Ik had bij teveel vet een opgeblazen gevoel en moeilijke vertering.
Macronutriënten - Vetten
Collapse
X
-
focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.
Comment
-
Originally posted by Nocerino View PostIs dat niet door een tekort van koolhydraten in totale kcals?
En dan is er nog verschil tussen de vetten onderling. Je zou voor de grap eens moeten googlen op alfa-linolzuur en de voordelen daarvan, iets wat oa veel in lijnzaad en walnoten zit. Grootste nadeel daarvan is dat het oxidatiepunt heel laag ligt waardoor het voor veel bewerkingen onhandig is.
Originally posted by talalelh15 View PostIk had bij teveel vet een opgeblazen gevoel en moeilijke vertering.
Maar is meer omdat ik altijd de neiging had om alle vette te schappen. Niet omdat ik bang was voor vetten, maar meer omdat ik het nutteloze kcal vond. Maar daar ben ik wel van terug gekomen.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Op dit moment zit ik hoog in de eiwitten ,medium in de vetten en laag/0 in carbs.
Op dagen dat ik mijn carbs opvoer gaan mijn vetten naar beneden,zodat mijn totale kcals ongeveer hetzelfde zijn.
voor de rest voel ik me altijd kut,maar dat kan ook met mijn hoofd te maken hebbenTeam Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice
Comment
-
wat teddek en talal al aangeven.
ik had minder energie door een tekort aan koolhydraten (calorieën waren in beide gevallen 3500).
ik kon opeens harder trainen had veel meer energie over de gehele dag en het gekke was. zelfs mijn mindset veranderde enorm in positieve zin (enorm veel zin om te trainen, heel veel motivatie)
inmiddels zitten mijn calorieen alweer op 3800 kcal door het verhogen van mijn carbs en word nog steeds niet vetter, ik heb het gevoel maar heb natuurlijk geen bewijs dat dit niet was gebeurd bij het verhogen van mijn vetintake.
en om in te haken op talal, ik had vrijwel nooit echt trek in al het eten wat ik weg moest stouwen. zat vaak met een opgeblazen en nog redelijk volle maag aan mijn volgende maaltijd. dit zal ook deels de oorzaak zijn van het gebrek aan minder energie (er ging veel energie verloren aan mijn spijsvertering).
bij mijn carb verhoging ging ik eerst meer vocht vasthouden en leek ik vetter te worden. dit verdween na een kleine week volledig en werd zelfs droger en voller!! mijn energie intake veranderde niet!
mijn lichaam reageert gewoon erg anabool op koolhydraten.
ik maak sinds deze verandering een stuk meer progressie.
misschien klinkt dit allemaal wat overdreven en te mooi om waar te zijn maar dat is echt niet zo!
tuurlijk heb je gezonde vetten nodig voor een gezonde hormoonhuishouding (bv. hoge test aanmaak) en andere lichamelijke functies. de behoefte aan vetten is alleen een stuk minder groot dan ik vroeger dacht. net als dat je voor eiwit simpelweg gewoon niet meer dan 2,2g eiwit/kg VVM nodig hebt en meer eerder tegen dan voor je gaat werken geld dit in mijn ogen ook voor vetten.
er is een groep mensen die wel baat hebben bij een hoge vet en lage carb consumptie; mensen met overgewicht vanwege een lagere insuline gevoeligheid en mensen die weinig lichamelijk actief zijn.
hier horen wij echter niet bij.Last edited by maar7en8; 11-05-2013, 18:43.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by NickP View PostWat ik me dan afvraag, miss offtopic maar als jij een max van aantal gr eiwitten per kg en vetten per kg hoe moet je dan aan je totale kcal komen in bv de bulk.
Wetende dat vetten de meeste kcal bevatten“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostHoeft niet. Vetten spelen niet alleen een rol bij je hormoonhuishouding, ook bij het herstel van oa je zenuwstelsel. Verder zijn de meeste vitamines vetoplosbaar (kan je dus moeilijk opnemen met een tekort aan vetten), en veel vitaminen hebben ook weer een invloed op je herstel en dus je energiebalans.
En dan is er nog verschil tussen de vetten onderling. Je zou voor de grap eens moeten googlen op alfa-linolzuur en de voordelen daarvan, iets wat oa veel in lijnzaad en walnoten zit. Grootste nadeel daarvan is dat het oxidatiepunt heel laag ligt waardoor het voor veel bewerkingen onhandig is.
Ik bij te weinig vet juist, vooral van avocado's kan ik perfect poepen
Maar is meer omdat ik altijd de neiging had om alle vette te schappen. Niet omdat ik bang was voor vetten, maar meer omdat ik het nutteloze kcal vond. Maar daar ben ik wel van terug gekomen.
Comment
-
Originally posted by NickP View PostWat ik me dan afvraag, miss offtopic maar als jij een max van aantal gr eiwitten per kg en vetten per kg hoe moet je dan aan je totale kcal komen in bv de bulk.
Wetende dat vetten de meeste kcal bevatten
Dat geldt trouwens net zo goed voor je bovengrens.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostJa ik poep gelukkig ook gewoon normaal nu ik normaal eet. Met moeilijke vertering bedoelde ik meer dat ik hele dag gewoon vol zat ahha. Ja ik eet gewoon avacado's, amandalen(walnoten voor vrouwen :P) en pindakaas. Dat is wel genoeg aan vetten voor mij.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Kan je wat voorbeelden noemen? Ik zit zelf in de bulk, zit te hoog in eiwitten en redelijk stabiel in de vetten, veel havermout brood en rijst/aardappelen voor de kh, zou niet weten wat nog meer.
Ot: ik zou niet teveel vetten per kg vvm, het gaat je tegenwerken in je progressie (geen ervaring, maar gelezen)
Miss kan je niet van de pindakaas afblijven, dan wordt het moeilijk xd
Comment
-
Ik denk dat naar gelang je kcal inname stijgt alles vanzelf gaat/zal stijgen..
Als jij normaliter 2,5-3g eiwit per kg VVM neemt en 1g eiwit per kg VVM en de rest carbs. Dan zal dit allemaal vanzelf stijgen als je kcal inname stijgt. Stel dat je iemand hebt met 70kg VVM met een behoefte van 4000kcal met 200g eiwit, 70g vet. Dan zit je dus op zo'n 640g carbs. Dat lijkt mij persoonlijk wat veel, echter stijgt deze behoefte nog meer. Dan lijkt het mij zinvoller om de vetten ook wat te verhogen om, simpelweg om de verhoudingen wat naar elkaar te trekken. Wetenschappelijke onderbouwing heb ik hier niet voor, maar dat zegt mijn "gevoel" dan..Last edited by Iron Mind; 11-05-2013, 19:07."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by Waterpoloboy View PostIk denk dat naar gelang je kcal inname stijgt alles vanzelf gaat/zal stijgen..
Als jij normaliter 2,5-3g eiwit per kg VVM neemt en 1g eiwit per kg VVM en de rest carbs. Dan zal dit allemaal vanzelf stijgen als je kcal inname stijgt. Stel dat je iemand hebt met 70kg VVM met een behoefte van 4000kcal met 200g eiwit, 70g vet. Dan zit je dus op zo'n 640g carbs. Dat lijkt mij persoonlijk wat veel, echter stijgt deze behoefte nog meer. Dan lijkt het mij zinvoller om de vetten ook wat te verhogen om, simpelweg om de verhoudingen wat naar elkaar te trekken. Wetenschappelijke onderbouwing heb ik hier niet voor, maar dat zegt mijn "gevoel" dan..
voor iedereen is de verhouding anders maar de behoefte aan eiwit en vet ongeveer het zelfde (individuele verschillen uitgezonderd).
natuurlijk voorkom je niet dat je wat meer eiwitten eet dan nodig bij een kcal intake van 4000 kcals.
maar je kunt de overschrijding wel beperken!“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
mooie topic dit.. Boeiend om te lezen dat lichamen allemaal anders reageren op voeding..
Mijn lichaam is zelfs in staat om 2x totaal verschillend te reageren op carbs.
Ooit, vroegah, toen ik nog een strak lijf had en maar 70 kg woog.. Ging ik knettergoed op no/low carb.
Dat was bij de dansschool (klinkt een stuk tuttiger dan het was) the way of life. At je brood werd je aangekeken alsof je een enge ziekte had.
Na de depressie en de zwangerschap kan ik niet meer zonder carbs, mijn eerste dieetpoging was low carb omdat ik daar voorheen zo goed op draaide. Niet meer dus mijn hele systeem in de war, mijn spijsvertering leek wel gestopt met alle nare gevolgen van dien.. Ik eindigde aan de lactulose maar dat dat geen blijvende oplossing was kwam ik al snel achter. Toen tig dieeten geprobeerd, wat uiteindelijk heeft geleid tot waar ik nu ben.. veel te weinig Kcal en een langzaam stokende kachel, en veel verlies van spiermassa.. En steeds blijf ik me afvragen hoe ik het ooit zover heb kunnen laten komen.. (zowel het te dik worden als nu mezelf uithongeren zonder resultaat) Want ik weet eigenlijk goed genoeg dat je kcal nodig hebt om te kunnen blijven draaien... en met een medische studie op mijn naam mag ik toch ook beter verwachten van mezelf..
ik ben dan ook super blij dat ik hier terecht ben gekomen, duidelijke schema's, boeiende topics en goeie recepten!. Ik ben nu 2 dagen op weg met cut en het gaat prima.. Een hele geruststelling voor mij is dat de weegschaal tot nu toe stabiel blijft. Vet% ga ik meten na 1 week. Maar wat voel ik me goed! Na 2 dagen al. Ik ben veel energieker, heb getraind zonder verzuring en ben niet de hele dag aan het gapen. (ow en ik kon ook weer poepen na jawel bijna 7 dagen.. nu het er toch over ging hier )
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
33 minutes ago -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 uur geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
1 day ago -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
4 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...4 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment