hello ff een vraagje,hoe zit het met eiwit innemen als je avond"s traint ik train om 20.00 na het trainen neem ik dan een aa en een muesli reep half uur daar na een whey eiwit shake.kan ik dan ook nog voor het slapen gaan kwark nemen of wordt dat te veel graag jullie advies. normaal train ik overdag!!!
Eiwit na het trainen
Collapse
X
-
Ik zou gewoon na de training whey+druivensuiker nemen. En voor het slapen gaan kwark.
Zolang alles in voedingsschema zit is het niet teveel.Dus als je meer eiwitten gaat eten dan in je voedingschema staat dan neem je er teveel.
Grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
-
-
Als laatste zeg jij loo dat je toch eerst druivensuiker en daarna whey neemt. Hier ben ik het toch niet mee eens. zoals je in dat topic kon lezen deed ik het ook eerst zo. Maar ben toch over gestapt naar beide na de training. Eiwitten zijn net zo belangerijk als koolhydraten na de training. En dat eiwitten dik maken direct na de training is onzin ze gaan juist samen met de koolhydraten de spier in..
grtz.Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
bedankt voor jullie reactie.maar mijn vraag was eigenlijk de tijd tussen de laaste shake (na het trainen) en de kwark voor het slapen gaan.de laaste shake neem ik om half 10.kan ik dan binnen een uur mijn kwark al nemen.anders wordt het zo laat.of weten julie iets anders.was het niet zo dat je lichaam maar een hoeveelheid eiwit per keer opneemt!!!!!
Comment
-
Er werd wel eens gezegd dat je lichaam maar 30gr per 2a3 uur kon opnemen. Dit is al achterhaald. Er kan gewoon een urr tussen zitten is geen probleem. De shake zorgt voor de eerste eiwit behoefte en de kwark die veel trager wordt opgenomen voor de behoefte 's nachts..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
ik doe het tegenwoordig ook zo, wey en dextrose samen.
en ik zie wel of het werkt of niet, ben nog geen grammetje aangekomen, dus met dikker worden ervan zal wel meevallen, ik wordt alleen maar droger.
maar dan wil ik toch weten, waar heb je dat vandaan dat het allebei de spieren meteen in gaat. was er een studie over ofzo? als je een artikel heb, graag
gr...Sponsored by:
Inshapesupplements
Comment
-
corina, ik heb hier geen studie van.
Ik heb wel een stukje dat 3xl wel eens geplaatst heeft..
1.Door contractie onstaat er een insuline onafhankelijk opregulatie van GLUT4 eiwitten naar het cel-oppervlak, waardoor er makkelijk glucose kan opgenomen worden. Die blijven daar trouwens totdat spierglycogeen volledig is aangevuld, dus of je nu koolhydraten onmiddelijk na de training of 4 uur of 8 uur later neemt, doet er niet toe.
2.Door herhaaldelijke contractie onstaat schade aan de spier door de eccentrische stretch. Hierbij wordt arachidonisch zuur gelost uit het intramusculair vet. Dit zuur wordt omgezet in prostaglandinen.
3.Testosterone zet de lever aan om meer creatine te produceren en in circulatie te brengen
4.Testosterone converteert naar estradiol en estradiol verhoogt de output van groeihormoon.
5.Testosterone verhoogt de gevoeligheid van de spier aan groeihormoon.
6.groeihormoon stimuleert de spier om IGF-1 aan te maken.
7.Creatine zet de sattelietcellen aan tot mitotische activiteit (vermenigvuldiging door celdeling)
8.IGF-1 stimuleert receptoren op de cel en dwingt ze om de sattelietcellen op te nemen. Hierdoor verhoogt het aantal kernen per spiervezel. Dat leid tot meer Androgene receptoren per spiervezel en dus een grotere groeicapaciteit.
9.Testosterone bind op de androgene receptoren en begint de transcriptie van DNA naar mRNA. Indien voldoende aminozuren in de circulatie aanwezig zijn begint compensatoire hypertrophie : De mRNA zet tRNA aan om eiwitten te synthetiseren die de spier herstellen en groter maken om de lading de volgende keer wel aan te kunnen
10.prostaglandinen versterken de binding van testosterone met de androgene receptor.
Wat kunnen we hieruit afleiden :
- mRNA heeft een halfleven van max 4 uur, dat wil zeggen dat we best zorgen dat we een hoge aminozuurspiegel hebben voor de training en die ook snel weer aanvullen na de training
- GLUT4 blijft aanwezig tot glycogeen is aangevuld, de timing van koolhydraten na de training is dus niet belangrijk
- Opslag van creatine en arachidonisch zuur zijn erg belangrijk. Beiden zijn overigens aanwezig in een goeie steak met veel vet aan.
grtz..Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
wat ik hier dus uit begrijp, is dat het niet belangrijk zou zijn wanneer je kh inneemt, vind ik eigenlijk wel vreemd, je lichaam heeft het toch nodig na de training?
nou, ik blijf ze iig recht na de training innemen
thanks voor het stuk haroldSponsored by:
Inshapesupplements
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
5 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
5 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
1 week geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment