Voeding: gelijk of ongelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding: gelijk of ongelijk?

Ik ben vorige week bij een voedingsdeskundige op mijn sportschool geweest, en die heeft voor mij alles berekent en uitgedraait wat ik moet eten:
    2550 Kcal
    140gr eiwitten
    51gr vetten
    383gr koolhydraten.

Mijn doel is om af te vallen ( circa 15kg), en spieren te winnen.

gewicht: 105kg
    lengte: 1,86m
    vet: 26,5 %

Ik vind het nogal veel koolhydraten die ik moet eten, of ben ik nou gek?

Originally posted by K-94 View Post
    Ik ben vorige week bij een voedingsdeskundige op mijn sportschool geweest, en die heeft voor mij alles berekent en uitgedraait wat ik moet eten:
    2550 Kcal
    140gr eiwitten
    51gr vetten
    383gr koolhydraten.

Mijn doel is om af te vallen ( circa 15kg), en spieren te winnen.

gewicht: 105kg
    lengte: 1,86m
    vet: 26,5 %

Ik vind het nogal veel koolhydraten die ik moet eten, of ben ik nou gek?
    ik vind 60% KH best wel veel met een VP van 26.5? Je komt op 60/20/20 in % K/E/V. Ik zou toch wat KH vervangen door meer eiwitten en vetten.
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

2551Kcal?
      Vind de verhouding KEV zoal klote van de bok. En veel te weinig eiwitten.

Comment

Originally posted by Dimix View Post
        ik vind 60% KH best wel veel met een VP van 26.5? Je komt op 60/20/20 in % K/E/V. Ik zou toch wat KH vervangen door meer eiwitten en vetten.
        Dit.

Waar baseren die zogenaamde deskundigen dit soort aanbevelingen op?
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Teddek, iedereen mag zich deskundig noemen. Dat is het probleem.

Comment

Ik had hem een zelf gemaakt schema laten zien, met producten zoals naturel pindakaas waarvan hij zei dat het product veel te vet is.
            en rond de 200gr eiwitten op 1 dag.

Hij zei dat ik te weinig koolhydraten at, en dat een teveel eiwit in vet verandert, omdat je maar 20gr eiwit per 2 uur kan opnemen?

Ook raadde hij me aan om mn shake voor het slapen te nemen, en een bak kwark na het trainen te nemen..

Volgens mij klopt dit toch ook niet? :s

Comment

Hij lult voor 90% uit zn nek... En dan zeg ik het nog voorzichtig.

Comment

Wat een dwaas die deskundige...

Een overschot aan eiwit wordt alleen opgeslagen als vet als je ook teveel (en van het verkeerde soort)KH binnen krijgt.
                Pindakaas neem je juist voor de vetten, al zijn er betere vetbronnen.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                  Hij lult voor 90% uit zn nek... En dan zeg ik het nog voorzichtig.
                  Dat kun je verwachten als je dit soort onderwerpen met een ''voedingsdeskundige'' gaat bespreken.

Comment

Welke vetbronnen? Ik eet iedere dag pindakaas en ongezouten noten voor het grootste % van mijn vetten....
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Welke vetbronnen? Ik eet iedere dag pindakaas en ongezouten noten voor het grootste % van mijn vetten....
                      ongezouten noten is er 1.... vette vis, olie, boter, avocado, omega caps. enz.

Comment

Boter ook? Tsja eigenlijk niet zo raar. Zo kan ik wat meer variëren. Vind pindakaas wel lekker hoor maar afwisseling is dit prima en kan ik wat eiwit toevoegen dmv vlees aan de lunch
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                          Boter ook? Tsja eigenlijk niet zo raar. Zo kan ik wat meer variëren. Vind pindakaas wel lekker hoor maar afwisseling is dit prima en kan ik wat eiwit toevoegen dmv vlees aan de lunch
                          ik schrok er ook even van, maar merk net dat onze bakboter van plantaardige bronnen is
                          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by K-94 View Post
                            Hij zei dat ik te weinig koolhydraten at, en dat een teveel eiwit in vet verandert, omdat je maar 20gr eiwit per 2 uur kan opnemen?
                            Ene lke dag eieren eten is zeker ook slecht

Als je hoog in vet% zit werkt je schildklier minder. Veel koolhydraten eten, zeker met al die bewerkte shit die er tegenwoordig overal inzit, wordt je dan juist vetter. Eiwitten en vetten opschroeven. Koolhydraten kun je het beste roteren zodat je aan het minimale van je behoefte voldoet. Dus op rustdagen net rond de 150gr zitten en merendeels uit groenten. Op sportdagen kun je dan rond de 250-300gr koolhydraten gaan zitten dmv wat rijst rondom de workouts er bij te doen. Naarmate je Vet% zakt gaat je schildklier beter werken. Je verbranding e.d. in zijn algemeen gaat verder omhoog. En dan kun je ook meer koolhydraten gaan toevoegen. Dat is het in een nutshell.

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                              ik schrok er ook even van, maar merk net dat onze bakboter van plantaardige bronnen is

roomboter....echte boter dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X