Student op kamers. Hulp gevraagd!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Student op kamers. Hulp gevraagd!

Hey allemaal, vanaf 2 weken woon ik voor 4 dagen (maandag tot en met donderdag avond) op kamers. Ik wil een fitnessabbo in mijn nieuwe woonplaats en dat brengt mij tevens op mijn eerste vraag;
    Is Het verstandig om een 3-day/4-day split zo dicht op elkaar te doen?
    Dat zou er dus een beetje zo uit zien;
    Maandag; Schouders / tri's / traps
    Dinsdag; Borst / biceps
    Woensdag; Rug / rotator cuff oefeningen.
    Donderdag; Benen

Mijn tweede vraag gaat over mijn voedingsschema. Ik heb een veel te hoog vetpercentage naar mijn mening en wil meer droge massa krijgen, maar toch op kracht blijven (wie nou niet?);
    1,81m / 80kg / VP (geschat: 15-20%)

Verschillende calculators vertellen mij dat mijn onderhoud rond de 2500kcal per dag liggen. Ik zou dus 2000kcal binnen moeten krijgen om effectief af te vallen, waarbij ik dus 160Gram proteïne per dag binnen moet krijgen.
    Ik heb alleen geen idee hoe ik aan 6-7 malen per dag kan komen als student, zowel geld als tijd zijn een probleem hierbij.
    Mijn tweede vraag;
    Is het ongezond om maar 3-4 malen per dag te eten, en bij welk maal is het dan het beste om een Whey-proteïne shake te nemen met melk. Of doe ik dit het best tussen de malen door?

Sorry voor al deze vragen, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
    Alle hulp is welkom
    Student Fysiotherapie

Mirin'

Er zullen vast een paar wat anders over denken, maar als je niet er hardcore voor kunt gaan dan niet, 3 of 4 maaltijden is ook goed als je totale plaatje maar klopt.
    Die calculators zijn wat riskant, ga gewoon eens een maand op 2500 zitten, goed eten, schoon eten, idd 160 gram eiwit en kijk wat dat met je doet, bepaal vanaf daar wat je onderhoud is.

whey shake zou ik rondom je training doen, of bij je ontbijt, door de brinta/havermout etc.

Comment

Meal timing maakt geen reet uit, zorg gewoon voor 3 stevige maaltijd waarmee je aan je kcal / kev komt en klaar.

Comment

Eensch met de posters boven me.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik persoonlijk zou de volgorde veranderen naar Borst/Benen/Rug/Schouders
          :: 1.82M :: 84 KG ::
          BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by aktito View Post
            Meal timing maakt geen reet uit, zorg gewoon voor 3 stevige maaltijd waarmee je aan je kcal / kev komt en klaar.
            u srs? mischien voor jou niet maar ik ben geen ecto. geloof me als ik er niet op let komt het srs niet goed.

maar waarom niet 100% geven ipv 40%.... ik wil niet zeggen dat mealtiming alles is maar een groot gedeelte ervan wel.
            Last edited by gain is pain; 12-08-2012, 16:19.
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Bedankt voor alle antwoorden! Ik wil alleen wel nog even kwijt dat ik 100% voor mijn doelen ga, anders zou ik niet de post hebben gemaakt. Maar ik kan nou eenmaal niet m'n les/collega uitlopen op een hapje te gaan eten. Heeft niks met inzet te maken vind ik zelf
              Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

@ GIP
                Zever. Als timing 5% uitmaakt is het veel.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou biceps met rug combineren en triceps met de borst.

Comment

Originally posted by Milan1 View Post
                    Ik zou biceps met rug combineren en triceps met de borst.
                    Ook proberen de 'trekkers' en 'duwers' achter elkaar te doen, so what I mean is: vermijd dat je borst de ene dag doet, en de andere dag rug, dus een dag rust in between.

Trust me, je pecs zullen het niet fijn vinden als je dag erna je rug traint.

Comment

Originally posted by iNtense View Post
                      Bedankt voor alle antwoorden! Ik wil alleen wel nog even kwijt dat ik 100% voor mijn doelen ga, anders zou ik niet de post hebben gemaakt. Maar ik kan nou eenmaal niet m'n les/collega uitlopen op een hapje te gaan eten. Heeft niks met inzet te maken vind ik zelf
                      Als je maar prioriteiten stelt, en je studie niet verwaarloost, wat de meeste mensen doen, inclusief ikzelf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X