ud 2.0 starting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hey dyno bedankt voor je reactie..
    maandag en dinsdag heb ik al terug geschroefd naar 2400 kcals. Donderdag na de tension training heb ik dus de carbload die 24 uur duurt, rond 3 uur begin ik aan de carbload tot vrijdag 3 uur, daarna terug naar low carb.
    Woensdag ret ik 75% van maandag/dinsdag zoals lyle aangeeft.

Zal voor donderdag de 100gr eiwitten eraf halen en zaterdag/zondag erbij doen.
    zal er nog eens even goed naar kijken.

ps wat eet jij tijdens je carbload?
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
      maandag en dinsdag heb ik al terug geschroefd naar 2400 kcals. Donderdag na de tension training heb ik dus de carbload die 24 uur duurt, rond 3 uur begin ik aan de carbload tot vrijdag 3 uur, daarna terug naar low carb.

Mijn advies is dit:

Maandag: 3100: E300, K100, V155
      Dinsdag: 3100: E300, K100, V155
      Woensdag: 3400: E300, K100, V188
      Donderdag tot 17:00: 2200: E200, K75, v122
      Donderdag resterend: 2200: E100, K600, V22
      Vrijdag: 4900: E300, K800, V55
      Zaterdag: 3700: E300, K475, V66
      Zondag: 3300: E300, K300, V100
      (zondag 2/3 van dag high carb en 15% vetaandeel bij maaltijden. einde van de dag low carb switch en voornamelijk eiwitten en vetten eten. Omelet, bak kwark met noten ofzo).

Gemiddeld aantal kcal per dag: 3700
      Kcal gemiddeld boven behoefte: 300

Dus juist niet op maandag en dinsdag kcal omlaag schroeven. Maar onderhoud -10% aan te houden wat ook door lyle wordt aangeraden (heb hem dit toendertijd gevraagd).

Woensdag zit jij 1100 kcal onder hetgeen lyle aanraad.
      Wat ga je daar mee doen?

Wat je doet met je carb load is waanzin. Je laad teveel carbs in te korte tijd.

Arguably the two most critical aspects of a successful carb-load are the duration of the carb-load and the total amount of carbohydrates consumed during this time period. In brief, to achieve optimal glycogen levels, both the duration of the carb-load and the amount of carbs eaten must be correct. The rate limiting step in glycogen resynthesis appears to be activity of the enzymes involved in glycogen synthesis (1). Regardless of carbohydrate intake, there is a maximal amount of glycogen which can be synthesized in a given amount of time.

Only when the proper amount of carbohydrates is consumed over a sufficient period of time, can glycogen compensation and/or supercompensation occur. Following exhaustive exercise and full glycogen depletion, glycogen can be resynthesized to 100% of normal levels (roughly 100-110 mmol/kg) within 24 hours as long as sufficient amounts of carbohydrate are consumed (1,2). With 36 hours of carb-loading, roughly 150% compensation can occur, reaching levels of 150-160 mmol/kg of muscle glycogen.
      Bij ud2 is er bewust gekozen om 36 uur te laden en niet maar 24 uur. Waarom? om die 150% supercompensatie in glycogeen opslag te bereiken (wat ook zeker nodig is voor een ze effectief mogelijke power workout). Je moet dus de halve donderdag en de hele vrijdag laden. Vrijdag een halve dag low carb gaan is echt idioot te noemen.

Woensdag eet jij 75% van wat je eet op de maandag (dit is hoe het moet op de cut variant).
      Bij de bulk variant eet je op onderhoud op woensdag = 3400 kcal. probeerde ik in mijn vorige post ook al uit te leggen...

Kortom je schema is gewoon echt niet goed.
      ---------------------

hoe ik carb load:

sample load staat in de tweede post van dit topic welke ik in vorige post ook al gepost had:
      http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ulk-guide.html
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Mijn advies is dit:

Maandag: 3100: E300, K100, V155
        Dinsdag: 3100: E300, K100, V155
        Woensdag: 3400: E300, K100, V188
        Vrijdag: 4900: E300, K800, V55
        Zaterdag: 3700: E300, K475, V66
        Zondag: 3300: E300, K300, V100
        (zondag 2/3 van dag high carb en 15% vetaandeel bij maaltijden. einde van de dag low carb switch en voornamelijk eiwitten en vetten eten. Omelet, bak kwark met noten ofzo).

Dus juist niet op maandag en dinsdag kcal omlaag schroeven. Maar onderhoud -10% aan te houden wat ook door lyle wordt aangeraden (heb hem dit toendertijd gevraagd).

Woensdag eet jij 75% van wat je eet op de maandag (dit is hoe het moet op de cut variant).
        Bij de bulk variant eet je op onderhoud op woensdag = 3400 kcal. probeerde ik in mijn vorige post ook al uit te leggen. Woensdag zit jij dus 1100 kcal onder hetgeen lyle aanraad. Wat ga je daar mee doen?

Wat je doet met je carb load is waanzin. Je laad teveel carbs in te korte tijd.

Arguably the two most critical aspects of a successful carb-load are the duration of the carb-load and the total amount of carbohydrates consumed during this time period. In brief, to achieve optimal glycogen levels, both the duration of the carb-load and the amount of carbs eaten must be correct. The rate limiting step in glycogen resynthesis appears to be activity of the enzymes involved in glycogen synthesis (1). Regardless of carbohydrate intake, there is a maximal amount of glycogen which can be synthesized in a given amount of time.

Only when the proper amount of carbohydrates is consumed over a sufficient period of time, can glycogen compensation and/or supercompensation occur. Following exhaustive exercise and full glycogen depletion, glycogen can be resynthesized to 100% of normal levels (roughly 100-110 mmol/kg) within 24 hours as long as sufficient amounts of carbohydrate are consumed (1,2). With 36 hours of carb-loading, roughly 150% compensation can occur, reaching levels of 150-160 mmol/kg of muscle glycogen.
        Bij ud2 is er bewust gekozen om 36 uur te laden en niet maar 24 uur. Waarom? om die 150% supercompensatie in glycogeen opslag te bereiken (wat ook zeker nodig is voor een ze effectief mogelijke power workout). Je moet dus de halve donderdag en de hele vrijdag laden. Vrijdag een halve dag low carb gaan is echt idioot te noemen.

Kortom je schema is gewoon echt niet goed.
        ---------------------

hoe ik carb load:

sample load staat in de tweede post van dit topic welke ik in vorige post ook al gepost had:
        http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ulk-guide.html
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thnks, zal m morgen een keer goed onder de loep houden, ik vond het al zoveel in 24 uur 1000gr carbsz , verkeerd gelezen dan... zal dat ook even aanpassen.

maandag/dinsdag 3000 kcals eten met 80-100gr carbs doen? (-12% ofzo)
          Woensdag 75% daarvan aan kcals eten.
          donderdag middag beginnen met laden tot vrijdag rond de 1000gr carbz
          zaterdag/zondag 3100 kcals (-10%)

Comment

Thnks, zal m morgen een keer goed onder de loep houden, ik vond het al zoveel in 24 uur 1000gr carbsz , verkeerd gelezen dan... zal dat ook even aanpassen.

maandag/dinsdag 3000 kcals eten met 80-100gr carbs doen? (-12% ofzo)
            (ja dat ziet wel ok uit. In de bulk variant 100g kh, niet minder)

Woensdag 75% daarvan aan kcals eten.
            (nee woensdag onderhoud = 3400 kcal. zie boek pagina 73 bovenaan. wednesday maintenance calories. Dus gewoon 100% = 3400)

donderdag middag beginnen met laden tot vrijdag rond de 1000gr carbz
            (15g per kg VVM. dat is in jouw geval 1400 gram. 600 al op de donderdag. 800 op de gehele vrijdag)

zaterdag/zondag 3100 kcals (-10%)
            (Lyle raad onderhoud OF onderhoud +10% aan = in jouw geval 3400 - 3740. Zie pagina 73 bovenaan de pagina in het schema bij zaterdag en zondag. Ga dan ook niet lager als dat).

Waarom zo eigenwijs? Als je alles voor ud2 bulk goed toepast kom je ongeveer op dit uit, wat ik al voor je heb uitgerekend (omdat dit het lastigste is):

Maandag: 3100: E300, K100, V155 (-10%)
            Dinsdag: 3100: E300, K100, V155 (-10%)
            Woensdag: 3400: E300, K100, V188 (maintenance)
            Vrijdag: 4900: E300, K800, V55 (carb load = 1400g carbs)
            Zaterdag: 3700: E300, K475, V66 (maintenance +10%)
            Zondag: 3300: E300, K300, V100 (maintenance)

Houd je hier nu maar aan, dan heb je een uitstekende basis.

Last edited by dynobet; 27-07-2013, 22:11.

Comment

Als dit niet al service is ....
              Een dag niet getraind...

Comment

Thnks zal het morgen even uitwerken, en zal t posten.

Comment

Originally posted by frankey View Post
                  Als dit niet al service is ....
                  Dacht exact hetzelfde...

Two thumbs up, Dyno!
                  " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Comment

Mwhaha nice dyno maar beter laat je het mensen zelf uitvogelen of niet gip daar leer je het meeste van haha.
                    25 euro overmaken dan maar

Comment

@dyno heb even je advies nagekeken op donderdag begin carbload zeg jij 2200 kcals eten met 600gr carbs... maar 600gr carbs alleen al is 2400 kcals.....

Comment

@dyno heb even je advies nagekeken op donderdag begin carbload zeg jij 2200 kcals eten met 600gr carbs... maar 600gr carbs alleen al is 2400 kcals.....
                        Dat moet natuurlijk 3000kcal zijn, problem solved . Tikfoutje.
                        "Straight outta gym"

Comment

aahja, ik ging eerst uit van een load met minder KH (en dat je pas kon beginnen met laden in de avonduren). Naderhand berekende ik dat jij 1400g kh nodig hebt en dat je eerder begint. Toen heb ik de aantallen wel gewijzigd in de EKV, maar ben iets vergeten bij de totaal kcal.

zo klopt die wel weer:
                          Maandag: 3100: E300, K100, V155 (-10%)

Dinsdag: 3100: E300, K100, V155 (-10%)
                          Donderdag resterend: 3000: E100, K600, V22

Gemiddeld aantal kcal per dag: 3814
                          Kcal gemiddeld boven behoefte: 414

Als je vindt dat je zo te hoog uitkomt (414 boven behoefte).
                          dan zijn er mogelijkheden om dit op te lossen. Je geeft bijvoorbeeld aan dat je op woensdag al vroeg begint met carb loaden (15:00?). Dit betekent dat je waarschijnlijk drie meals vooraf kan eten. Met je laatste meal twee uur voor workout. drie meals van een E50, K25 en vetten rond de 30g per meal zouden dan goed zijn. Je zou ook eventueel de maandag en dinsdag naar -15% kunnen brengen.

Dan is dit een mogelijke uitwerking:
                          Maandag: 2900: E300, K100, V133 (-15%)
                          Dinsdag: 2900: E300, K100, V133 (-15%)
                          Donderdag tot 17:00: 1700: E150, K75, v88
                          Donderdag resterend: 3200: E150, K600, V22

Totaal kcal per week: 26000
                          Gemiddeld per dag: 3714 kcal
                          Boven behoefte gemiddeld: 314

Comment

Thnks dyno! Heb je adviezen opgevolgd schema's opnieuw gemaakt e.d.
                            Wil max 300 kcals boven onderhoudt zitten voor een maandje of 2 aangezien ik nu uit een kuur kom en toch niet zoveel massa kan pakken en ik redelijk tevreden ben met de massa.

Wel had ik nog een vraag in het algemeen, is het mogelijk om de 3 depletion dagen clen 80mcg erbij te nemen? Ik twijfel erg.
                            Kan ik mijn vet% wat naar beneden brengen terwijl mijn massa gelijkblijft of toeneemt? (Ook met het oog op +300 en dat ik net uit een kuur kom)
                            Dus 3 dagen op en 4 dagen af, zo ja zou dit voor een 6 maanden cyclus kunnen met daarna een tussenpauze van 2 maanden (na die 6 maanden.)

Wil namelijk om de 6 weken cyclusen doen van bulk en cut ud 2.0

Comment

Thnks dyno! Heb je adviezen opgevolgd schema's opnieuw gemaakt e.d.
                              Wil max 300 kcals boven onderhoudt zitten voor een maandje of 2 aangezien ik nu uit een kuur kom en toch niet zoveel massa kan pakken en ik redelijk tevreden ben met de massa.

Wel had ik nog een vraag in het algemeen, is het mogelijk om de 3 depletion dagen clen 80mcg erbij te nemen? Ik twijfel erg.
                              Kan ik mijn vet% wat naar beneden brengen terwijl mijn massa gelijkblijft of toeneemt? (Ook met het oog op +300 en dat ik net uit een kuur kom)
                              Dus 3 dagen op en 4 dagen af, zo ja zou dit voor een 6 maanden cyclus kunnen met daarna een tussenpauze van 2 maanden (na die 6 maanden.)

Wil namelijk om de 6 weken cyclusen doen van bulk en cut ud 2.0
                              Clen is aan de ene kant anti catabool en een vrij sterke repartitioning "drug". Omdat het je axis niet onderdrukt kan het ook effectief zijn in de periode na een kuur. Het is echter een heftig middel dat ik persoonlijk niemand zou aanraden.

Als je er toch voor kiest om Clen te gebruiken, doe dit dan alleen op de eerste twee dagen (maandag en dinsdag). "Thermogenics like ephedrine and clen impair insulin sensitivity which will limit the effectiveness of your carb-load". Om deze reden pak je geen clen op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. De woensdag pak je geen clen vanwege de halfwaarde tijd (35 uur).--------------

Even los hiervan:
                              Is het niet zo dat wanneer je uit een kuur komt, dat je dan vrijwel altijd een deel van de massa die je in de kuurt hebt gewonnen verliest?. En dat je met goede voeding / training probeert zoveel mogelijk vast te houden.

In hoeverre is het dan realistisch om te hopen op een vet% verlaging en massa winst?
                              Kun je een dergelijk dieet niet beter een kans geven als je eigen productie volledig op gang is en je spiermassa "stabiel" is?
                              ----------------

Ud2 (zowel bulk als cut), wordt aangeraden voor een maximale periode van 8 weken. Daarna moet je echt zeker twee weken wat rustiger aandoen op een normaal schema. Anders brand je jezelf op en raak je overtraind.

Verder heb ik mijn vraagtekens bij 6 weken ud2 cut versie. Ik dacht dat jij op 6% stond. Hoeveel vet denk je dan nog te kunnen verliezen. (geen 6 weken nodig om echt ripped te staan).

En als je daarna 6 weken ud2 bulk hebt gedaan (en hooguit een pond vetmassa aanzet als je al uberhaupt iets van vet aanzet). hoelang denk je dan te moeten cutten daarna??? (1 week max).

Wat is eigenlijk je huidig vet%?
                              Wat is je VVM op dit moment?
                              Wat is je doel voor de komende maanden (vet% en VVM).

Comment

Doelde eigenlijk meer op massa behoudt en vetverlies (zit op mijn telefoon vandaar dat ik wat vaag type)

Was het maar waar 6 % vandaag de dag weeg ik 112.5kg bij 12-13%, valt opzich dus wel mee, eigenlijk vind ik dat nog best wel aan de hoge kant alleen kan niet cutten op dit moment vanwege dat ik uit me kuur kom.

ik las ook ergens dat tussen je cycles 2 weken moest zitten tussen de cycles op maintenance en een 'normaal' trainingschema'.
                                Maar die 6-8 weken denk ik wel nodig te hebben om van 12/13 naar 6-8 te gaan.
                                Zal de clen nog eens overwegen, maar hoe zit dat met de cut versie? Ook dan alleen op depletion trainingsdagen?

Ohja en doel is om in 2 maanden (dus na pct) iets lager gewicht te hebben dus robd de 110kg bij 10/11%.
                                Last edited by gain is pain; 29-07-2013, 19:36.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X