Verder cutten of bulken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verder cutten of bulken?

Ik ben nu al enige tijd bezig met cutten omdat ik vond dat ik een te dikke vetlaag had. Dit is me erg goed bevallen en ik ben in lichaamsgewicht ongeveer 8 kilo kwijtgeraakt.

Helaas weet ik niet hoeveel ik precies aan vet ben kwijtgeraakt omdat ik mijn vetpercentage niet exact weet. Wel begin ik, vind ik zelf, nu erg dun te worden dus ben ik ernstig aan het twijfelen om te gaan (clean)bulken.

Ik ben vanplan om het volgende product aan te schaffen om mijn vetpercentage te meten.
    Defender Bodyfat Caliper - Sequoia Fitness | Body & Fitshop
    Iemand hier ervaring mee?

Het is voor jullie misschien moeilijk in te schatten maar toch vraag ik het:
    Wat zeggen jullie, verder cutten of gaan clean bulken?

Mijn stats zijn:
    lengte: 177
    gewicht: 67
    vetpercentage: 16% (dit is een schatting)

Alvast bedankt.

lengte 177
    gewicht 67

wat valt er te cutten?
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
      lengte 177
      gewicht 67

wat valt er te cutten?
      16% valt er te cutten
      Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by kojak View Post
        lengte 177
        gewicht 67

wat valt er te cutten?
        Om die reden twijfel ik dus ook.
        Maar er kan nog wel wat vanaf. Ik begin namelijk mijn bovenste buikspieren heel vaag te zien als ik ze aanspan. Door nog een tijdje verder te cutten hoop ik dat ze beter zichtbaar worden. Als dat gelukt is wil ik gaan clean bulken.

Ik zal z.s.m. mijn vetpercentage gaan meten en als dit indd rond de 16% is zal ik nog even door cutten.

Comment

Of mss gewoon ff op onderhoud gaan... proberen u lichaamssamenstelling wat te wijzigen, vetpercentage wat lager krijgen maar niet teveel spiermassa verliezen.

Alé das wa ik aant proberen ben met de stats:
          1m80
          76kg
          14.5% BF

weet nie of da de beste methode is maar wil niet te hard cutten omdat ik geen spiermassa kwijt wil en wil ook niet gaan bulken omdat ik eerst men vetpercentage richting 10% wil

Comment

Met een lengte van 177cm en gewicht van 67 kilo moet jij wel heel dun zijn en is jouw bf vele malen lager dan 16%. ik zou als ik jou was vanaf nu maar eens normaal en veel gaan eten. mischien moet je een foto plaatsen!

Comment

Leuk en aardig om zelf je vet te meten, maar is erg moeilijk om daar objectief mee te zijn. Helemaal met zon goedkoop klungeldingetje.
              Je kan zien of je vet vooruit of achteruit gaat, dat wel als je er handigheid in hebt. Maar zelf betrouwbaar meten hoeveel je vetpercentage is? Nee, dat geloof ik niet.

Originally posted by Joscha7 View Post
              Met een lengte van 177cm en gewicht van 67 kilo moet jij wel heel dun zijn en is jouw bf vele malen lager dan 16%. ik zou als ik jou was vanaf nu maar eens normaal en veel gaan eten. mischien moet je een foto plaatsen!
              Wat een onzin, zijn vet kán zelfs veel hoger zijn. Is niet aannemelijk, maar het kan best.

Schattingen van foto's zijn vaak ook om te huilen. Gewoon naar de sportschool en daar laten meten
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                Leuk en aardig om zelf je vet te meten, maar is erg moeilijk om daar objectief mee te zijn. Helemaal met zon goedkoop klungeldingetje.
                Je kan zien of je vet vooruit of achteruit gaat, dat wel als je er handigheid in hebt. Maar zelf betrouwbaar meten hoeveel je vetpercentage is? Nee, dat geloof ik niet.

Wat een onzin, zijn vet kán zelfs veel hoger zijn. Is niet aannemelijk, maar het kan best.

Schattingen van foto's zijn vaak ook om te huilen. Gewoon naar de sportschool en daar laten meten
                Als je een goeie sportschool heb die waar ik naar toe ga heeft naar mijn weten alleen maar zo'n weegschaal met zo'n apparaat wat je in je handen moet doen. (Dit is niet betrouwbaar toch)?

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                  Als je een goeie sportschool heb die waar ik naar toe ga heeft naar mijn weten alleen maar zo'n weegschaal met zo'n apparaat wat je in je handen moet doen. (Dit is niet betrouwbaar toch)?
                  Wat is jouw definitie van goed? Want bijvoorbeeld een health center kan een prima sportschool zijn, maar voor deze tak van de sport is het echt geen ideale sportschool

Nee, weegschaal geeft een vertekend beeld. Zon ding geeft een klein stroomstootje, en meet hoe snel dat stroomstootje weer terug is. Maar vocht beïnvloed dat, maar ook bijvoorbeeld eelt op je handen, en andere niet-relevante zaken. Ik dacht dat die dingen een marge hadden van 10% ofzo, dat zegt wel genoeg

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                    Wat is jouw definitie van goed? Want bijvoorbeeld een health center kan een prima sportschool zijn, maar voor deze tak van de sport is het echt geen ideale sportschool

Nee, weegschaal geeft een vertekend beeld. Zon ding geeft een klein stroomstootje, en meet hoe snel dat stroomstootje weer terug is. Maar vocht beïnvloed dat, maar ook bijvoorbeeld eelt op je handen, en andere niet-relevante zaken. Ik dacht dat die dingen een marge hadden van 10% ofzo, dat zegt wel genoeg
                    Ja dat klopt
                    Miss sta ik dan wel 5% bf daar =D of 25 Zal wel mooi zijn als het 5 aangaf. Als ik zo body caliper van 30 euro koop zo een digitale is dit beter? Of een bad kopen en dan het ombouwen zodat ik zo'n onderwater meting kan doen

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                      Ja dat klopt
                      Miss sta ik dan wel 5% bf daar =D of 25 Zal wel mooi zijn als het 5 aangaf. Als ik zo body caliper van 30 euro koop zo een digitale is dit beter? Of een bad kopen en dan het ombouwen zodat ik zo'n onderwater meting kan doen
                      Hahahaha ja laat jij je bad maar ombouwen
                      Ik weet niet welke daarvan het beste is joh

Comment

Bij ons in de sportschool is het helaas niet mogelijk om je vet% te meten.
                        Om dus enigsinds een indicatie van mijn vet% te hebben wil ik een bodyfat caliper aanschaffen, maar dit is dus niet echt de moeite waard denken jullie?

Is het tijdens een clean bulk mogelijk om te zakken in vetpercentage en te stijgen in spiermassa? Of kan ik toch beter nog een korte periode door blijven cutten totdat mijn buikspieren beter zichtbaar worden en dan pas clean bulken?

Thx voor jullie reacties iig!

Comment

1m77 en 67kg, dat kan toch moeilijk 16% BF zijn?
                          ik heb de defender caliper thuis en ben er zeer tevreden over
                          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Ik zie dat de meningen over de defender caliper uiteenlopend zijn.
                            Ik ga hem evengoed aanschaffen, maar ik zal me niet al te veel aantrekken van het % wat deze weergeeft.

Ik zal de spiegel gebruiken om te bepalen hoelang ik nog blijf cutten.

Iemand trouwens ervaring met clean bulken? Hoe bevalt dit?

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                              16% valt er te cutten
                              Gaat ie dàt zeggen....
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X