Mijn eerste Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eerste Voedingsschema

Hallo beste mensen van bodynet,

Mijn naam is Hakan aka Jackie ( omdat ik net zo droog wilde worden als Jackie Chan ).
    Ik ben bezig met het maken van mijn eerste voedingsschema en heb hierbij bevestiging nodig of ik het allemaal juist heb berekend etc.

Mijn gegevens
    Leeftijd: 24
    Lengte: 1.69m
    Gewicht: 72.2kg
    Vet vrije massa: 60.1426kg
    Vet %: 16.7%
    Vet: 12.057kg

Mijn doel is om mijn vetpercentage verlagen en spieren te kweken (niet als Arnold Schwarzenegger, maar meer atletisch)

Mijn dagelijkse behoeften aan kcal, inclusief sporttoeslag, heb ik berekend aan de hand van de Harris-Benedict formule. Hierbij heb ik mijn vet VVM (Vet Vrije Massa) gebruikt.

Mijn dagelijkse behoefte zonder enig vorm van beweging is: 1563,20 kcal
    Mijn dagelijkse behoefte MET sporttoeslag(x1,55) is: 2422,96 kcal

Nu komt het gedeelte wat ik hoop gesnapt te hebben, namelijk hoeveel K/E/V (Koolhydraten, Eiwitten en Vetten) ik op een dag binnen moet krijgen.

Hier ben ik van mijn dagelijkse behoefte uitgegaan MET sporttoeslag: 2422,96kcal
    K/E/V verdeling is 50% / 30% / 20% (omdat het ergens in een sticky stond dat het een goede basislijn is)

2422,96kcal x 50% = 1211,48 kcal
    2422,96kcal x 30% = 726,89 kcal
    2422,96kcal x 20% = 484,59 kcal

1 gram koolhydraten= 4 kcal
    1 gram vet= 9kcal
    1 gram eiwit=4 kcal

1211,48 kcal / 4 = 302,87 gram koolhydraten per dag
    726,89 kcal / 4 = 181,72 gram eiwitten per dag
    484,59 kcal / 9 =121,15 gram vetten per dag

Als dit allemaal klopt dan ga ik op voedingsjacht! Bedankt voor jullie tijd!

Groeten,
    H-Kan

zet het even in een excel-sheet, is voor iedereen overzichtelijker ook voor jezelf is het stukke makkelijker.
    You don't quit when you're tired.
    You quit when you're done.

Comment

Hierbij excelsheetje
      Attached Files

Comment

Haal al die decimalen achter de komma maar weg; zo precies hoeft het niet.
        Als je eenmaal een voedingsschema hebt opgesteld heb je hier misschien wat aan: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-ingevuld.html
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Begrijp ik het goed dat je behoefte inclusief sport rond de 2400 is. En dat je nu een schema maakt met 2400 kcal? Terwijl je je vet% wilt verlagen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X