Turks eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Turks eten

Ik zit een paar maanden in turkije, nu wil ik hier natuurlijk ook zo gezond mogelijk eten. Aangezien ik geen turks kan, kan de verpakking mij niet heel veel vertellen. Ik heb me tot nu toe nog redelijk kunnen redden in de supermarkten met de voedingswaarde maar in een restaurant (wat behoorlijk vaak voorkomt) heb ik dus geen idee wat ik eet.

zijn er hier turkse mensen die me de namen van wat gezonde turkse gerechten kunnen geven? dus mager vlees, kip of vis met rijst en groente ofzo?

bij voorbaad dank

Baclava

Comment

Hoe onbewerkter je voer is, hoe makkelijker het overal te vinden is? Behalve kwark. Maar waarom zou je ook kwark eten als er vis in overvloede is?
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Knijpvuist View Post
        Baclava
        Suiker.....

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
          Suiker.....
          Oh!

Comment

Gewoon alles eten wat lekker is. zie het als bulken. Als je terug ben ga je cutten
            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

bulken is niet echt een optie bij mij, vetpercentage is al hoog genoeg

Comment

vlees en groente eten man, heerlijk ze hebben ook lekkere yoghurt daarzo.

Comment

wat mij bij stond is dat in turkije een overvloed aan vis was, elk restaurant heeft wel vis (tenminste waar ik was) dit werd meestal op de gril gemaakt. daarnaast is rijst er ook wel te vinden in een restaurant of anders wat aardappels ofzo.. en verse groentes zoals rauwkost ook in overvloede.
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

vis heet in turkije ''balik'' en kip heet ''tavuk''

Comment

alright, zojuist adana kebap gehad, best lekker en redelijk gezond lijkt me want volgens mij is het mager vlees?

Comment

turks eten zijn voornamelijk dingen met vlees zit wel wat eiwitten in maar ook veel vet en veel zijn ook deeg werk het zal je wel dik maken maar als je het veel eet en vaak denk ik wel dat je aan eiwtten voldoet maar de vet is veel te veel en deeg werk is ook niet iets waar je aan hebt

Comment

turks eten zijn voornamelijk dingen met vlees zit wel wat eiwitten in maar ook veel vet en veel zijn ook deeg werk het zal je wel dik maken maar als je het veel eet en vaak denk ik wel dat je aan eiwtten voldoet maar de vet is veel te veel en deeg werk is ook niet iets waar je aan hebt

en adana kebab vol op vet ook vlees wat eiwitten en peper maar voornamelijk vet je kan de vet vergelijken met döner

Comment

Originally posted by STED View Post
                            alright, zojuist adana kebap gehad, best lekker en redelijk gezond lijkt me want volgens mij is het mager vlees?
                            Als turk kan je zeggen dat een adana kebap alles behalve gezond is, het vlees in turkije is inderdaad verser en het word vers gemaakt maar een adana kebab is vol met vet.

Eet bij voorbeeld "Hamsi", lekker vissoort[google het] met wat limoen en sla, goeie en wat minder vetten ( kleine visjes, net als sardienen).

blijf van de kebabs af, vol met vetten die je liever niet binnen wilt krijgen, Kip/Vis zijn de levensmiddelen daar voor de cut Je hebt ook een overvloed in rijst(ook bruine soortige genaamt "bulgur") en pasta(veel pasta)
                            Last edited by haci; 09-02-2013, 19:58.
                            Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

turks eten is niet vooral vlees neto, vlees is hier namelijk heel erg duur voor turkse normen,bij de slager betaal je voor een kilo'tje rundvlees al gauw 25+ lira dat is zo'n 10 euro,als je nagaat dat het gemiddelde salaris hier tussen de 600-1200 lira licht sommigen mischien 1500, is dat heel duur,wat ze hier vooral veel eten is brood,kaas,en ayran is een van de populairste lekkere drankjes hier, uludag is overigens ook ontzetten lekker !! soort bronwater met lekker fruitsmaakje met weing calorien, waar zit je eigenlijk in woon namelijk in turkije,kusadasi wat letterlijk vertaald ''vogeleiland'' heet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X