Boterhammen of Pasta/Rijst?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boterhammen of Pasta/Rijst?

Hee guys

Wat is beter om in de lunch je koolhydraten uit te halen,
    Boterhammen (volkoren bruin) of meer warm eten zoals pasta en rijst? of bijvoorbeeld aardappeltjes.
    Ik zie vaak op internet staan dat je van brood en aardappels dik wordt, maar andere zeggen weer dat dit het perfecte bulk-product is.

Ik zelf probeer hier momenteel een evenwicht in te vinden. Hoe gaan jullie hier mee om??

Status: Bulken

de hoeveelheid calorieen en de verdeling van eiwitten/loolhydraten/vetten is het belangrijkst.

het is nutteloos een voedingsmiddel als slecht of goed te benoemen.
    het gaat om je gehele voedingspatroon.

over het algemeen is het zo; onbewerkte voeding is beter dan gemaakt voedsel.
    rijst en aardappels zijn bijv. beter dan brood en patat.

maar zoals ik zei; bekijk je gehele voedingspatroon en staar je niet blind of je nu voor brood of rijst moet kiezen. als ik je nu zeg dat rijst beter is en je eet vervolgens wel elke dag ontbijtkoek en chips dan heeft het geen zin om je brood te gaan vervangen voor rijst het verschil zul je in dat geval toch niet merken!
    Last edited by maar7en8; 19-01-2013, 13:37.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik eet rijst ipv brood, heerlijk.

Comment

bruinbrood en volkoren pasta is mijn ding.
        en s'avonds een aardappeltje voor de afwisseling.
        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Mijn mening is dat het weinig uitmaakt en vind het hele concept van GI wat overdreven. De meesten hier met voedingsschema's van 3500kcal zullen nou niet echt zodanig veel KH eten dat ze hun glycogeen synthese overschrijden en enorm veel vet gaan aanzetten. Maar misschien heeft iemand anders wel een goed argument.
          Train hard or go hormone

Comment

Brood zitten imo gewoon teveel toeslagstoffen in, vaak zeggen ze volkoren maar dat is het niet.
            Suiker en zout erbij, nee geef mij maar rijst, maar als je kc as ls kloppen.zal het niet heel veel.uitmaken.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              de hoeveelheid calorieen en de verdeling van eiwitten/loolhydraten/vetten is het belangrijkst.

het is nutteloos een voedingsmiddel als slecht of goed te benoemen.
              het gaat om je gehele voedingspatroon.

over het algemeen is het zo; onbewerkte voeding is beter dan gemaakt voedsel.
              rijst en aardappels zijn bijv. beter dan brood en patat.

maar zoals ik zei; bekijk je gehele voedingspatroon en staar je niet blind of je nu voor brood of rijst moet kiezen. als ik je nu zeg dat rijst beter is en je eet vervolgens wel elke dag ontbijtkoek en chips dan heeft het geen zin om je brood te gaan vervangen voor rijst het verschil zul je in dat geval toch niet merken!
              Tuurlijk eet ik geen chips of ontbijtkoek. Ik heb verder rest gewoon een goed voedingspatroon. KCAL: 3500 per dag en verhouding ongeveer van 55/30/15
              (over mijn verhouding twijfel ik soms nog, of het beter is om de koolhydraten lager te houden en de vetten omhoog of andersom).

Het lijkt mij dus beter om vaker pasta en rijst te eten i.p.v brood. Ik denk dat er namelijk wel verschil in zit of je een maand lang s'middags pasta/rijst eet of brood.

Comment

Je zit te hoog in eiwitten, en veels te laag in vetten bro.

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                  Je zit te hoog in eiwitten, en veels te laag in vetten bro.
                  Hoe ziet jou verhouding er dan uit? en zit je in de bulk?

Comment

Originally posted by maik024 View Post
                    Tuurlijk eet ik geen chips of ontbijtkoek. Ik heb verder rest gewoon een goed voedingspatroon. KCAL: 3500 per dag en verhouding ongeveer van 55/30/15
                    (over mijn verhouding twijfel ik soms nog, of het beter is om de koolhydraten lager te houden en de vetten omhoog of andersom).

Het lijkt mij dus beter om vaker pasta en rijst te eten i.p.v brood. Ik denk dat er namelijk wel verschil in zit of je een maand lang s'middags pasta/rijst eet of brood.
                    Ik zoe gewoon kiezen wat jij t lekkerste vindt om te eten want om elke dag met tegenzin alles naar binnen werken heeft ook geen nut, heb je k/e/v of e/k/v neergezet, als het het 2e geval is zou ik het maar wat gaan aanpassen.

Comment

sowieso aanpassen, 15%vetten is wel erg weinig.

Comment

Mijn verhouding ligt ongeveer op 30/40/30.

Comment

mijne ook zoiets geloof ik. verschilt een beetje (trainings of niet-trainingsdag).

Comment

Originally posted by stanleymarclar View Post
                            Ik zoe gewoon kiezen wat jij t lekkerste vindt om te eten want om elke dag met tegenzin alles naar binnen werken heeft ook geen nut, heb je k/e/v of e/k/v neergezet, als het het 2e geval is zou ik het maar wat gaan aanpassen.
                            haha nee het is inderdaad k/e/v

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X