Zout en eieren voor een goede gezondheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zout en eieren voor een goede gezondheid

Langdurige hoge bloeddruk is ongezond en kan leiden tot hartaanvallen met dodelijke afloop. Lage bloeddruk is minder opvallend, maar verpest toch het leven langdurig. Hoge bloeddruk krijgt reclames, medicijnen en veel aandacht. Lage bloeddruk leidt meestal tot een goedkeurende knik van de dokter. Ten onrechte, vindt Xenia Bakker.Lees het volledige artikel hier:

Zout en eieren voor een goede gezondheid - SYNC.nl
    179 cm
    102 kg
    10%bf

Interessant stuk ik zal eens me bloeddruk gaan meten binnenkort .
    "Straight outta gym"

Comment

Voor sporters is dit artikel overigens erg interessant vind ik.
      179 cm
      102 kg
      10%bf

Comment

Over het geheel genomen een goed stuk, wat te stigmatisering tov cholesterol en zout goed aanpakt, iedereen zou moeten weten dat je maar een paar procent van je cholesterol uit eten opneemt en de rest door de lever gesynthetiseerd wordt.

De hordes mensen die een vingerproef voor cholesterol doen en geen idee hebben uit welke soorten cholesterol die spiegel bestaat. Mensen die geen eieren willen eten ivm het cholesterol maar wel frituren voor het leven.
        Ik zie dagelijks mensen volgepompd worden met statines, de farmaceutische industrie floreert hierop, zij financieren ten slotte ook de meeste onderzoeken naar cholesterol! NOVA heeft hier in het verleden nog een uitzending aan gewijd, deze zal vast nog te vinden zijn en is zeer leerzaam.

Verder wil ik toevoegen dat de relatie tussen hypertensie en hartinfarcten nooit medisch-wetenschappelijk aangetoond is, wel is bewezen dat het de kans op een herseninfarct/beroerte verhoogd. Een kleine kanttekening bij het artikel.

Comment

ik loop ook met een te lage onderdruk 110/55. ik ga kruiden en zouten niet uit de weg. eet elke dag 2 eitjes met zout en ook brood juist omdat er zout in zit. ook ben ik iets minder water gaan drinken ivm spoeling en voel me daar veel beter bij. dit merk ik vooral bij wat zwaardere lifts.
          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Geen idee wat mijn bloeddruk is. Ik weet dat het niet te hoog is... en aangezien ik bloeddonor ben, lijkt het me erg sterk dat het te laag zou zijn

Comment

Mijn bloeddruk is standaard vrij laag. Zelfs tijdens mijn zwangerschap. Ik eet dus gewoon zout.
              Niet overal doorheen maar ik kruid bijv. mijn kip wel met kipkruiden mét zout bijvoorbeeld.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Leuk stukje tekst, ik ben toevallig maandag naar de dokter geweest ivm lage bloedruk. Ik had 109/48 hij zei het is aan de lage kant maar niet schokkend. Hij zei zelfs dat hij deze bloedruk zelf wel wou hebben en dat de mogelijkheid bestaat dat het door het vele sporten komt. Wel heb ik bloed laten prikken ik krijg morgen de uitslag. Ben benieuwd.
                Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

een jaar geleden ging ik zout ook vermijden omdat ik zoals zoveel dacht dat dat goed was.
                  maar sinds ik beter weet gooi ik over elke maaltijd wat zout behalve door tonijn uit blik en me kwark.

en dat merk je echt in de sportschool!! zout is heel belangrijk!
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

goeie stuk

meer zout eten maximale in ieder geval

je kan bij je voedingschema fellas ook gwn meten of je te weinig of genoeg binnen krijgt

gwn alles meten het maximale is 6 gram 1 keer per week heel zoutig moet kunnen

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                      Leuk stukje tekst, ik ben toevallig maandag naar de dokter geweest ivm lage bloedruk. Ik had 109/48 hij zei het is aan de lage kant maar niet schokkend. Hij zei zelfs dat hij deze bloedruk zelf wel wou hebben en dat de mogelijkheid bestaat dat het door het vele sporten komt. Wel heb ik bloed laten prikken ik krijg morgen de uitslag. Ben benieuwd.
                      dat geloof je?

Comment

Uitdroging (dehydratie): bij heel veel mensen is lage bloeddruk het gevolg van uitdroging. Daarom staan we bij deze oorzaak wat uitgebreider stil. Uitdroging kan optreden na het verlies van veel vocht en zouten als gevolg van bij voorbeeld hevige transpiratie (zweten), heel hoge koorts, bloedverlies, ernstige diarree, bepaalde medicijnen of extreme hitte. Bij uitdroging verliest de persoon meer vocht dan dat hij binnenkrijgt. Naast lage bloeddruk zijn de symptomen voor ernstige uitdroging (uitdrogingsverschijnselen):
                        snelle pols (hoge polsslag) of juist heel zwakke pols;
                        niet meer plassen;
                        sterk ingezonken ogen;
                        bij baby's een sterk ingezonken fontanel;
                        loomheid/sufheid.

Comment

dat geloof je?
                          Originally posted by mr-careful View Post
                          Uitdroging (dehydratie): bij heel veel mensen is lage bloeddruk het gevolg van uitdroging. Daarom staan we bij deze oorzaak wat uitgebreider stil. Uitdroging kan optreden na het verlies van veel vocht en zouten als gevolg van bij voorbeeld hevige transpiratie (zweten), heel hoge koorts, bloedverlies, ernstige diarree, bepaalde medicijnen of extreme hitte. Bij uitdroging verliest de persoon meer vocht dan dat hij binnenkrijgt. Naast lage bloeddruk zijn de symptomen voor ernstige uitdroging (uitdrogingsverschijnselen):
                          snelle pols (hoge polsslag) of juist heel zwakke pols;
                          niet meer plassen;
                          sterk ingezonken ogen;
                          bij baby's een sterk ingezonken fontanel;
                          loomheid/sufheid.
                          Dus omdat volgens jou bij heel veel mensen een lage bloeddruk door uitdroging komt, moet dat bij Fitness-Freak ook zo zijn?

Heel veel vrouwen scheren hun fluff, maar als 1tje zegt dat ze het niet doet, dan geloof je d'r niet? Wat kortzichtig zeg...

Comment

kortzichtig haha leer eens feiten noemen gast

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X