Omdat ik me als doel heb gesteld om nou eens wat leaner te worden en niet alleen op massa te trainen ben ik me wat (verder) gaan verdiepen in de voeding. Nu kom ik verschillende discussies/ blogs tegen van PT's die brood verafschuwen. Het zou slecht zijn voor je insuline prikkel, helemaal niet gezond ivm gluten en daadwerkelijk zorgen voor een 'buik' (opgezette buik).
Nu heb ik jarenlang echt 'te weinig' gegeten waar ik pas achterkwam toen ik een mooi voedingsschema in Excel aan het invullen was. Na veel puzzelen kwam ik uiteindelijk aan een keurig schema (al zeg ik het zelf, de cijfers kloppen in ieder geval). Dit schema bevat wel 2 boterhammen in de ochtend, 1 om half 11, 4 om half 1 en 1 om half 4 = 8 sneden brood per dag. Toch kloppen de cijfers onder aan de streep, eet 100 kcal onder onderhoud.
Nu train ik 4x per week UB/LB (ma, di, do, vr) en combineer deze dagen met (ma tabata, dinsdag 15 min loopband + 10 min fietsen, do=ma, vr=di). Mijn vetpercentage blijft nu al maanden hangen op 17% (gemeten op een weegschaal, niet nauwkeurig weet ik maar je kunt wel vooruitgang bijhouden).
Zou het eten van 8 sneden brood per dag hiermee te maken kunnen hebben?
Is mijn lichaam nog niet 'omgetuned' naar het eten volgens normale standaarden?
Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord/tips.
Nu heb ik jarenlang echt 'te weinig' gegeten waar ik pas achterkwam toen ik een mooi voedingsschema in Excel aan het invullen was. Na veel puzzelen kwam ik uiteindelijk aan een keurig schema (al zeg ik het zelf, de cijfers kloppen in ieder geval). Dit schema bevat wel 2 boterhammen in de ochtend, 1 om half 11, 4 om half 1 en 1 om half 4 = 8 sneden brood per dag. Toch kloppen de cijfers onder aan de streep, eet 100 kcal onder onderhoud.
Nu train ik 4x per week UB/LB (ma, di, do, vr) en combineer deze dagen met (ma tabata, dinsdag 15 min loopband + 10 min fietsen, do=ma, vr=di). Mijn vetpercentage blijft nu al maanden hangen op 17% (gemeten op een weegschaal, niet nauwkeurig weet ik maar je kunt wel vooruitgang bijhouden).
Zou het eten van 8 sneden brood per dag hiermee te maken kunnen hebben?
Is mijn lichaam nog niet 'omgetuned' naar het eten volgens normale standaarden?
Wie o wie geeft mij het verlossende antwoord/tips.
Comment