Proteine bronnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Proteine bronnen

Op onze sportschool hadden we een discussie over het halen van je proteine uit verschillende soorten. Hierbij kun je denken aan kip,vis, zuivelproducten etc.

Ze vertelden mij dat het beter is om in de ene maaltijd bv tonijn te nemen en dan de volgende maaltijd kwark te nemen en daarna bv kip of eieren.
    Ik zelf naam vaak iedere maaltijd kwark en geen van de ander genoemde producten. Ik probeer het eens misschien bewerkstelligd het een groei spurt

Kan iemand mij hier iets over vertellen?

je moet idd varrierend eten want eiwitten bestaan uit meeredere eiwit soorten... wei-eiwit, ei-eiwit en melk-eiwit zullen vast nog wel wat zijn.En je lichaam moet ook varrierent eten anders word et na lange tijd een drama ... ... je lichaam gaat zich dan ook mss zich raar gedragen en krijg je opgezette darmen ofzo heb ik ook al een keergehad trouwens..

Comment

het is altijd beter te varieren in de voeding en het is leuker en lekkerder ook

grt f
      als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

Het verschil zit hem in de biologische waarde van de eiwitten. Dat houd in hoeveel het eiwit met ons eiwit overeen komt.
        De verschillende eiwitten hebben allemaal een verschillende samenstelling, ze bevatten dus andere of meer essentiele amino's dan de andere. Daarom is het belangerijk en goed om zoveel mogelijk verschillende eiwitten te eten omdat ze allemaal een verschillende samenstelling hebben.
        Als je maar 1 soort zou eten zou je bv. heel veel valine binnen krijgen en heel weinig lysine.

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Ik eet soms weken alleen kwark of tonijn, ik zal daarom vanaf maandag eens een afwisseling maken in mijn voedingsschema.
          Zal het dit weekend wel eens posten.

Comment

Zal zeker eens wat variatie erin brengen, kan zeker geen kwaad. Plus je bent de kwark en de tonijn niet zo snel zat..

Grtz..

Comment

Is het ook beter om bijvoorbeeld bij een maaltijd brood met eieren en kifilet en daarnaast nog een bak kwark te nemen?

Comment

Ik zou het een beetje spreiden, Jaapio! Niet alles in 1 maaltijd proppen, je bent m'n oma niet...
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Inderdaad probeer zo goed mogelijk alles te verspreiden,zodat elke maaltijd wat koolhydraten,vetten, en eiwitten bevatten. Behalve voor het slapen gaan, daar is een bak kwark goed voor, zijn caseine eiwitten en die worden traag opgenomen zodat js daar 's nachts op kan teren..

Grtz..

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Mr. Symmetry @ Apr. 14 2005,21:19)]Ik zou het een beetje spreiden, Jaapio! Niet alles in 1 maaltijd proppen, je bent m'n oma niet...
                    Nee ik bedoel in 1 maaltijd 4 broodjes waarvan 2 met kipfilet en 2 met 2 ei en daarnaast nog 250 gram mager kwark.

Ik eet 6-7 keer per dag

Comment

Op die manier krijg je in 1 maaltijd verschillende eiwitbronnen binnen waardoor het eiwit beter opgenomen wordt, omdat je een optimaal aminozuurpatroon krijgt.
                      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

En Bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X