Low carb -> meer energie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Low carb -> meer energie

Ik heb de indruk dat als ik op 2500 kcal, mijn koollhdyraten beperk naar 150 gr/dag en vetten in de plaats, ik beter slaap, meer energie heb.

Hoe komt het, men zegt toch juist van weinig carbs wordt je moe en futloos...
    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Weinig is wat anders dan te weinig
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Geen insulinecrashes meer, zodra je opeens weer veel carbs gaat eten zul je je vermoeider dan ooit voelen.

Comment

dat verschilt nogal per persoon. (zoals insulinegevoeligheid enz.)
        ik ben een week terug weer wat meer carbs gaan eten.
        me kracht schiet weer omhoog in de sportschool en ben de hele dag topfit! (kcals het zelfde als daarvoor)

ook kan het liggen aan dat je de carbs niet goed over de maaltijden verdeelt. bijv, heel veel bij het ontbijt en heel weinig in je 2de maaltijd. daar reageer ik bijv. heel slecht op.
        als ik koolydraatconsumptie constant hou heb ik nergens last van niet bij veel en niet bij weinig carbs.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          ook kan het liggen aan dat je de carbs niet goed over de maaltijden verdeelt. bijv, heel veel bij het ontbijt en heel weinig in je 2de maaltijd. daar reageer ik bijv. heel slecht op.
          als ik koolydraatconsumptie constant hou heb ik nergens last van niet bij veel en niet bij weinig carbs.
          Toch kan zoiets ook wel voordelen hebben. Als je bv de hele dag zit, dan is het wel lekker als je rondom je training een energie-piek hebt.
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Toch kan zoiets ook wel voordelen hebben. Als je bv de hele dag zit, dan is het wel lekker als je rondom je training een energie-piek hebt.
            klopt, ik was niet volledig.
            bij het ontbijt en voor/na trainen iets meer maar niet overdrijven.
            ik at vaak tot 75% van carbs bij deze 3 maaltijden. nu doe ik ongeveer 60% bij deze 3. de andere 3 maaltijden de andere 40%
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by aktito View Post
              Geen insulinecrashes meer, zodra je opeens weer veel carbs gaat eten zul je je vermoeider dan ooit voelen.
              Als dat bij jou dat het geval is dan moet je insuline gevoeligheid eens controleren want dat zit er iets niet goed bij jou.

alleen als je lichaam insuline ongevoelig is dan word je moe van trage en/of carbs.
              normaal hoor je er geen last van te hebben, of je moet een doses van 200+ gr in 1x achterover gooien.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                dat verschilt nogal per persoon. (zoals insulinegevoeligheid enz.)
                ik ben een week terug weer wat meer carbs gaan eten.
                me kracht schiet weer omhoog in de sportschool en ben de hele dag topfit! (kcals het zelfde als daarvoor)

Het klopt idd, als ik op woensdag mij refeed hou 55% carbs dus dan ben ik nerveus, moe, slecht slapen en presteer ik een stuk minder op het werk.

Dan drink ik wat expressi en zelfs dat helpt niet.

Is het ongezond om zo te spelen met mijn insuline of kan het opzich geen kwaad ?
                Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

als ik veel carbs eet, voornamelijk in de ochtend( 75-100g brintha en een banaan) dan voel ik me echt zwaar vermoeid.

Comment

Originally posted by gaba View Post
                    Als dat bij jou dat het geval is dan moet je insuline gevoeligheid eens controleren want dat zit er iets niet goed bij jou.

alleen als je lichaam insuline ongevoelig is dan word je moe van trage en/of carbs.
                    normaal hoor je er geen last van te hebben, of je moet een doses van 200+ gr in 1x achterover gooien.

Het is algemeen bekend dat grote groepen mensen vermoeid raken bij het eten van koolhydraten. Heeft niets te maken met een mogelijk niet goed functionerende gevoeligheid voor insuline.

Zelf kan ik wat de TS verteld onderschrijven uit persoonlijke ervaringen.

Comment

Van weinig carbs futloos?
                      De een heeft 300 gr carbs nodig, de ander 200, waar ligt de grens van weinig voor een persoon.
                      Je neemt carbs in hoeverre ze nodig zijn en waarvoor ze nodig zijn, de hoeveelheid in grammen is onbelangrijk.
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X