Voedingsschema beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema beginner

Dag allemaal,

Ik ben recentelijk begonnen met cutten en 2 weken geleden pas weer begonnen met fitnessen
    na een break van 1 jaar.

Ik heb hieronder mijn voedingsschema als excel bestand bijgestuurd, dit is exclusief het avondmaal. Ik woon in een studentenhuis dus de avondmalen zijn redelijk divers (vis/vlees, genoeg groente en wat rijst meestal).

Ik sport zelf in ieder geval 4 dagen per week, (ma di do vr) met een rustdag op woensdag. Als ik hier in het weekend blijf sport ik ook op de zondag nog (cardio), als ik naar mijn ouders ga doe ik op vrijdag en zondag aan hardlopen en zaterdag aan wielrennen. Ik doe verder met fitness een 3-day split, met borst triceps, rug biceps en schouders benen, met buik 2x per week.

Na het sporten altijd 20 minuten uitlopen of fietsen + iedere dag 30 minuten op de fiets naar de faculteit.

Is het voedingsschema in orde? Ik ben 18 jaar, weeg circa 76 kilo en ben 1.82 m.

Hier nog een aantal korte vragen:

- Ik vind havermout niet lekker, om deze reden voeg ik graag wat rozijnen toe en is de hoeveelheid havermout op dit moment erg laag. Op dit moment eet ik 2 sneedjes brood erbij en dit wil ik iedere 2 weken met een sneedje verminderen om aan de havermout te wennen. Is dit een goede opbouw? Kan ik de rozijnen gewoon toevoegen?

- Is het nodig om de volle kwark z.s.m. te veranderen naar magere kwark om te cutten?

- Wat voor noten zijn het beste om te cutten? Op dit moment eet ik cashewnoten en ongezouten pinda's.

voedingsschema.xls

Alvast bedankt voor de moeite,

Erik

Is het nodig om de volle kwark z.s.m. te veranderen naar magere kwark om te cutten?
    wat denk jezelf.
    idiote vragen worden met een idioot antwoord beantwoord .
    Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
      Is het nodig om de volle kwark z.s.m. te veranderen naar magere kwark om te cutten?
      wat denk jezelf.
      idiote vragen worden met een idioot antwoord beantwoord .
      Juist, ik heb me nog niet heel erg hierin verdiept maar het spreekt inderdaad voor zich..

Comment

Geroosterde cashewnoten ipv normale cashewnoten.

Als je magere kwark niet lust kun je hier eventueel een beetje siroop bij doen voor de smaak.
        Wij zijn eigen weg volgt, wordt nooit ingehaald...

Comment

Mijn mening:

Slecht nieuws, je schema zuigt.

Tips: heb je een blender? vers fruit + havermout met wat kwark is een heerlijke dagstarter. Makkelijk en je hebt meteen een flinke vitaminebom binnen, hoef je je daar niet meer druk om te maken.

Volle kwark, kun je vervangen maar je kan het ook zo houden mits je elders in je schema meer gaat compenseren met je vetten. Misschien zou je wat meer Omega 3 vetzuren binnen kunnen krijgen (vis, olijfolie, avocado, google...).

Probeer méér eiwitten te eten voor je slaap. Indien niet te doen met voeding ivm caloriëen dan aanvullen met caseïne shake.

Je noten keuze is prima.

Sultana?! Wtf ben je aan het Sonja Bakkeren ofzo? Weg ermee, tis troep.

Ik geloof niet dat je 97 eiwit grammen tekort gaat goed maken met je avond eten, bovendien zit je met je vetten al flink boven je target terwijl je diner nog niet eens is meegerekend.
          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
          14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
          25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Klinkt misschien wat fel, niet zo bedoeld hoor. Succes verder!

2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
              Klinkt misschien wat fel, niet zo bedoeld hoor. Succes verder!

Nee hartstikke bedankt! Ik zal er nog wat naar gaan kijken!

Comment

Je doet er verstandig aan om een "gemiddelde avondmaaltijd" in je schema op te nemen. Dan krijg je een beter algeheel overzicht dan als je het helemaal weglaat.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

brinta misschien een idee voor in de ochtend en magere kwark voor het slapen

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                    Je doet er verstandig aan om een "gemiddelde avondmaaltijd" in je schema op te nemen. Dan krijg je een beter algeheel overzicht dan als je het helemaal weglaat.
                    Dit.

Je kan best eens een week elke maaltijd wegen en zo bekijken hoeveel je gemiddeld binnenkrijgt.
                    It's a lifestyle - train like there's no finish line.

Comment

bij de blokker kost een tientje keuken weegschaaltje

Comment

Bij action heb je gewoon een met een wijzertje, voor maar een euro
                        17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X