Mening/hulp bij voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mening/hulp bij voedingsschema

Doel : Cut

Ben vrij 'nieuw' op dit gebied maar heb al wat zitten rondneuzen.
    Heb even de tijd genomen hoe mijn voedingsschema er kan uitzien.
    Ik sta zeker open voor tips en aanpassingen.

Zie excelsheet.Project tommie.xlsProject tommie.xls

Ik weet niet hoe jij erbij komt dat je maar 108 gram eiwitten en 48 gram vet per dag moet eten, maar dat klopt niet. Als die sheet het automatisch voor je uitrekent, dan zou ik eens de sheet van deze site pakken. richtlijnen voor een cut zijn: 2-2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht, rest koolhydraten.

Comment

1 gram vet levert 9 kcal
      1 gram kh levert 4 kcal
      1 gram eiwit levert 4 kcal

Dus ik deed gewoon de dagelijkse eiwit-iname in kcal gedeeld door 4 enz..
      Bron: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

dank je voor het snelle antwoord trouwens.
      Last edited by ThomasV; 17-05-2013, 01:51.

Comment

De sheet van het forum hier is zoveel handiger! Hoef je zelf niet eens te rekenen, hooguit je e/k/v verhouding aanpassen indien je dat wenst.. Volgens mij staat de sheet ergens ij de sticky's

Comment

Heb ik net ook ontdekt ^^
          Ziehier nieuw schema:
          Attached Files

Comment

Ik ben ook nog maar een newbie en ik moet zelf ook nog veel leren.. Veel verstand heb ik er nog niet van maar die borrelnootjes die kloppen niet 's avonds... 'savonds voor het slapen gaan moet je geen/ weinig khhd meer eten, maar langzame eiwitten. Mij is geadviseerd het vet uit olijfolie te halen.

Succes!

Comment

De bedoeling was om die over de ganse dag verspreid te nemen (borrelnootjes) niet voor het slapen, maar plaatste het daarbij ^^
              Maar goed, ik stap er vanaf aangezien ik die vetten al haal uit olijfolie bij het bakken en bereiden van gerechten.

Verder heb ik het gevoel dat ik lekker veel eet omdat ik elke 3 uren iets binnenheb.
              Nu nog in mijn juiste slaappatroon komen en alles komt goed.

Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Succes!

Comment

Licht aangepast, klein vraagje. Is fruit een probleem 's avonds? 27-05 voedingsschema.xls

Comment

Als je berekeningen kloppen kom je nog steeds 500kcal tekort op dagbasis. Waarom eet je witbrood en niet volkoren? Je krijgt te weinig vetjes binnen en iets teveel eiwitten, je eet twee ei-eiwitten waarom niet twee hele eieren ivm de vetten? Daar kan je eventueel nog naar kijken. Fruit is geen probleem denk ik. Beter is misschien om het overdag te nemen.
                    Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
                      Als je berekeningen kloppen kom je nog steeds 500kcal tekort op dagbasis. Waarom eet je witbrood en niet volkoren? Je krijgt te weinig vetjes binnen en iets teveel eiwitten, je eet twee ei-eiwitten waarom niet twee hele eieren ivm de vetten? Daar kan je eventueel nog naar kijken. Fruit is geen probleem denk ik. Beter is misschien om het overdag te nemen.
                      Omdat niemand hier volkoren eet en ik krijg geen volledig brood op vooraleer het slecht wordt en het aan de eendjes moet worden gegeven..

Fruit kan ik gerust ook overdag eten maar dan is het 's avonds enkel mijn potje kwark en aangezien ik nogal een avond/nachteter ben leek dit me een gezonde oplossing.

Die 500 kcal die ik tekort kom is bewust aangezien ik wil cutten.

Edit: 2 eiwitten vervangen door 1 ei.
                      Last edited by ThomasV; 27-05-2013, 09:03.

Comment

Dan koop je dat brood toch zelf, een halfje volkoren ofzo hoef je ook niks weg te gooien? Met de Kath-McArdle methode kom je uit op een cut van 2527 en je eet nu 2262. Ik bedoelde dat je die 500kcal nog tekort komt op je normale cut kcal.

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
                          Dan koop je dat brood toch zelf, een halfje volkoren ofzo hoef je ook niks weg te gooien? Met de Kath-McArdle methode kom je uit op een cut van 2527 en je eet nu 2262. Ik bedoelde dat je die 500kcal nog tekort komt op je normale cut kcal.
                          Ik trek gewoon 500kcal van mijn onderhoud af, tot daar blijft het nog net 'gezond'. Ik kom nu op 2312 uit met mijn eitje
                          En dat volkorenbrood zal ik even moeten bekijken. Bedankt voor de tips

Comment

Vanaf morgen ga ik van start met Insanity, iets hogere activiteit dus, kleine wijziging stats -> nieuw voedingsschema.
                            Attached Files

Comment

Oke succes, laatste vraag waarom borrelnootjes, filet de york en filet americain?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X