In de war..!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• In de war..!

Nu ben ik in de war..!

Ik heb een ander topic geopend waarin ik gevraagd heb hoe vaak je je voedingsschema moet herzien als je groeit. Momenteel heb ik een voedingsschema op onderhoud omdat ik mijn lichaam wil veranderen! Ik heb nu +/- 18% vet en geen gespierd uiterlijk. Dit wil ik omzetten naar minder vet en spieren. Ik heb gelezen dat dat voor beginners prima kan door te eten op onderhoud. Maar nu riep iemand in dat andere topic dat je nooit zult groeien als je op onderhoud eet! En daar zit ook wat in omdat alles wat er in gaat ook verbruikt wordt. Hoe zit het nou?? Ik heb de zomersticky er nog eens op nagelezen maar daar staat het ook niet echt in...

Kan ik spieren ontwikkelen en vet verminderen door te eten op onderhoud icm trainen? Ik was in de veronderstelling dat dat wel zo is en dat ik mijn inname moet gaan verhogen op het moment dat ik niet meer groei. Dat zou dan in theorie het moment zijn waarop ik meer spieren ontwikkeld heb en er minder vet aan me zit.

Of zit het anders? Moet ik licht boven onderhoud gaan eten oid?

Ik heb in de eerste 2 maanden wel iets van massa gepakt en flink droger geworden en ik eet onder onderhoud. Ik hoor vaak dat het niet kan, zal wel maar zolang het goed gaat laat ik alle wetenschap voor wat het is en doe ik wat werkt. Ik eet rond onderhoud / iets minder op trainingsdagen btw en op andere dagen 400kcal eronder.

Het gaat wel niet heel rap natuurlijk maar geen massa verliezen in combinatie met droger worden is ook al prima. Ook hier zijn weer veel discussies over. Ik denk persoonlijk dat als ik het zo hoor je gewoon je verpercentage tot een niveau moet brengen waar je blij mee bent, zonder spierverlies om dan vervolgens wat massa erbij te pakken. Haast hebben heeft geen zin, ga lekker trainen dan ga je vanzelf vooruit als het goed is
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Het gaat hier om de definitie, ze zeggen bijvoorbeeld 2500 is je onderhoud, 500 er onder of erboven is cutten of bulken.
      door 2000 kcal te eten zou je dan dus cutten en op je streefgewicht uitkomen, dan heb je nog steeds 2000 kcal nodig om dat lichaam zo te behouden, dus is 2000 kcal je onderhoud.

dan kan je ook zeggen dat in eerste instantie je onderhoud al 2000 kcal was omdat je naar dat lichaam wilde toewerken, je berekent je onderhoudt ook met je vvm en niet je totale mass.

MAAAAAR wat je moet doen is gewoon ergens beginnen, bijvoorbeeld 2500 kcal val je af is het te weinig kom je aan is het teveel, afhankelijk van je doelen ga je dan je kcal inname verhogen of verlagen.

wat prescatore zegt is dus als je het zo bekijkt onmogelijk, je kan namelijk geen huis bouwen als je niet genoeg stenen hebt.
      Het onderhoud ligt dan dus gewoon lager dan gedacht, ik vind het zowiezo erg knap als je zo snel je onderhoudt zou weten, ik heb er een behoorlijke tijd over gedaan.
      (dit is verder geen aanval op jou prescatore)

Comment

Originally posted by Velox View Post
        Kan ik spieren ontwikkelen en vet verminderen door te eten op onderhoud icm trainen?
        Ja, dat kan je zeker als je beginner bent en je spieren nog niet echt goed ontwikkeld zijn. Je zult vrij snel behoorlijk wat spiermassa kunnen opbouwen als je met krachttraining begint. Zorg er wel voor dat je voldoende eiwitten eet, want dat is wat je lichaam nodig heeft om te herstellen van die krachttraining.
        Of je tegelijkertijd vetmassa verliest hangt ervan af hoeveel energie je verbruikt met je training versus de hoeveelheid energie die je binnen krijgt uit je voeding. Met andere woorden: als je oppast dat je niet teveel eet kan je vetmassa verliezen.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X