Goede fysiek gebouwd met altijd een erg laag vp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by joachimrens View Post
    Kom je net uit Afrika gelopen? Meer vetten eten jij! En hoe kan je bulken als je amper onderhoud eet? Je komt nu rond de 2500 kcal en dat is iets waar ik mee zou cutten en jij ook
    TROUWENS jij weet al te best hoe ik reageer op carbs!!!!! de enigste vetten die ik nodig heb zijn onverzadigde voor mijn test en daar hoef je echt geen 100 gram van zoals jij binnen probeert te krijgen!!!

Comment

Bulken is niks anders dan overeten, je eet meer cals dan je nodig hebt, alles wat teveel is word vet, maar bulken kan op meer manier, als je op een dieet bent geweest ga je weer langzaamaan je cals verhogen met een andere verdeling die gebasseerd is op wanneer je op bijv 12% zou staan, je gaat niet bijv 4000 cals eten als je op 3000 cals op 12% kan hangen, dan krijg je dus genoeg binnen, je merkt gauw genoeg of je meer nodig hebt aan de hand van hoe je traint en hersteld.
      Zoals je zelf al zegt, je hebt in 1 jaar al veel meer kennis opgedaan dan het eerste jaar?Wat denk je dat je de komende 3 jaar zal groeien als je geloofd in wat je nu doet en je kennis mee laat groeien met wat je doel is?
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Heb je nu de koolhydraten 230 gram of eiwitten 230 gram
        Voor de calorie-inname maakt het niet uit maar stel nu
        koolhydraten 230 gram = 920 cal
        eiwitten 165 gram = 660 cal
        vetten 40 gram = 360 cal
        Totaal: 1940 calorien

Dat is niet veel lijkt me, zeker niet voor een soort clean bulk

Comment

Bulken is niks anders dan overeten, je eet meer cals dan je nodig hebt, alles wat teveel is word vet, maar bulken kan op meer manier, als je op een dieet bent geweest ga je weer langzaamaan je cals verhogen met een andere verdeling die gebasseerd is op wanneer je op bijv 12% zou staan, je gaat niet bijv 4000 cals eten als je op 3000 cals op 12% kan hangen, dan krijg je dus genoeg binnen, je merkt gauw genoeg of je meer nodig hebt aan de hand van hoe je traint en hersteld.
          Zoals je zelf al zegt, je hebt in 1 jaar al veel meer kennis opgedaan dan het eerste jaar?Wat denk je dat je de komende 3 jaar zal groeien als je geloofd in wat je nu doet en je kennis mee laat groeien met wat je doel is?
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Jurvg View Post
            Met mijn avond eten kom ik altijd op minstens 70 gram vetten, en als dit niet het geval is eet ik wat eieren dushi. Die shit over bulken was maar een grapje, die maaltijden waarvan ik foto's stuur zijn altijd zo massive omdat ik amper tijd heb om te eten als ik bijv. nacht diensten heb. of als ik me overtraind voel hihi.
            Ok mooi, 100 gram vetten is wel ok. Als het maar 20% van je voedingsbehoefte is. Ik gok trouwens dat ik zelf rond de 40/30/30 zit. En voor test eet je verzadigde vetten zoals die in melk.
            Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
              I see... haha ja klopt!

Comment

Originally posted by princezoe View Post
                Heb je nu de koolhydraten 230 gram of eiwitten 230 gram
                Voor de calorie-inname maakt het niet uit maar stel nu
                koolhydraten 230 gram = 920 cal
                eiwitten 165 gram = 660 cal
                vetten 40 gram = 360 cal
                Totaal: 1940 calorien

Dat is niet veel lijkt me, zeker niet voor een soort clean bulk
                excuus, 230 kh.
                ja dat klopt, maar dat is zonder mijn avond eten... eigenlijk bepaald mijn avond eten of ik die dag gebulkt of gecut heb haha. maar avond eten is ruim 600 miss 700 cal

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                  Ok mooi, 100 gram vetten is wel ok. Als het maar 20% van je voedingsbehoefte is. Ik gok trouwens dat ik zelf rond de 40/30/30 zit. En voor test eet je verzadigde vetten zoals die in melk.
                  oeps ik dacht juist onverzadigd... is wel een mogelijke verklaring waarom ik puistjes krijg als ik veel verzadigd vet binnenkrijg

Comment

Hey jurv,

de eerste stap om welke strategie qua voeding dan ook effectief toe te passen, is het achterhalen van je eigen onderhoud qua calorien.

Dit doe je door een X aantal kcal voor een maand of 2 ofzo aan te houden, en te kijken naar het resultaat.

Wat gebeurt er met je vet%? wat gebeurt er met je lichaamsgewicht en VVM? Kun je tijdens je trainingen steeds meer herhalingen en/of gewicht terwijl de uitvoering correct blijft? Dit zijn allemaal zaken die van belang zijn.

Is het resultaat naar wens, en kom je VVM aan, en blijft je vet% laag, of verlaag je dit zelfs (of zijn de vetgains voor jou acceptabel), dan blijf je doorgaan met je initiele opzet.

Merk je dat je in die twee maanden goed aan kracht en massa hebt gewonnen, maar dat het vet% toch wat te snel omhoog gaat, kun je enkele veranderingen aanbrengen qua voeding of training.

belangrijk is het om niet zo laag in te zetten qua kcal. je wilt namelijk uitvinden wat de bovengrens aan kcal is, die jij kan nemen zonder echt vetter te worden.
                    ----------------------

als ik dan kijk naar jou lichaamsgewicht en vet%, dan zou ik zeggen dat jouw onderhoud rond de 2800 kcal zou moeten liggen. dan zul je in het begin misschien nog wel wat kracht opbouwen op 2500 kcal, maar massa opbouwen gaat gewoon niet met te weinig kcal. En jij weet nog niet exact genoeg wat jij nodig hebt om droge massa te winnen.

Ik zou dan beginnen met een maandje of twee rond de 3000 kcal te gaan eten. evalueer na die twee maanden hoe het gegaan is.

stel je kwam in die twee maanden 3 kilo aan, waarvan 2.5 kilo vetvrije massa, en een pond vetmassa. kracht is ook goed gestegen. dan kun je na die twee maanden bedenken hoe je kan zorgen dat je vet% minder of niet stijgt tijdens het bulken (als je eenmaal twee maanden dit gedaan hebt, wil ik je best wat tips geven tegen die tijd).

Maar stel dat je op die 3000 kcal nou:
                    vet% gelijk blijft. lichaamsgewicht gelijk blijft. en je ziet weinig tot geen verschil. dan weet je dat je de kcal verder moet verhogen.

je moet eerst eens weten wat jouw lichaam doet bij een inname x, en dan daarop anticiperen.
                    Last edited by dynobet; 28-06-2012, 14:35.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

en een eeuwige carb cycle toepassen? mogelijk om droog groter te worden?
                      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Je avondeten is gewoon kip met rijst of pasta, vlees en groente ?

Comment

Hey, ja ik bereken mijn onderhoud via het excel bestand van bn, volgens harris-ben is mijn onderhoud 2600 cal. dan vind ik 2500 calorien eten prima, ik moet inderdaad wel weer eens proberen om bijv. rond de 2800 cal te eten voor een lange tijd om te kijken hoe mijn lichaam reageert. Ik heb een half jaar geleden geexperimenteerd met 3000 cal en dat maakte mij fat as fuck haha. 2800 moet kunnen als ik clean eet waar ik overigens totaal geen moeite mee heb.
                          Anyway, thanks voor je advies! Overigens moet ik binnenkort een vp meter gaan kopen want sinds ze er geen een meer in de sportschool hebben weet ik eigenlijk niet wat mijn vp is. Het was een half jaar geleden rond de 11% en ben naar mijn idee niet dikker geworden.

Comment

Originally posted by Jurvg View Post
                            Ik weet nooit precies mijn macro's ivm met het avondeten wat ik thuis mee moet eten, maar zonder het avond eten kom ik op:
                            230/165/40
                            Dit is omdat het avond eten bij mij vaak veel vet en kh bevat en ik ga uit van 600-700 cal voor het avond eten.
                            Als ik op mezelf zou wonen zou en zelf al mijn eten zou bepalen zou het makkelijker zijn... zulle vast anderen zijn die dit ook hebben.
                            ok laten we zeggen dat je avondeten 600 kcal is. laten we zeggen voor het gemak een e25, k75, v33.

dan zit je per dag aan een totaal van:
                            e255, k240, v73 = 2637 kcal.
                            -------------------------

Ik betwijfel het heel erg sterk, dat dit genoeg is voor het opbouwen van massa. Als je voorheen veel minder at, kan het op korte termijn even werken, maar dat zal ook snel stoppen.

Aangezien je vet% redelijk laag is, valt er weinig te recompen, en zul je op een laag aantal kcal gewoon weinig/geen massa aanzetten.

maargoed zoals ik al in vorige post beschreef, is het zaak dat jij gaat leren wat voor jou goed werkt. Let trouwens niet enkel op kcal en ekv, maar ook op de kwaliteit van je voeding en product keuze. Dit is zeer belangrijk (zeker gezien wat jij wilt bereiken).
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              ok laten we zeggen dat je avondeten 600 kcal is. laten we zeggen voor het gemak een e25, k75, v33.

dan zit je per dag aan een totaal van:
                              e255, k240, v73 = 2637 kcal.
                              -------------------------

Ik betwijfel het heel erg sterk, dat dit genoeg is voor het opbouwen van massa. Als je voorheen veel minder at, kan het op korte termijn even werken, maar dat zal ook snel stoppen.

Aangezien je vet% redelijk laag is, valt er weinig te recompen, en zul je op een laag aantal kcal gewoon weinig/geen massa aanzetten.

maargoed zoals ik al in vorige post beschreef, is het zaak dat jij gaat leren wat voor jou goed werkt. Let trouwens niet enkel op kcal en ekv, maar ook op de kwaliteit van je voeding en product keuze. Dit is zeer belangrijk (zeker gezien wat jij wilt bereiken).
                              uhu uhu je hebt idd gelijk. Ik let wel goed op de kwaliteit van mijn voeding. In het weekend eet ik overigens soms niet zo, omdat dat niet vol te houden is met mijn nachtdiensten. Daar moet ik ook echt iets aan gaan doen

Comment

Originally posted by princezoe View Post
                                Je avondeten is gewoon kip met rijst of pasta, vlees en groente ?
                                Verschilt heel erg, soms een gezonde wok met pangafile groente en rijst, maar soms aardappels met vet vlees van een varken en boontjes. Vooral dat vette vlees is kut. Overigens bunker ik best wat naar binnen aan tafel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X