Spijsvertering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spijsvertering

Ik weet dat mensen een verschillende spijsvertering hebben. Dit merk ik ook erg bij mezelf. Ik train 4 a 5 keer per week intensief anderhalf uur KT eet daar ook (redelijk) goed bij maar buikje wilt niet weg. Vrienden van mij eten zich vol met frituur rommel elke dag en drinken veel bier en hebben nergens last van...

Word wel groter qua spieren. Ik zit zo rond de 2400 calorieën per dag denk ik zo.

Vraag me af om mensen goeie artikelen hebben hoe de spijsvertering precies werkt en hoe die kan verschillen?

Dank u

Ik heb geen goed artikel over spijsvertering, maar ik heb hier wel wat zinnigs op te zeggen.

1. 'dikke' mensen onderschatten het aantal kcal dat ze eten
    2. 'dunne' mensen overschatten het aantal kcal dat ze eten

(behoudens afwijkingen qua ziektes etc.)

Conclusie: je zit in groep 1.

Actieplan:
    1. Meten is weten en gissen is missen. Je kunt het aantal kcal gaan bijhouden in plaats van het te schatten op 2400.
    2. Wees bij de ingang van je spijsverteringsstelsel voortaan wat selectiever.

Succes!

Comment

Je maakt jezelf gek, als je zo naar anderen gaat kijken. Moet je niet doen...

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Je maakt jezelf gek, als je zo naar anderen gaat kijken. Moet je niet doen...
        precies!
        maar deze mensen komen zich zelf op latere leeftijd wel tegen hoor!
        het kan alleen maar in je voordeel werken dat je op jonge leeftijd al gezond bezig probeert te zijn.

waar jij last van hebt kan met heel veel te maken hebben. maar heeft waarschijnlijk weinig te maken met je spijsvertering.

post eens wat je op een dag eet! dan kunnen we je verder helpen.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ontbijt: Havermout/melk (150 gr havermout)
          2 eieren
          Kop groene thee

Lunch: 2 pistoletjes (bruin) met kipfilet
          Of 2 tostie (kaas, bruin brood)

Snack: Bakje ongezouten noten Appie.

Avond: Vlees (veel biefstuk, kip, zalm) of falafel. En groenten ernaast veel bonen (sperzibonen, doperwten, snijbonen enz)

Voor slapen: Magere bio Kwark AH 500 gr.

En gehele dag probeer ik 2 a 3 liter water te drinken.

Drink 1 á 2 dagen per week alcohol: +- 10 glazen bier.

Neem in de ochtend een zakje Multi Pro Vit, Visolie (6 stuks), Vit D (1) en een shake isolaat proteine. en van de kruitvat 3 stuks biergist pillen.

Train 4 a 5 keer per week ongeveer anderhalf uur intensieve KT. Geen cardio behalve het fietsen elke dag door de stad (+-5km)

Na training neem ik dubbele proteine shake en drink ik druivensap.

Ben 1,80 Weeg 78 kg en heb een Vetpercentage van 12% (huidplooimeting) ongeveer.

Hoop dat je hier wat wijzer van word

Comment

Originally posted by BabyD View Post
            en heb een Vetpercentage van 12% (huidplooimeting) ongeveer.
            Buikje?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik weet dat ik veeleisend ben van mezelf maar er zit toch wel een vetrandje om mijn buik heen. Als ik in de spiegel kijk zit het vet ook alleen daar... voor mijn gevoel. Echte sixpack heb ik in ieder geval niet. Als ik aanspan zie je de bovenste wel maar daaronder niet... Veeleisende boi dus.

Toevoeging bij wat ik eerder geschreven heb is dat ik wel 3 bakken koffie drink per dag en een snoep dag per week heb waar ik iets vets eet voor avond eten. En mijn creatine kuur is over 1 week afgelopen (ben 2 maanden bezig geweest).

Comment

Ontbijt:
                150g Havermout
                dat is al 525 kcal

melk
                bij 150g havermout neem je ongeveer 500-600ml melk dus dit zal een 250 kcal zijn.

2 eieren
                dat is 150 kcal
                Kop groene thee
                ---------------------

Lunch: 2 pistoletjes (bruin) met kipfilet
                Of 2 tostie (kaas, bruin brood)

Is ongeveer 400 kcal

Snack: Bakje ongezouten noten Appie.

Een heel bakje? in de zin van 200g noten?
                Dat is dan 1200 kcal.

Avond: Vlees (veel biefstuk, kip, zalm) of falafel. En groenten ernaast veel bonen (sperzibonen, doperwten, snijbonen enz)

is een 400-500 kcal

Voor slapen: Magere bio Kwark AH 500 gr.
                is 275 kcal

En gehele dag probeer ik 2 a 3 liter water te drinken.

Drink 1 á 2 dagen per week alcohol: +- 10 glazen bier.
                is een 1500 kcal extra per week dus komt neer op +200 per dag.

Neem in de ochtend een zakje Multi Pro Vit, Visolie (6 stuks), Vit D (1) en een shake isolaat proteine. en van de kruitvat 3 stuks biergist pillen.

Train 4 a 5 keer per week ongeveer anderhalf uur intensieve KT. Geen cardio behalve het fietsen elke dag door de stad (+-5km)

Na training neem ik dubbele proteine shake en drink ik druivensap.
                is ook nog eens een 350-400 extra kcal per training. 4x per week = al snel 1500 extra kcal per week = ongeveer 200 extra per dag.

Ben 1,80 Weeg 78 kg en heb een Vetpercentage van 12% (huidplooimeting) ongeveer.

Hoop dat je hier wat wijzer van word
                GEMIDDELD per dag aantal kcal (ongeveer): 3600 kcal.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Shit man ik had een heel ander getal in mijn hoofd..... Dacht al dat ik rond de 2200 zat maar dit getal valt een stuk hoger uit.

Inderdaad eet zo een heel bakkie vaak (noten). Heb begrepen dat ik op de dagen dat ik niet train minder moet eten en rondom mijn training juist wel moet eten anders gaat het lichaam spieren verbranden (dus geen groei krijg).

En van die havermout is het complexe koolhydraten en heb ik dus een tijdje geen honger van. Maar dit is wel even een wake-up dat ik eigenlijk minder moet gaan eten (als ik een droger wil worden). Vind alleen lastig om te kijken waar het probleem (waar ik etenswaren kan weg laten of vervangen) precies zit.

Daar misschien nog pointers in?

Comment

Bij gaan houden wat je eet is de beste pointer. Lees de post van Dyno en Pallas nogmaals en je antwoorden zal je daarin vinden.
                    Train hard or go hormone

Comment

Shit man ik had een heel ander getal in mijn hoofd..... Dacht al dat ik rond de 2200 zat maar dit getal valt een stuk hoger uit.

Inderdaad eet zo een heel bakkie vaak (noten). Heb begrepen dat ik op de dagen dat ik niet train minder moet eten en rondom mijn training juist wel moet eten anders gaat het lichaam spieren verbranden (dus geen groei krijg).

En van die havermout is het complexe koolhydraten en heb ik dus een tijdje geen honger van. Maar dit is wel even een wake-up dat ik eigenlijk minder moet gaan eten (als ik een droger wil worden). Vind alleen lastig om te kijken waar het probleem (waar ik etenswaren kan weg laten of vervangen) precies zit.

Daar misschien nog pointers in?
                      Ik ga je een beetje helpen:

We gaan een aantal kleine aanpassingen maken in je schema. Niet te grote aanpassingen. Je kan als het vetverlies niet snel genoeg gaat, nog altijd een paar extra stapjes omlaag doen met voeding (of invoeren van cardio).

Ontbijt wordt:
                      100g havermout
                      400ml melk
                      2 eieren
                      kop groene thee

Lunch wordt:
                      2 pistoletjes
                      kipfilet voor op pistiletjes

snack tussendoor:
                      kwart bakje nootjes (50g)
                      bak bio kwark 500g

avondeten
                      wat je altijd eet.

500g bak bio kwark
                      kwart bak nootjes (50g)

als je traint neem je wat druivensap + whey na/tijdens je training.
                      Als je niet traint, neem je hiervoor niets in de plaats.

Bier beperken we tot 3 per week (weekend).

Ga met dit schema een maand aan de slag. Kijk dan wat er gebeurt met je lichaamsgewicht en vet%. Na die maand kun je beslissen om zo verder te gaan, OF dat je toch wat cardio moet toevoegen OF dat je toch nog wat kcal moet verlagen.

succes ermee
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oke top man. thanks voor de hulp .

Ga dit uitproberen kijken wat ervan komt.

Comment

Dit herken ik heel heel erg. Precies hoe hij het beschreef exclusief zn voedingsschema. Ik dacht dus ook eerst dat het aan spijsvertering lag. Maar niet dus.

wat wel gek is, dat nadat je gegeten hebt me buik zeker 3 tot 4 uur bol is -_-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X