Voedingschema aan het maken/Hulp gezocht.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema aan het maken/Hulp gezocht.

Hallo allemaal!

Bij deze stel ik me ook gelijk even voor want ik post voor het eerst.

Ik ben Matthew , 21 jaartjes jong.
    Lengte: 1.72
    Gewicht: 72,5
    BF: 9-10%

Ik ben dus bezig met een voedings schema aan het maken (zoveelste poging tot)
    Maar dit keer wil ik er echt voor gaan.
    Maar helaas heb ik hier wel hulp bij nodig (Ja alweer een zoveelste).
    ik zou graag op weg geholpen willen worden , Sticky's al gelezen etc ik weet
    dat dat altijd als eerst word gezegd.

Doelstelling : Bulken (in massa aankomen/groeien)

Ik heb van dutchbodybuilding forum een leeg excel bestand geplukt.
    Ziet er allemaal goed en verzorgd uit , mijn complimenten.
    Maar helaas ben ik niet zo'n slimmerd hoe ik te werk moet gaan..
    dus dit keer ga ik er gewoon eerlijk en oprecht over wezen en het gewoon plaatsen
    en wie weet wil iemand mij erbij helpen.

http://img812.imageshack_werkt_hier_.../eetschema.png

Oke , ik ben dus niet ver met mijn schema want loop nu al vast..
    alles netjes ingevult leeftijd,lengte,gewicht etc...

Nou staat er bij Bulken Harris benedic: 2687 Kcal
    Katch McArdle: 2592 Kcal

Nu heb ik gewoon de Harris benedic gepakt wat het inhoud zegt me niks.
    Ik ga er van uit dat dat me Kcal is wat ik over de hele dag binnen moet krijgen
    om te bulken.

Oke , nou heb ik 2687:6 Gedaan (6 maaltijden verdeeld over een dag) 447.833333333 Kcal per maaltijd
    zegt mijn rekenmachine (nauwkeurig gezegd) dus afgerond 448 Kcal.

Nou staat er dus ook Target: 100% 2687Kcal Gram Gram p/m
    Koolhydraten: 30% 806Kcal 161 27
    Eiwit: 40% 1075Kcal 269 45
    Vetten: 30% 806Kcal 93 16

Nu heb ik van alles geprobeerd met het excel bestand maar word er geen wijs uit.
    Zou iemand mij verder kunnen helpen?
    Bij deze ga ik ook nog mijn Excel bestand uploaden in de hoop dat iemand mij kan helpen
    met het invullen ervan , de dingen die er nu in staan zijn dingen die ik op voorraad heb.
    maar eigenlijk is alles (uit de Nederlandse keuken wel mogenlijk)

Ik ben zeer gemotiveerd en wil dit echt alleen is dit echt te moeilijk voor mij!
    Ook ben ik zonder Voedingschema in een jaar van 62 naar 72,5 gegaan wat ik erg goed vind van mezelf maar wil betere resultaten behalen met een gericht Voedingschema want ben ook erg aangekomen doordat ik al 5 maanden gestopt ben met roken.
    ook heb ik Whey Proteine monohydraat + Creatine van creapure aangeschaft van Powersupplements site.

M.V.G Matthew.
    Attached Files
    Last edited by crazydutchman; 25-02-2013, 22:19.

In je voedingschema kom je op 5.5k calorien uit is dat niet een beetje veel? Zorg gewoon voor 2gram per lichaamsgewicht aan eiwitten en 1 gram vet. Rest kan je mee spelen.

Comment

Zeker is dit veel , maar om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer.
      Ook heb ik last van discalculie en dat maakt het allemaal niet makkelijk.
      ik probeer dus een gewoon schema te creëren en daarom mijn vraag of iemand mij kan helpen
      een schema te maken met de statestieken die er in staan , en Het voedsel wat ik in het schema heb ingevuld
      is het gene wat ik standaard in huis heb.
      helaas probeer ik dit al een hele lange tijd maar ben nog nooit erin verder geholpen dus vandaar
      dat ik het eens hier probeer.

Comment

Je kan ook nieuwe dingen kopen in de supermarkt. Je voedingschema ziet er op dit moment niet uit.
        Voorbeeld van een voedingschema die makkelijk vol te houden is:

Ontbijt:
        Havermout/brinta + whey / brood met beleg
        eventueel fruit

Middag enzo
        Rijst/pasta met kip/vis/vlees of botherhammen met pindakaas/kipfilet/vleeswaren
        Avondeten
        Voor het slapen kwark.

Wat is hier moeilijk aan?
        Je hoeft helemaal neit naar al die getallen te kijken man. Je neemt 2700kcal als eindwaarde van je dag. Zorgt dat je minimaal 120 eiwitten binnen krijgt en zorgt voor minimaal 60 gram vet. Dit is in totaal 1020 calorien. Dan heb je dus nog 1680 kcal die je zelf in kan vullen in de vorm van koolhydraten eiwitten en vet. Ik zelf zou het zo veel mogelijk met koolhydraten opvullen =) Je houd je gemaakte schema dan 1 maand aan na 2 weken weeg je jezelf en dan na nog 2 weken - 1 week weer. Als je heel veel zwaarder bent geworden in die 2 weken verminder je calorien als je niet/nauwelijks aangekomen bent voeg je het toe
        Last edited by optiflex; 25-02-2013, 22:33.

Comment

Misschien heb je hier wat aan: Voedingsschema excelsheet ingevuld. En nu?
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Voedings excel sheet gemaakt.

Hee , dankje voor je reactie.
            Allebei trouwens.

heel toevallig ben ik net heel de tijd bezig geweest met mijn schema
            te maken.
            ik hoop dat ik het zo al beter doe.
            zouden jullie hier even naar willen kijken en beoordelen of ik zo al de goede
            richting op ga om te Bulken/massa aan te komen?

M.V.G
            Attached Files

Comment

Enigste wat ik nu nog heb veranderd aan het laatste schema
              wat ik heb toegevoegd is 100ML melk maar , maar dat veranderd niet aan de %
              verhoudingen.

In afwachting van beoordelingen

M.V.G

Comment

Hey mensen. ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik ben 19jaar 1m78 en 79 kg, Heb een kleine buikje dat ik wil wegwerken en sixpack hebben en ik wil spier massa maken over de rest van me lichaam. Voor calorieën te verbranden doe ik gewoon thuis aan touwspringen 4 a 5 keer in de week en ik heb dumbells waar ik ook 3 a 4 keer in de week mee aan de lsag ga . Ik wil zowiezo geen bodybuilder worden maar wat gespierder kan wel. Wie kan me hier bij helpen en misschien voedingspatroon en traininngschema maken voor mij! Alvast bedankt gr Paco

Comment

Originally posted by Paco221 View Post
                  Hey mensen. ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik ben 19jaar 1m78 en 79 kg, Heb een kleine buikje dat ik wil wegwerken en sixpack hebben en ik wil spier massa maken over de rest van me lichaam. Voor calorieën te verbranden doe ik gewoon thuis aan touwspringen 4 a 5 keer in de week en ik heb dumbells waar ik ook 3 a 4 keer in de week mee aan de lsag ga . Ik wil zowiezo geen bodybuilder worden maar wat gespierder kan wel. Wie kan me hier bij helpen en misschien voedingspatroon en traininngschema maken voor mij! Alvast bedankt gr Paco
                  Lees jezelf in en ga cutten.
                  Maak je eigen schema's jij weet wat je eet en wanneer je eet.
                  Er staat genoeg informatie onder stickys en Voeding
                  Als je het door iemand wilt laten maken ga je naar een voedingsdeskundige.
                  Quitters never win !

Comment

Graag reacties op het invullen van mijn schema.
                    30% Eiwit / 50% koolhydraten / 20% vet.

Zie hier me complete eet schema.
                    heb ik het zo goed gedaan om te bulken?

M.V.G.
                    Attached Files

Comment

Het lijkt aardig goed te zijn. Nu moet je het gewoon een tijdje uitproberen en zien of het voor je werkt.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X