Voedingsschema nog een poging

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema nog een poging

Hey iedereen,

Na zaterdag mijn verjaardag te hebben gevierd is deze week het harde trainen weer begonnen! Mijn doel is om mijn VP te verlagen en ondertussen toch wat massa op te bouwen.

Naar mijn idee begint mijn voedingsschema nu ergens op te lijken maar ik zou graag feedback willen of ik ook echt op de goede weg ben. Ook vraag ik mij af of het met het schema wat ik nu heb nodig is / nut heeft om proteine shakes te gebruiken?

Alvast bedankt voor de tips en ik hoor graag van jullie!

Robin P
    Attached Files

S'morgens ga je aan de gebraden gehakt?

Kijk even naar andere schema's op het forum, er kan nog aardig wat verbeterd worden denk ik zo. Ik zie igg dat je wil cutten aangezien je onder onderhoud zit.

Je ontbijt zou ik voornamelijk uit complexe koolhydraten en wat eiwitten laten bestaan, dus geen 4 eieren en gehakt maar brinta/havermout met je karnemelk aangezien je dan te hoog in vetten komt en dan wil je niet s'morgens, belemmerd eiwit synthese. Ik zie dat je geen whey gebruikt, evt. zou je dat erbij kunnen gebruiken om s'morgens gemakkelijk aan snelle eiwitten te komen.

In de erop volgende maaltijden kun je dan wel weer wat meer vetten eten. Ik zou de kaas meer achterwege laten en kiezen voor kip/vis of ander mager vlees. Kaas zit ook best wat verzadigde vetten in, liever onverzadigd uit noten/olijfolie/vis etc.

Als je bij je ontbijt ook aan iets minder totaal kcal waarde komt en bij de maaltijd van 18.30 wat kcal weg haalt kun je nog een maaltijd nuttigen na je training (complexe carbs met eiwitten) en dan pas je kwark nemen bij het slapen..

Oh en ik zie dat je helemaal geen groentes eet, mag best hoor is goed voor je

Comment

Originally posted by timberman View Post

Kijk even naar andere schema's op het forum, er kan nog aardig wat verbeterd worden denk ik zo. Ik zie igg dat je wil cutten aangezien je onder onderhoud zit.

Je ontbijt zou ik voornamelijk uit complexe koolhydraten en wat eiwitten laten bestaan, dus geen 4 eieren en gehakt maar brinta/havermout met je karnemelk aangezien je dan te hoog in vetten komt en dan wil je niet s'morgens, belemmerd eiwit synthese. Ik zie dat je geen whey gebruikt, evt. zou je dat erbij kunnen gebruiken om s'morgens gemakkelijk aan snelle eiwitten te komen.

In de erop volgende maaltijden kun je dan wel weer wat meer vetten eten. Ik zou de kaas meer achterwege laten en kiezen voor kip/vis of ander mager vlees. Kaas zit ook best wat verzadigde vetten in, liever onverzadigd uit noten/olijfolie/vis etc.

Als je bij je ontbijt ook aan iets minder totaal kcal waarde komt en bij de maaltijd van 18.30 wat kcal weg haalt kun je nog een maaltijd nuttigen na je training (complexe carbs met eiwitten) en dan pas je kwark nemen bij het slapen..

Oh en ik zie dat je helemaal geen groentes eet, mag best hoor is goed voor je
      Hey Timberman,

Thanks voor je snelle reactie! Ik ga zo havermout of brinta halen en dan kan ik vanaf morgen mijn eet schema weer wat verbeteren.. Zal de kaas vervangen voor kipfilet.

Wat adviseer je om na de training te eten? Ik train meestal rond een uur of 15:00 of iets later. Is het dan slim om weer brinta of havermout te eten? Of voldoet een shake met twee boterhamme kipfilet?

Ik krijg morgen een proteine shake van een vriend zodat ik kan proeven of ik het lust en wil dit dan ook toe gaan voegen aan mijn eetschema, proteine shakes en eiwitten shakes is hetzelfde toch?

Alvast bedankt voor de hulp! En ik zal later deze week het aangepaste schema posten!

Comment

ProteĂŻne shake=wheyshake=eiwit shake, ja is principe zelfde. Zorg dat als je whey koopt je whey-isolaat koopt, is beste.

Na de training direct je whey shake en een uurtje daarna kun je weer een maaltijd nemen, brood en kip volstaat maar je kan ook weer brinta/havermout nemen met je kip.

Overigens wat ik hier zeg is allemaal wel uit de stickys te halen en de velen topics die er al zijn. Dus mocht je nog vragen hebben raad ik je aan ff dit forum door te spitten, kom je er wel uit.

Grtz.

Comment

ProteĂŻne shake=wheyshake=eiwit shake, ja is principe zelfde. Zorg dat als je whey koopt je whey-isolaat koopt, is beste.

Na de training direct je whey shake en een uurtje daarna kun je weer een maaltijd nemen, brood en kip volstaat maar je kan ook weer brinta/havermout nemen met je kip.

Overigens wat ik hier zeg is allemaal wel uit de stickys te halen en de velen topics die er al zijn. Dus mocht je nog vragen hebben raad ik je aan ff dit forum door te spitten, kom je er wel uit.

Grtz.
          Top! Ga zo weer verder lezen en proberen een hoop nieuwe informatie in me op te nemen In iedergeval enorm bedankt voor je advies / hulp denk dat ik morgen al een goede basis heb! Thanks!

Comment

Ik zou het zo doen, vandaar dat ik het geschreven heb: http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post

Ik zou het zo doen, vandaar dat ik het geschreven heb: http://forum.bodynet.nl/afslanken/55...-afvallen.html
              Haha, naar aanleiding van jou topic ben ik begonnen met het eetschema! Dus thanks voor de duidelijke info! Wil ook zo snel mogelijk beginnen met http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html maar wil eerst zeker weten dat ik bepaalde oefeningen goed doe zodat ik niet verkeerd ga belasten met b.v. deathliften.. Dus daarvoor moet ik eerst nog een aantal keren met wat jongens trainen die al wat langer fitnessen!

Comment

Ur welcome

Ik heb hier veel aan gehad: #1 Exercises Guide! Over 300+ Free Exercise Videos And Guides!
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

[quote=Robin P;1011135] maar wil eerst zeker weten dat ik bepaalde oefeningen goed doe zodat ik niet verkeerd ga belasten met b.v. deathliften.. [quote]

Ik hoop dat je deadliften bedoelt.......

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Thanks! Daar ga ik zeker gebruik van maken!

Comment

[QUOTE=emilio75;1011173][quote=Robin P;1011135] maar wil eerst zeker weten dat ik bepaalde oefeningen goed doe zodat ik niet verkeerd ga belasten met b.v. deathliften..

Ik hoop dat je deadliften bedoelt.......
                      Haha.. Ik bedoel inderdaad de Deadlift

Nog even 1 vraag, een vriend van mij adviseerd deze shake Kopen 100 Whey Gold Standard 5 lbs (2273g) ?49.99 Optimum Nutrition Is dit een goede Whey Isolaat? Ik heb gezocht naar een aantal vergelijkings sites maar elke site zegt weer wat anders...

Alvast bedankt!

Comment

Iemand die weet of de link in bovenstaande post een goede Whey Isolaat is?

Vandaag nog een poging gedaan om het beter te doen qua maaltijden.. Vanaf morgen ga ik beginnen met havermout als ontbijt hopen dat het goed naar binnen te werken is anders hopen dat ik snel weet dat dit de goede whey is dan kan ik er een lekker chocolade smaakje aan toe voegen!

Zal mijn derde poging wel even als bijlage voegen!
                        Attached Files

Comment

Met die whey heb ik geen ervaring, zelf heb ik altijd deze: Pure Whey Protein Isolate 2000g - De voordeligste whey isolaat in de benelux

Is een euro de kg goedkoper als die gold standard en is ook vrij bekend merk dus een slechte keuze zal het igg niet zijn.

Comment

Met die whey heb ik geen ervaring, zelf heb ik altijd deze: Pure Whey Protein Isolate 2000g - De voordeligste whey isolaat in de benelux

Is een euro de kg goedkoper als die gold standard en is ook vrij bekend merk dus een slechte keuze zal het igg niet zijn.
                            Ok bedankt! Maar die gold standard is dus ook een goede? Thanks voor je reactie

Comment

Allright, heb de tips die gegeven zijn opgevolgd en daar is weer een nieuw eetschema uitgerold die ik nu een weekje hanteer.. Naar mijn idee gaat dit best lekker totaal geen honger gevoel en lekker veel energie om te sporten. Vraag me alleen af of 20% niet wat aan de lage kant is.. Anders moet ik ipv kipfilet pindakaas gaan eten oid.. Graag jullie menins / advies! Alvast bedankt!

Dit schema is btw voor de trainings dagen (4x in de week) Als ik niet train neem ik alleen eiwit bij m'n ontbijt .
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X