Mijn cut (+ bulk)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn cut (+ bulk)

Hey mensen,

Ik ben al een tijdje aan het schatten wat ik elke dag eet, maar ik wil nu serieus een goed voedingsschema gaan volgen. Ik heb alleen nog wat vraagtekens bij het verdelen van de kcal over de dagen, aangezien ik sommige dagen wil cutten en sommige dagen wil bulken. Oftewel, zo goed mogelijk spieren opbouwen met het aantal kcal die ik binnen 'mag' krijgen en tegelijkertijd vet verliezen. Omdat ik er ook cardio bij doe begint het ingewikkeld te worden. Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Dit is de opzet die ik heb bedacht:

maandag kcal
    Upper body + HIIT onderhoud + 100
    dinsdag
    lower body onderhoud + 200
    woensdag
    rustdag onderhoud - 300
    donderdag
    sprinttraining + upper body onderhoud + 100
    vrijdag
    lower body onderhoud + 200
    zaterdag
    rustdag onderhoud - 300
    zondag
    steady state cardio (35 min, hartslag 160+) onderhoud - 500
    Wat voeding betreft kom ik hiermee uit op een calorietekort van 500 kcal per week. Met cardio creeer ik een tekort van +- 1400 kcal per week. In totaal zou ik dus +- 1900 kcal per week tekortkomen, wat gelijk staat aan 1kg vet per maand (wellicht ook wat spierverlies, maar dat wil ik dus compenseren met het 'bulken').

Mijn vragen zijn:
    - is het logisch om cardio te doen, terwijl ik 100 kcal meer eet dan ik nodig heb?
    - zal ik op de dagen waarop ik onder mijn onderhoud eet, de hoeveelheid eiwitten en vetten gelijk houden aan het niveau van onderhoud, zodat ik alleen minder koolhydraten eet op die dagen, of zal ik alle drie de macro's gelijkmatig verlagen, of zal ik alleen de vetten en koolhydraten verlagen?

Ik houd ongeveer de volgende macro's aan: 2,5gr eiwitten per KG lichaamsgewicht, 1gr vet per kg lichaamsgewicht, en de rest bestaat uit koolhydraten.

Ik heb momenteel 13-14% vet en ik wil dit in de komende 3 maanden met 3% procent verlagen, voordat ik aan een clean bulk ga beginnen).

Niemand hier die het weet?

Comment

Ga gewoon carbcyclen man, dit is erg omslachtig. Kijk daarnaast gewoon ff wat het doet op termijn. Dat -100 kcal +200 etc... maak het jezelf niet zo ingewikkeld en meer nog maak het simpel om aanpassingen te maken als zo nodig zijn.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik ga ook gewoon dat 200+, 100+ etc. doen.

Waarom zoveel eiwitten? En waarom hiit op ub en niet op lb?
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Ga gewoon carbcyclen man, dit is erg omslachtig. Kijk daarnaast gewoon ff wat het doet op termijn. Dat -100 kcal +200 etc... maak het jezelf niet zo ingewikkeld en meer nog maak het simpel om aanpassingen te maken als zo nodig zijn.
          Zo ingewikkeld vind ik het niet. Als ik mij gewoon aan mijn voedingsschema houd dan moet het prima lukken. Met carbcyclen zit je elke dag, behalve op de refeed, onder je onderhoud als ik het goed heb. Daarbij mis ik dan het bulk-gedeelte. Ik wil het eerst eens zo proberen; carbcyclen is misschien iets voor de volgende cut.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post

Waarom zoveel eiwitten? En waarom hiit op ub en niet op lb?
            Ik neem zoveel eiwitten omdat het allereerst zo wordt aanbevolen in het voedingsschema. Daarnaast verzadigt het goed, is het thermische effect hoger dan bij vetten en carbs en eieren, vlees, zuivel enz zijn lekker . Het zal wel hoger zijn dan wat je max nodig hebt, maar het kan volgens mij geen kwaad. Ik heb er iig geen last van en ik eet al een tijdje 2,5gr per kg per dag.

HIIT doe ik op UB-dagen omdat ik begrepen heb dat dat beter is. Op LB-dagen is de kracht uit mijn benen ook weg en wellicht is het niet handig ivm herstel. Ook duren mijn LB-trainingsdagen langer dan UB-trainingsdagen. Doe jij het anders dan?

Comment

Ja, is dat het nieuwe plan voor de komende 2 weken ?

Originally posted by Dynamix View Post
              Zo ingewikkeld vind ik het niet. Als ik mij gewoon aan mijn voedingsschema houd dan moet het prima lukken. Met carbcyclen zit je elke dag, behalve op de refeed, onder je onderhoud als ik het goed heb. Daarbij mis ik dan het bulk-gedeelte. Ik wil het eerst eens zo proberen; carbcyclen is misschien iets voor de volgende cut.
              Maak keuzes en plan gewoon strak uit. Zelf weten hoor maar dat is mijn mening, bekijk dingen op wekelijkse basis. -100 kcal + cardio Jack in the Box +200 - 50. Bulk gedeelte in je cut.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hahaha zal het ff updaten in mijn logje pescatore. Cut is klaar en ga met de verhoudingen zoals in mijn OP.

Maar om weer ot te gaan. Meestal doen mensen hiit op lb omdat de benen dan gespaard blijven voor lb training.
                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Hahaha zal het ff updaten in mijn logje pescatore. Cut is klaar en ga met de verhoudingen zoals in mijn OP.

Maar om weer ot te gaan. Meestal doen mensen hiit op lb omdat de benen dan gespaard blijven voor lb training.
                  Oke, ik dacht dat het juist op UB-dagen beter was. Ik heb er tot nu toe iig nog niet serieus moeite mee gehad op LB-dagen, maar als dat zo is dan pas ik het wel aan.

Mijn vragen staan nog steeds open. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen dan en zien wat er gebeurt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X