke001 View Post
          oke hartelijk bedankt alvast! ik dacht zelf dat men hier een schema maakte welke ze de hele week of langer zo bleven volgen maar dat is dus niet zo.

dan krijgt mijn vrouw toch nog gelijk maar in ieder geval erg bedankt.
          het is dus gewoon kwestie om een basis schema op te zetten en daarvanuit bepaalde producten door de week heen aan te passen omdat het elkaar niet zo veel verschilt.
          moet wel toe geven het is een hele opgave als je er nog nooit zo mee bezig bent geweest. zeker ook gezien met alle soorten vetten. (verzadigde, onverzadigde, transvetten enz. enz.)
          vrouwen hebben altijd gelijk toch?

mbt vetten, alleen de transvetten moet je op letten dat je die niet teveel binnen krijgt, de rest wel allemaal. Als het maar in balans is met elkaar.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

inderdaad vrouwen hebben altijd gelijk. (helaas)

transvetten filmpje wordt je niet vrolijk van.
            ik was al een tijdje aan het hardrennen om mijn uithoudingsvermogen te verbeteren. en lichtjes af te vallen maar had het idee niet alles goed aan te pakken. nu wil ik er echt voor gaan en dus wilde ik het bij begin aanpakken en dat is toch wel de eetgewoonte en opletten wat je eet zonder je zelf op een crash dieet te zetten.

nu was mijn doel eerst af te vallen maar denk niet dat ik dat nu nog wil, klein beetje mag nog wel maar denk niet dat het nodig is als ik ook wil beginnen met het kweken van spieren.

heb voor te beginnen eerst een kettlebell gekocht 16 kg om te kijken hoe ver ik daar mee kan komen maar een collega op mijn werk die al een hele lange tijd bezig is met voeding en groeien gaf al als tip om een bankje te kopen en een halterstang. dan kun je al heel ver komen gaf hij aan.

Comment

Wat je vaak ziet is dat mensen in het begin een schema maken wat ze iedere dag hanteren. Daarna gaan ze het verfijnen en maken twee schema's: een voor dagen waarop ze trainen en een voor dagen waarop ze niet trainen (rustdagen). Sommigen gaan verder en verfijnen het nog verder. Gaandeweg worden zo de schema's preciezer aangepast aan het energieverbruik van de desbetreffende dag.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X