Nieuw lid, nieuw schema! firsttimer dus alle advies welkom :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hmmm okay...Ben nogal in de war nu Ik heb over een uurtje mijn eerste trainingsessie dus ik hoop misschien wat meer info te krijgen van de jongen die dat eerste schema voor me heeft opgesteld. Hij gaat ook de training met me doen. Hij zou heel veel van toning enzo af moeten weten....

Heel erg bedankt trouwens dynobet voor het advies en dat je zo even allebei die schema's voor me doorberekend hebt! En Dynamix ook voor het advies over de training Ik wacht even de training af en hoop dan wat meer inzicht te krijgen en een beslissing te kunnen nemen qua voeding....De knoop moet toch door Nu eerst tijd voor eten!

Comment

Ik zou qua voeding sws naar dynobet luisteren. Het is allemaal geen rocket-science en hij heeft echt gelijk. Wat betreft het trainen, dit moet je gewoon echt helemaal zelf aanvoelen. Als het teveel van het goede is merk je dit vanzelf en kan je het altijd nog iets terug schroeven.
      People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Weet je Tasjaah,als je het aan 10 verschillende mensen vraagt,krijg je 10 verschillende meningen.
        Dat kan inderdaad lastig en onoverzichtelijk zijn.

En daarin schuilt het probleem nou juist:70% van de trainers/begeleiders zijn napraters en weten niet echt waar ze het over hebben.
        Ze vertellen alleen na wat ze op een cursus geleerd(beter: gehoord)hebben.

Op een gegeven moment krijg jij vanzelf door wat voor jou persoonlijk het beste werkt.
        Maar tot die tijd heb je wel 'een rode draad' nodig die je volgt.
        In dit geval is Dynobet,s berekening een hele sterke rode draad!

Succes!
        Last edited by rain; 20-08-2013, 13:38.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Amen.
          2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
          14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
          25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            btw als ik het schema in je eerste post op mijn manier interpreteer, kom ik aan 1900-2000 kcal per dag. relatief laag in KH en hoog in eiwitten en vetten.

even zo uit me hoofd dus kan dat ik er 10 kcal naast zit.
            2 hele eieren (165 kcal)
            30 gr ongezouten noten (180 kcal)
            200 gr groene groenten (40 kcal)

4 rijstwafels (150 kcal)
            100 gr mager beleg (130 kcal)

1/2 komkommer (30 kcal)
            100 gr cherrytomaten (20 kcal)

70 gr kip/tonijn (80 kcal)
            250 gr salade (30 kcal)
            1 avocado (350 Kcal)

4 rijstwafels (150 kcal)
            100 gr mager beleg (130 kcal)

100 gr mager vlees/vis (110 kcal)
            70 gr gekookte zilvervliesrijst (zelfde als 28g ongekookte rijst = 100 kcal)
            250 gr groente (50 kcal)

4 ei/eiwitten (gebakken = 100 kcal ongebakken 60)
            100 gr gerookte zalm (180-200)

totaal = rond de 2000. kcal koolhydraten rond de 100g. eiwitten 125-150g. Vetten 110-121g. Dit schema is zeker niet geschikt om zo vaak en intensief op te sporten als jij wil doen.

Heel erg bedankt voor de info, ik ga het denk ik toch proberen met dit voedingsschema, maar dan met wat kleine aanpassingen. Voornamelijk omdat deze het dichtst bij mijn caloriebehoefte zit en mijn eetgewoontes. Ik ga de avocado echter vervangen door iets dat rijker is aan koolhydraten en/of eiwitten, zodat mijn vetten wat afnemen en de koolhydraten/eiwitten toenemen. Iemand een suggestie hiervoor? Bij de gerookte zalm wil ik denk ik hetzelfde doen, misschien vervangen door magere kwark?

Excuus trouwens als het wat eigenwijs over komt om met dit schema door te gaan, maar ik moet ergens beginnen en wat niet werkt pas ik dan gaandeweg aan. Ik neem echter alle tips en info ter harte en hou dit in mijn achterhoofd

Comment

Voor de mensen die er nog niet moe van zijn, comment please! Heb die aanpassingen waar ik het net over had even doorgevoerd in de excell sheet en dit is mijn uitkomst:

8:30 2 st ei, 200 gr groene groenten, 30 gr notenmelange

10:30 4 st rijstwafel, 100 gr mager beleg

13:00 250 gr sla, 50 gr cherrytomaten (weet nog niet hoeveel ik van deze echt op ga krijgen maar zijn ook niet de belangrijkste voedingstoffen uit het schema geloof ik), 70 gr kipfilet

15:00 4 st rijstwafels, 100 gr mager beleg

17:30 100 gr kipfilet, 70 gr gekookte zilvervlies rijst, 200-250 gr groente

21:30 300 gr magere fruitkwark

Ik kom dan uit op 2043 kcal, waarvan Eiwit 145 gr (28%) Koolhydraten 208 gr (41%)& Vet 71 gr (31%)

Zit ik zo wat meer in de richting voor een cutting schema? Of zijn de verhoudingen nog steeds te scheef?
              Alvast bedankt!

Comment

Sorry ik was een kleine aanpassing vergeten!!!!

19:00 150 gr fruitkwark

21:30 4 st eiwit

De rest staat er goed. En dan kom ik dus uit op:

1921 kcal, waarvan Eiwit 150 gr (31%), Koolhydraten 185 gr (38%), Vetten 65 gr (31%)

Dus nu nogmaals de vraag zit ik zo wat meer in de richting voor een cutting schema? Of zijn de verhoudingen nog steeds te scheef?

Ik besef trouwens dat die 1921 kcal op het randje is en als ik variatie wil in mijn schema zal ik hier rekening mee houden

Comment

fruitkwark eruit... neem dan gewone kwark met wat frambozen of diepvries fruit van de AH...
                  way to much sugaahhh zou zonde zijn....
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

okay thanks voor het alternatief, maar verlies ik daar dan niet weer calorieën op? Is die suiker dan niet veroorloofbaar zeg maar of schaadt dat meer dan het calorieverlies?

Comment

Originally posted by Tasjaah View Post
                      okay thanks voor het alternatief, maar verlies ik daar dan niet weer calorieën op? Is die suiker dan niet veroorloofbaar zeg maar of schaadt dat meer dan het calorieverlies?
                      tuurlijk is het 'veroorloofbaar' je moet nog steeds blijven genieten (vindt ik) , als je het serieus-serieus wilt aanpakken dan kun je het beste 'simpele' suikers vermijden.. en ik geniet meer van een bak magere kwark met wat zoetstof en frambozen/aardbeien etcc dan dat ik fruitkwark eet. maar dat is meer een 'schuldgevoel' kwestie ...

als je er echt van geniet moet je het gewoon nemen, genieten moet ook kunnen...

ohja.... op de vraag of je calorien verliest... geen idee.. weet niet wat erin zit maar mijn bakje kwark van de AH bevat 340 kcals (500gr) dacht ik met 9gr eiwit per 100gr en 4gr carbsz per 100gr.. is good 2 go.

Comment

Ja precies! Maar hoe meer ik dit forum lees hoe meer het leven op dood lijkt soms dat ik die kcal enzo perfect uitbalanceer, maar dat zit misschien in mijn hoofd :P Ik ga jouw versie misschien toch wel proberen want het is meer eiwitten en minder koolhydraten en het scheelt maar ongeveer 20 kcal per 100 gr met mijn versie....tenzij het niet te eten is dan is het een beetje jammer

Zag het schema er verder trouwens redelijk uit?

Comment

Ja precies! Maar hoe meer ik dit forum lees hoe meer het leven op dood lijkt soms dat ik die kcal enzo perfect uitbalanceer, maar dat zit misschien in mijn hoofd :P Ik ga jouw versie misschien toch wel proberen want het is meer eiwitten en minder koolhydraten en het scheelt maar ongeveer 20 kcal per 100 gr met mijn versie....tenzij het niet te eten is dan is het een beetje jammer

Zag het schema er verder trouwens redelijk uit?

voedingskeuze ziet er verder wel okay uit.. (op die kwark na)...
                          ik moet zeggen dat ik niet die 5 pagina's heb gelezen alleen je laatste 2 posts.. dus ik weet verder niet wat je doel is en onderhoudt etc... (#luiheid heerst vandaag )

plezier is het belangrijkste... resultaat volgt dan vanzelf... je kan ook niet verwachten dat je meteen alles goed doet en ineens van 'niks' naar een streng dieet/levenstyle gaat... stapje voor stappieee

als je een beetje goed engels beheerst moet je even het boek ud2.0 eens lezen (als je de stickys al heb gelezen)...nou moeten moeten is een groot woord :P...
                          erg intressant voor 'cutting' cycles.... alles staat in het boek beschreven en je hoeft alleen tijdens het lezen aantekeningen maken en achteraf voedingschema's maken... paar uurtjes bezig maar de resultaten zijn 'amazing'

Comment

haha nou ik vind het al 'amazing' dat jullie na mijn 6e poging tot een voedingsschema nog steeds met tips komen dus no worries juist heel erg bedankt. Ik heb voor vandaag wel genoeg cutting cycles gezien denk ik....plus dat mijn eerste training van vandaag me een heel nieuw soort respect voor gespierde sportmannejtes en pijngrenzen heeft gegeven (goeie workout dus) :P Maar ik ga het van de week denk ik zeker wel even lezen! Bedankt voor de positieve instelling

Comment

haha nou ik vind het al 'amazing' dat jullie na mijn 6e poging tot een voedingsschema nog steeds met tips komen dus no worries juist heel erg bedankt. Ik heb voor vandaag wel genoeg cutting cycles gezien denk ik....plus dat mijn eerste training van vandaag me een heel nieuw soort respect voor gespierde sportmannejtes en pijngrenzen heeft gegeven (goeie workout dus) :P Maar ik ga het van de week denk ik zeker wel even lezen! Bedankt voor de positieve instelling
                              #grinnik... na 6 keer dan heb je wel wat

'Heel nieuw respect voor gespierde mannetjes'?... 'we' zijn niet allemaal eikels ... alhoewel als ik soms hier op het forum kijkt....

Comment

haha nee zeker niet, ik moet juist heel eerlijk zeggen dat het 1 van de meest positieve en behulpzame kringen is. Als je serieus bent over wat je doet wordt je in principe gewoon geaccepteerd ook in de gym....tegen mijn verwachting in moet ik zeggen. Ik dacht dat het echt een machocultuurtje zou zijn en een hoop veren in je eigen reet steken (pardon my language

Daar sta je dan met al je mensenkennis als psychologiestudente :P
                                Blij verrast in ieder geval...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X