Ongelooflijke drang naar vet en zoet...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ongelooflijke drang naar vet en zoet...?

Hey iedereen.

Ben nu ongeveer 3 weken bezig met mijn low carb dieet, ondertussen is er bijna 7kg weg.

Maar de laatste dagen krijg ik dus een ongelooflijke drang naar "vettig" eten (pitta hamburger, aardappelen enz...)
    en ook naar "zoete" eten aka snoep....
    Maar het grootste waar ik naar verlang is brood.
    Ben juist naar de winkel geweest om eieren en kwark te gaan halen en het was een marteling om voorbij die rayons te komen met al dat lekkers

Ik junk meestal op een zaterdag met een maaltijd of 2 maar ja dat is een dag.
    Ik zit dus met een low carb/ketose dieet, neem ongeveer 1800 caloriën in per dag en 50gram koolhydraten dus bovenstaande verlangens zijn uit den boze.

Nu vroeg ik mij af of er iemand tips heeft hoe je die verlangens kan minimaliseren ofzo?
    Ik neem 's avonds een suikervrije kauwgom voor mijn 2 laatste maaltijden misschien daarmee stoppen?

Whey shake nam mij verlangen naar chocolade weg. Voor brood zou ik het echt niet weten.

Comment

Zeer herkenbaar. zorg ervoor dat je om de zoveel tijd (bijv weekje of tien dagen) even een junkmaaltijd hebt.

Werkt erg motiverend..

Zorg wel dat het in je voedingsschema past, vooral in de cut.

Comment

gewoon even door bijte ik had dat ook maar die drang is nu al weg de eerste maand had ik hetzelfde verhaal nu ik 3 maanden verder ben zie ik behoorlijk wat verschil en nu denk ik er niet eens aan om vet/snoep te eten dus gewoon ff doorbijte

Comment

Bij een ketose dieet (diepe KETO) is het echt een must om te refeeden! hoeveel gr. carbs eet je p/d op je train en rustdagen? In mijn keto dieet (3 weken) had ik ook enorm de drang naar zoetigheid, echter keek ik ook uit naar de vele vetten welke in een keto dieet thuis horen. Als je goed op je grammen vetten zit is je honger gevoel minder!

succes!
          Elise, Karima & Veronique

Comment

Owja 50gr cabrs zei je, aardig diepe keto dus! aan de refeed jij!

hoeveel vetten krijg je dagelijks binnen? en uit welke voedingsbronnen komen deze vetten?
            Elise, Karima & Veronique

Comment

Een goed dieet geeft geen carvings, al moet je daarbij ook wel wat discipline hebben om het vol te houden. Maar geen echte carvings.
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

die drank heb ik ook sinds ik gestopt ben met top sport, alleen is het vervelend dat ik het vroeger wel allemaal kon laten staan , en nu is het kei moeilijk

Comment

Originally posted by macoe10 View Post
                  die drank heb ik ook sinds ik gestopt ben met top sport, alleen is het vervelend dat ik het vroeger wel allemaal kon laten staan , en nu is het kei moeilijk
                  Ergens ook logisch, toen had je een doel en dat is nu anders.
                  Zou er toch iets op vinden om dat tegen te houden, iets regelmatiger eten en zorgen dat je geen dip krijgt zodat je behoefte aan suiker krijgt.
                  "You are what you eat..."
                  That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

ben ik ook mee bezig en met periodes gaat het erg goed, maar idd soms krijg je een dip, en dan verlies je jezelf in het eten en zoetigheid welke je niet kan gebruiken...

Comment

Originally posted by D0RDT View Post
                      Owja 50gr cabrs zei je, aardig diepe keto dus! aan de refeed jij!

hoeveel vetten krijg je dagelijks binnen? en uit welke voedingsbronnen komen deze vetten?
                      Vetten krijg ik binnen via het eten dat ik bak.
                      Kip, eieren & vis worden allemaal gebakken op olijfolie, nadat het vlees is gebakken bak ik daar ook mijn groenten in.
                      en dagelijks 100 gram tonijn in olijfolie.

hoeveel vet het juist is weet ik niet op de schema staat er ongeveer 50 gram.

Zaterdag is het meestal mijn junkdag maar ik ga daarmee stoppen omdat ik ergens heb gelezen dat als men 3 weken in een keto blijft de drang naar vet en zoet fel verminderd, je merkt dat je meer energie hebt, opgewekter bent enz....

Wat wordt juist bedoeld met een "refeed"?

Comment

Originally posted by Gentei View Post
                        Zaterdag is het meestal mijn junkdag maar ik ga daarmee stoppen omdat ik ergens heb gelezen dat als men 3 weken in een keto blijft de drang naar vet en zoet fel verminderd, je merkt dat je meer energie hebt, opgewekter bent enz....

Je lichaam went eraan, de omschakelingsfase van carb verbranding naar volledige vetverbranding zal vervelend zijn (onthoudt je lichaam is altijd op zoek naar homeostase (lees: je lichaam zal zich altijd verzetten tegen veranderingen in welk opzicht dan ook); dat vervelende vervoel zal dus weg zijn zodra je lichaam is overgeschakt op volledige vetverbranding- voor je gevoel zal je dan inderdaad meer energie/humeur hebben.

Refeed= bijvullen van de verloren carbs in je spier/lever-glycogeen vooraden

Comment

Originally posted by Gentei View Post
                          Vetten krijg ik binnen via het eten dat ik bak.
                          Kip, eieren & vis worden allemaal gebakken op olijfolie, nadat het vlees is gebakken bak ik daar ook mijn groenten in.
                          en dagelijks 100 gram tonijn in olijfolie.

hoeveel vet het juist is weet ik niet op de schema staat er ongeveer 50 gram.

Om te bakken is olijfolie niet de beste optie. Je kunt daarvoor in de plaats beter cocosvet gebruiken, bijvoorbeeld.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by aktito View Post

Refeed= bijvullen van de verloren carbs in je spier/lever-glycogeen vooraden
                            Door middel van een refeed krijgt je stofwisseling weer een boost.
                            De bedoeling is dat je leptine productie omhoog gaat zodat je minder honger hebt en een vertraagde stofwisseling voorkomt.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Om te bakken is olijfolie niet de beste optie. Je kunt daarvoor in de plaats beter cocosvet gebruiken, bijvoorbeeld.
                              Waarom zou je überhaupt met vet moeten bakken?
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X