Voeding per verschillende bevolkingsgroepen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding per verschillende bevolkingsgroepen

Hee,

Ik heb een vraagje over voeding, een wetenschappelijke vraag eigenlijk. Mijn vraag is of verschillende bevolkingsgroepen ook dezelfde aantal calorieën nodig hebben. Als je er over nadenkt lijkt het me eigenlijk niet logisch... aziaten zijn meestal kleiner en hebben minder spiermassa dus zou ik aannemen dat ze minder calorieën nodig hebben en zwarte mensen uit west afrika bijvoorbeeld zijn meer gespierd en staan droger (van wat ik zie) en hebben dus meer calorieën nodig. Ik heb het proberen op te zoeken op internet maar heb het niet kunnen vinden. Volgens mij geldt de 2500 calorieën regel vooral voor blanke mensen? Ik ben zelf van buitenlandse afkomst en heb het gevoel dat ik minder calorieën nodig zou hebben dan wat de berekeningen aangeven.

Groeten Dsliqued

Ben ik ook wel benieuwd naar!
    Heb ook nog wel een vraag wat aardig aansluit: Klopt het dat mensen van Afrikaanse afkomst betere(andere) genen hebben om gespierder te worden?
    I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Leandero10 Ik kan je al antwoord geven op die vraag. Kort antwoord is nee... Dit omdat Afrika zo divers is wat betreft genetica, het is het meest diverse contintent wat betreft de genen. Dus in het algemeen bekeken niet.. Maar als je per regio gaat kijken is er wel verschil. West afrikanen (Ivoorkust, Equatiorial Guinea, Ghana en de andere landen die daar zitten) zijn wel echt gespierder dan blanke mensen. Mensen uit Ethiopie en somalie zijn juist weer smaller gebouwd. Voormalige slaven in Amerika en in Suriname en nederlandse antillen komen uit midden en west afrika, zij hebben voor een deel het voordeel van de west afrikanen. Van de zwarte mensen in Nederland (surinamers, antillianen) zal je wel zien dat ze wat gespierder zijn dus.

Comment

Originally posted by dsliqued View Post
        Leandero10 Ik kan je al antwoord geven op die vraag. Kort antwoord is nee... Dit omdat Afrika zo divers is wat betreft genetica, het is het meest diverse contintent wat betreft de genen. Dus in het algemeen bekeken niet.. Maar als je per regio gaat kijken is er wel verschil. West afrikanen (Ivoorkust, Equatiorial Guinea, Ghana en de andere landen die daar zitten) zijn wel echt gespierder dan blanke mensen. Mensen uit Ethiopie en somalie zijn juist weer smaller gebouwd. Voormalige slaven in Amerika en in Suriname en nederlandse antillen komen uit midden en west afrika, zij hebben voor een deel het voordeel van de west afrikanen. Van de zwarte mensen in Nederland (surinamers, antillianen) zal je wel zien dat ze wat gespierder zijn dus.
        Dankje! Bij ons op het werk hebben we een vrijwilliger uit Kameroen, die man is ook erg breed en heb het me wel vaker afgevraagd, vandaar!
        I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Zou er nog iemand antwoord kunnen geven op mijn vraag ?

Comment

Niemand heeft evenveel kcal nodig heeft.
            2500 is gewoon een gemiddelde maar klopt totaal niet.
            Ik moet bv 3000 kcal eten als onderhoud.

2500 is gewoon een random getal dat ongeveer zou kloppen voor een gemiddeld persoon.
            Maar om te kunnen zeggen of dit voor blanken is of iets dergelijks is verkeerd want dan kijk je niet naar wat die 2500 kcal betekent.

Die 2500 kcal als onderhoud betekent dat een persoon met een gemiddeld metabolisme, dat een gemiddelde hoeveelheid sport doet,een gemiddelde lengte heeft, en een gemiddeld gewicht 2500 kcal zou nodig hebben.
            Maar dit is slechts een benadering voor die persoon en dus een nog slechtere benadering als je anders bent in 1 of meerdere aspecten.

Dus een aziaat die exact voldoet aan de gemiddelde vereisten zou bij benadering evenveel kcal nodig hebben.
            Last edited by axel1994; 06-04-2013, 14:37.
            lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by dsliqued View Post
              Hee,

Ik heb een vraagje over voeding, een wetenschappelijke vraag eigenlijk. Mijn vraag is of verschillende bevolkingsgroepen ook dezelfde aantal calorieën nodig hebben. Als je er over nadenkt lijkt het me eigenlijk niet logisch... aziaten zijn meestal kleiner en hebben minder spiermassa dus zou ik aannemen dat ze minder calorieën nodig hebben en zwarte mensen uit west afrika bijvoorbeeld zijn meer gespierd en staan droger (van wat ik zie) en hebben dus meer calorieën nodig. Ik heb het proberen op te zoeken op internet maar heb het niet kunnen vinden. Volgens mij geldt de 2500 calorieën regel vooral voor blanke mensen? Ik ben zelf van buitenlandse afkomst en heb het gevoel dat ik minder calorieën nodig zou hebben dan wat de berekeningen aangeven.

Groeten Dsliqued
              De rekenmodellen (onder andere de spreadsheet welke je veel op dit forum vindt) nemen als uitgangspunt de vetvrije massa van een persoon. En dus wordt de berekende hoeveelheid kcal per dag automatisch aangepast aan of je een "kleine Aziatische vrouw" of een "grote negerman" bent. En de energiebehofete van beiden zal inderdaad behoorlijk verschillen. Die regel van "2500 kcal per dag" is onzinnig.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X