Help! Ik wil ontzettend graag op de juiste manier afvallen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help! Ik wil ontzettend graag op de juiste manier afvallen!

Hallo iedereen!

Ik ben een vrouw van 21 jaar en ben op een punt gekomen waar ik beter in mijn vel wil zitten doormiddel van goede voeding en voldoende sporten. Ik wil graag mijn oude gewicht terug (ong 68 kg), want ik zit op dit moment op 75 kg (met een lengte van 1.75). Ik wil weer eindelijk strak in mijn velletje zitten!

Ik heb nooit echt op mijn voeding gelet en ik weet eerlijk gezegd ook niet echt hoe ik het goed moet aanpakken. Ik heb heel veel gelezen over voedingsschema's en dergelijke, al een paar keer geprobeerd om een voedingsschema te maken, maar ik word er niet echt wijs van!

Ik heb mijn vetpercentage wel laten meten, die ligt ongeveer op 33%.

Ik heb ook weer het fitnessen opgepakt en doe sinds 2 weken weer 4 dagen in de week trainen (elke keer een uurtje krachttraining en een halfuurtje cardio).

Een indicatie wat ik op een dag eet en drink:

- Ik eet in de ochtend brinta met 250 ml magere melk en een eetlepel gebroken lijnzaad.

- Tussen de middag eet ik 2 volkorenboterhammen met kipfilet of rosbief of magere filet american

- Na het trainen een shake whey perfection (met water)

- In de avond meestal wat de pot schaft -> geen grote hoeveelheden (Bijv; 2 lepels stampot met vlees en geen jus, 2 aardappels met groente, vlees en geen jus)

- En ik drink op een dag circa 2 liter water (+ halve liter groene thee)

- En eet 1 stuk fruit per dag

Mij werd geadviseerd om na het trainen een whey shake te pakken. Ik heb mij toen ook hierin verdiept en heb me toen ook Whey Perfection gehaald. Maar nu las ik dus weer dat teveel eiwitten ook niet goed zijn, daar kun je weer van aankomen.

Naar mijn idee krijg ik (zonder de shake) niet genoeg eiwitten binnen, of zie ik het verkeerd?

Kan mij iemand misschien helpen hoe ik het misschien beter moet doen?

Alvast bedankt!!!

Sowieso krijg je volgens mij vrij weinig binnen. Misschien een goed idee om eens uit te rekenen hoeveel dat is.

Dus zoek uit hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten het is en post het hier.
    Train hard or go hormone

Comment

Het lijkt mij vrij weinig wat je op een dag eet en idd ook weinig eiwitten. Als je je gegevens eens in dit excel bestand http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html invult ( de onderste) dan kun je voor je zelf zien hoeveel e/k/v je binnen krijgt en je eigenlijk binnen hoort te krijgen.
      Post je schema hierna opnieuw en dan kunnen we op/aanmerkingen geven wat er eventueel anders kan.
      I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Ik heb het schema'tje zo goed als mogelijk ingevuld!

Maar nou het volgende probleem... Ik krijg het excelbestandje op geen enkel manier in deze post! Hebben jullie een gouden tip voor mij? dan post ik het meteen!

Comment

Kijk even of het een xls of xls(nog letter erbij) is. Volgens mij kan je alleen bestanden met xls uploaden. Dus dan doe je je excel bestand opslaan als en dan onderin kan je kiezen xls.

Comment

Thanks! Het is me gelukt!

Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat ik ruim voldoende at op een dag. Maar blijkbaar doe ik dit al jaren verkeerd... Ik ben heel erg benieuwd naar jullie op - of aanmerkingen!
            Attached Files

Comment

Probeer altijd zo compleet mogelijjk je maaltijden te maken. Dus dat er altijd eiwit en koolhydraten in zitten. eiwit in ieder geval. Dus een appel als tussendoor is geen maaltijd.

Let ook op dat het hoogwaardige eiwitten. Zou beginnen met 2000 kcal te gaan eten, mischien even opbouwen naar 1700 2 weekjes, vervolgens naar 20000 gaan. Dan ga je goed kijken wat dit voedingsschema met je doet. Kom je aan in vetmassa dan verlaag je je kcal intake of probeert andere ekv verhoudingen uit.

Comment

Ik heb mijn voedingsschema aangepast, maar bij koolhydraten heb ik wel nog -44 gram, hier weet ik even niet wat ik ermee moet..

Ziet het er voor de rest wel beter uit?

Tips en adviezen zijn zeer welkom!
                Attached Files

Comment

Gewoon wat extra havermout en aardappelen (of rijst) eten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X