Graag feedback op eerste Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag feedback op eerste Cut schema

Beste forum leden,
    Ik zal mezelf eerst even voorstellen; Ik ben 21 jaar,1.83,94kg en vet percentage van 26%. Ik heb vroeger veel gesport maar na een paar jaar niks doen en alles eten wat ik lekker vind heb ik toch een klein buikje gekregen.
    Ik ben me nu voor het eerst in mijn leven gaan verdiepen in mijn voeding omdat ik sinds kort naar de sportschool ga en ipv met de auto met de fiets naar t werk ga .
    Ik heb hier een schema in elkaar gezet en zou graag tips of verbeteringen van jullie willen!
    Ik heb Eiwit,KH,Vet op 50/30/20% proberen te houden. Ik ga van de week me vet percentage en exacte gewicht laten meten bij een vriend om een nauwkeurigere berekening te doen.

Ik ga nu ma/wo/vrij of zaterdag naar de sport school en doe een full body schema voor kracht training. Ik fiets elke werkdag een uur naar t werk (half uur heen en terug) Ik begrijp dat ik niet en spieren kan kweken en vet verbranden tegelijkertijd en daarom dat ik ervoor gekozen heb om eerst te cutten en mijn VP omlaag te brengen en daarna gaan bulken en spiermassa kweken.
    Van vinden jullie van 3 dagen kracht training en elke dag 1 uur cardio op de fiets naar t werk om te cutten?

Ik ben nog een beginner qua voeding en sport dus alles feedback en tips zijn welkom!

Bij voorbaad dank.

Het schema is hier te downloaden : schema.xlsx - Speedy Share - upload your files here (en dan op schema.xlsx klikken) Het bestand was te groot om hier op t forum te uploaden.

Iemand?

Comment

ik vind persoonlijk je vetten aan de lage kant. gebruik je dit schema al? als dat het geval is, zou ik even aankijken hoeveel je per week af valt. ik denk dat de 5 uur per week fietsen (weet natuurlijk niet hoe hard) een hoger arbeidsfactor opleveren can jij inschat, als je meer dan 500gram afvalt zou ik het even ophogen om je metabolisme niet te ontregelen, ook 1 maal per week op onderhoud eten en later 2x per week zou ik doen om dezelfde reden.

hoe laat ga je naar de sportschool trouwens? ivm met de KH vooral aan het einde van de dag

Comment

Ik vind je schema niet verkeerd. Je noemt om 22:30 een "bedtijd snack" van 250 gram. Maar er lijkt niks in te zitten, want alle macro's staan op nul?
        Grappig om te zien dat iemand z'n copyright statement onderaan iedere worksheet gezet heeft. Dit spreadsheet is een hele lange tijd vrij te gebruiken en te downloaden.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by marclux View Post
          ik vind persoonlijk je vetten aan de lage kant. gebruik je dit schema al?
          Ik ben deze week ermee begonnen, ik varieer er wel mee qua voeding bijvoorbeeld vandaag heb ik ipv kipfilet op mijn brood 100 gr zalm uit blik (John West) gedaan om mijn vetten iets omhoog te brengen

Originally posted by marclux View Post
          ihoe laat ga je naar de sportschool trouwens? ivm met de KH vooral aan het einde van de dag
          Ik werk tot 4 uur smiddags en ga daarna gelijk naar de sport school vandaar dacht ik dat wat KH uit 2 sneetjes brood wel van pas zouden kunnen komen. Maar misschien op rust dagen mijn brood om 2 uur en voordat ik naar huis ga het resterende halve potje kwark?

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Ik vind je schema niet verkeerd. Je noemt om 22:30 een "bedtijd snack" van 250 gram. Maar er lijkt niks in te zitten, want alle macro's staan op nul?
            Grappig om te zien dat iemand z'n copyright statement onderaan iedere worksheet gezet heeft. Dit spreadsheet is een hele lange tijd vrij te gebruiken en te downloaden.
            Mijn bedsnack is gewoon magere yoghurd zonder wat erin (begrijp niet waarom zoveel mensen het niet lekker vinden ) ik eet dan 250/500 gram licht eraan hoeveel trek ik heb. Dus per 250 gr: 120 kcal,23 eiwit,8 KH,0.5 vet. Want ik kan nooit inslaap vallen als ik nog een honger gevoel heb.

Wat betreft de copyright, zou best kunnen! Ik heb hem inderdaad van internet geplukt en vind hem heel handig om mee te werken.
            Last edited by matthijsb; 10-03-2013, 11:18.

Comment

Ik heb ook tonijn uit blik (in water) aan mijn schema toegevoegd. Maar nu bij thuis komst zie ik dat er per 100 gram maar 1gram vet in zit ik dacht juist met de tonijn mijn vette wat aan te vullen .. Maar voor de eiwitten is t al goed ! Verder eet ik op sportdagen 200kcal meer dmv een shake na mijn training.

Comment

Ik heb ook tonijn uit blik (in water) aan mijn schema toegevoegd. Maar nu bij thuis komst zie ik dat er per 100 gram maar 1gram vet in zit ik dacht juist met de tonijn mijn vette wat aan te vullen .. Maar voor de eiwitten is t al goed ! Verder eet ik op sportdagen 200kcal meer dmv een shake na mijn training. Verder wil ik 1 ''refeed dag'' gaan doen op de zaterdag en dit door middel van wel het zelfde eten maar dan meer

Comment

whaha, nee dan moet je denk ik aan de tonijnmoten, maar ik voeg altijd wat losse vetten toe als ik mager vlees, vis eet zoals leperltje majonaise, pesto, olijfolie bij salade, boter op brood, pindakaas in shake, noten los ed. als je er wat olijfolie of majonaise bij de tonijn doet is het al snel vergelijkbaar met kwark, Goede aanpaasingen die je hebt gedaan denk ik. Op niet sportdagen zou ik de KH wat eerder op een dag nuttigen als je aan het einde van de dag trek blijkt te hebben

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X