Wat doe ik fout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat doe ik fout

Beste leden, hoop dat jullie mij willen helpen om aan te geven wat ik fout doe.
    Sinds april 2012 ben ik intensief bezig met fitness. Het voornaamste doel is om af te vallen en daarna meer massa te creëren. Iedere twee maanden evalueer ik met mijn fitnessinstructeur en worden gegevens gemeten. De afgelopen twee maanden zijn kennelijk verkeerd gegaan omdat mijn BFM en GW zijn gestegen. Gewicht is 2 kg gestegen, buikomvang 2 cm en spier is -2%. Dit demotiveert mij heel erg en heb eigenlijk helemaal geen zin meer om door te zetten.

Zouden jullie mij alsjeblieft wat hints en tips willen geven? Sinds ik lid ben kijk ik iedere dag op het forum en dus is het niet 'zomaar een wilde vraag'. Heel erg bedankt.

Lichaamsgegevens

Man
    175 cm
    79,3 kg
    BMI 25,9
    Buikomvang 94 cm
    Spier 38,3%
    Visceraal vet 8%
    Vetmeting BFM 23,7%

Voedingsschema:

Opstaan (07:00 uur)
    2 volkoren boterhammen met pindakaas
    1 appel
    1 eiwitshake (whey) met water
    cappuccino met volle melk zonder suiker

Tussendoor (10:00 uur)
    2 sultana biscuits appel
    groene thee
    50cl water

Lunch (12:30 uur)
    4 volkoren boterhammen met kipfilet
    Soep
    25cl volle melk

Tussendoor (15:00)
    2 sultana biscuits appel of minder suiker ontbijtkoek
    50cl water

Avondeten (17:00)

Na het fitness (22:00)
    Banaan en eiwitshake (whey) met water

Trainingsschema

Maandag:
    Warming up (10 minuten) (roeien/cross/hardlopen)
    Calf Extension (3x 12x 75kg)
    Seateld Leg Curl (3x 12x 60kg)
    Seateld Leg Press (3x 12x 45kg)
    Hip Adduction (3x 12x 100kg)
    Gluce (3x 12x 45kg)
    Hip Abduction (3x 12x 110kg)
    Cooling down (30 minuten) (roeien/cross/hardlopen)

Dinsdag:
    Rustdag

Woensdag:
    Pull Down (3x 12x 50kg)
    Shoulder Press (3x 12x 35kg)
    Chest Press (3x 12x 50kg)
    AB Crunch Bench (3x 12x)
    Abdominal (3x 12x 60kg)
    Row Rear Deltoid (3x 12x 55kg)
    Torso Rotation (3x 12x 55kg)
    Pectoral Fly (3x 12x 60kg)
    Biceps Curl (3x 12x 40kg)

Donderdag:
    Warming up (10 minuten) (roeien/cross/hardlopen/fietsen)
    1x 30 minuten hardlopen
    1x 30 minuten cardio training
    AB Crunch Bench (3x 12x)
    Abdominal (3x 12x 55kg)
    Torso Rotation (3x 12x 50kg)

Vrijdag:
    Full Body training (onderlichaam+bovenlichaam)

Zaterdag:
    Rustdag

Zondag:
    Pull Down (3x 12x 50kg)
    Shoulder Press (3x 12x 35kg)
    Chest Press (3x 12x 50kg)
    AB Crunch Bench (3x 12x)
    Abdominal (3x 12x 60kg)
    Row Rear Deltoid (3x 12x 55kg)
    Torso Rotation (3x 12x 55kg)
    Pectoral Fly (3x 12x 60kg)
    Biceps Curl (3x 12x 40kg)

Dit trainingsschema en voedingsschema zien er niet uit. Check ff alle stickies op dit forum om wat basis informatie op te nemen.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

@ pm zit momenteel met mn mobiel op het internet dus kan er niet heel uitgebreid op in gaan. Morgen wrss wel.
      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Wat je verkeerd doet is dat zowel je training- en voedingsschema nergens op lijkt.
        Ik hoop niet dat je de fitnessinstructeur betaald.

Zie het positieve in in dit bericht dat er veel te veranderen is, als dit allemaal goed op orde is en het ligt het in ieder geval niet aan je inzet zul je zeker resultaten gaan zien.
        Broomstick_bodybuilding op insta
        F#CK heavy weights

Comment

Het is duidelijk dat ik verkeerde schemas heb (schaam) en dank voor jullie eerlijkheid. Kan iemand me wel een hint of tip geven in welke richting ik moet kijken? Is het te weinig voeding of te veel? Past het trainingsschema niet bij mijn doelstelling (afvallen) of doe ik te weinig herhalingen met teveel gewicht? Hoop dat iemand zijn/haar ervaring wil delen om mij verder te helpen!!

Comment

Ik heb zelf goede ervaringen met Fullbody schema en UpperBody/LowerBody schema, je kan ook kijken naar een push/pull/benen..maar die heb ik zelf nooit gedaan. Spilt schema's zijn denk ik meer weggelegd voor zij die aan het kuren zijn. Bouw of zoek een schema wat veelal draait om compounds met misschien wat isolatie oefeningen erbij. Zeker niet andersom. Er staan hier degelijk wat goede schema's onder de stickies.

Kwa voeding.. dit is per persoon anders, daar zul je zelf voor moeten rekenen kijken en experimenteren.

Je moet je caloriebehoefte berekenen, hier heb je calculators voor op internet.
            Wil je afvallen dan zul je onder je behoefte moeten eten.
            Wat je nu eet is eigenlijk brood en suiker.. dus je productkeuze zal veel beter moeten. Daarnaast ook veel te weinig.

Als je eenmaal je kcalbehoefte kent, probeer die kcal te vullen met 40% eiwit, 40% Koolhydraten, 20% vetten
            1 gr EW= 4 kcal
            1 gr KH = 4 kcal
            1 gr VE= 9 kcal

Dit is vrij basis uitgelegd, probeer je in de basis alvast te verdiepen en kom dan terug met evt. vragen, in de stickies staat verder ook veel informatie over voeding dus kijk even rond
            Broomstick_bodybuilding op insta
            F#CK heavy weights

Comment

Als je je voedingsschema opstelt heb je misschien hier wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X