Belang van koolhydraten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Belang van koolhydraten

Kan iemand me vertellen hoe belangrijk koolhydraten zijn? Bij het opstellen en aanpassen van mijn voedingsschema merk ik dat het lastig is om genoeg kh te eten. M'n behoefte is (in de cut) ongeveer 250 kh maar ik zit er wel wat onder (ongeveer 171). Volgens mij heb ik wel kh nodig om spieren op te blijven bouwen. Als ik op onderhoud ga eten, is m'n kh behoefte 327. Dat haal ik nooit! Ik heb alleen wel het idee dat ik dit wel nodig heb om meer massa te krijgen zonder extra vet aan te zetten. Klopt mijn idee?

Overige stats: 174 cm, 60 kh, ongeveer 20 % vet

brinta?;p

Comment

Je hebt een bepaalde kcal-hoeveelheid nodig.
      Maar je kunt bv meer eiwitten. Hierdoor krijg je wel een andere KEV (kh, eiwit, vet) verhouding.

Zelf zit ik ook hoog in eiwitten en ietsje lager in kh.

succes
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

het is juist goed koolydraten niet al te veel te eten in de cut en een beetje beperktc.
        beter wat meer eiwitten en gezonde vetten.

meer dan 300gram koolydraten is meer iets voor een bulk schema, indien jij aan het cutten bent lijkt me dat veel te veel.

post je voedingschema eens, dan kan iedereen daar ook zijn feedback op geven, misschien maak je ook ergens fouten.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

indien je aan het cutten bent is het zoals al gezegd beter om je kh een beetje te beperken, en je kcal behoeften aan te vullen met eiwit en goede vetten. Je kan ook een soort van carb-cycling schema hanteren, waarbij je bvb 3 dagen een laag gehalte aan koolhydraten eet, en dan 1 dagje wat minder vet en meer koolhydraten zodat je glycogeen voorraad weer aangevuld kan worden. Maar de 327gr KH die aangegeven zijn het schema in je andere post zijn zeker aan de te hoge kant bij een cut. Probeer je KH beter rond de 200gr per dag te houden, en de rest aan te vullen met eiwit en onverzadigde vetten (mono- en poly). Dan kan je eventueel na een paar dagen, bvb op je zwaarste trainingsdag, wat hoger met KH gaan (~ 250-300 gr) zodat je glycogeen voorraad in je lever&spieren weer aangevuld word en je cut-progress niet stalt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X