Hoeveel kcal per pintje??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel kcal per pintje??

Hoi,

Vanavond ga ik eens stappen, is al 3 maand geleden en heb het wel eens nodig.
    Ik heb op de calorietabel gekeken en vind er niet in terug hoeveel kcal een gewoon biertje is (25cl).

Jaja, zelf als ik uitga ben ik aan het cutten

Weet iemand meer??

grtz wimpy
    Elk pondje komt door het mondje !!!
    Denk je sterk.

Geen idee, je kan t ook gewoon alemaal late, met blowe lukte t ookal aardig toch....

succes met cutte

grt

Comment

Alcohol bevat 7 kilocalorieën per gram. Veertig gram alcohol (wat overeenkomt met vier glazen pilsbier) bevat evenveel calorieën als 70 g suiker. Ter vergelijking, vier glazen frisdrank (vb. cola) bevat evenveel calorieën als 132 g suiker, dat is dubbel zoveel als vier glazen pilsbier. Bieren met een hoger alcoholgehalte bevatten meer calorieën. Wijnen en sterke drank bevatten meer calorieën dan bier.
      Door het drinken van bier - in matige hoeveelheden - gaat men dus niet noodzakelijk verzwaren, hetgeen wordt bevestigd in recent onderzoek omtrent biergebruik en obesitas. In de groep mensen die het laatste jaar bier gedronken hebben, zijn er minder obese personen (> 30 kg/m_) dan in de groep die geen bier gedronken heeft. Na correctie voor alle co-factoren (zoals roken, leeftijd, geslacht, e.d.) ziet men dat bierconsumptie geen verhoging geeft van het aantal obesen. De gegevens komen later in dit hoofdstuk nog aan bod.
      Een isocalorisch eetpatroon maakt dat de overmatige drinker andere (dikwijls essentiële) voedingsbestanddelen laat vallen en in die keuze meer voor "consistente" voeding opteert.

De idee dat bier dik maakt, vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in de leef- en eetgewoonten die met veel bier drinken gepaard gaan. Bier drinken scherpt namelijk de honger aan en tegelijkertijd versoepelt alcohol de controle op eigen eetgedrag. Zware bierdrinkers gaan zich meestal ook te buiten aan vettige, calorierijke spijzen (snacks, frieten, bierworstjes, nootjes, enz.) en nemen doorgaans weinig lichaamsbeweging. Uit onderzoek blijkt bovendien dat het lichaam van mensen die veel bier drinken minder vet verbrandt. Waarschijnlijk heeft het lichaam de neiging om eerst de alcohol te verbranden. Het overtollige vet moet ergens heen en wordt opgestapeld bovenop de buikspieren. Het resultaat is bekend.

De zogenaamde bierbuik is dus geen direct gevolg van de hoge bierconsumptie, maar van de daarmee gepaard gaande ongezonde eet- en leefgewoonten in combinatie met de verminderde vetverbranding door het lichaam. Bier zou daarom best een component zijn van de voeding eerder dan een genotmiddel waarvan de consumptie los staat van de maaltijd (bier heeft dit imago reeds).

Hoeveel kcal in een glas of kop van 25 cl?
      25 cl water 0 kcal
      25 cl zwarte koffie 0 kcal
      25 cl tafelbier 59 kcal
      25 cl ongezoet fruitsap 100 kcal
      25 cl frisdrank 110 kcal
      25 cl geuze 110 kcal
      25 cl pils 110 kcal
      25 cl zwaar bier 137 tot 200 kcal
      25 cl wijn 150 kcal
      25 cl melk 170 kcal
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (Romme @ Apr. 23 2005,19:14)]Geen idee, je kan t ook gewoon alemaal late, met blowe lukte t ookal aardig toch....

succes met cutte

grt
        Maar als je al 4 maand geen pintje aangeraakt hebt kan het wel eens deugt doen om een stapje in de wereld te zetten....als ik aan de winny zit ga ik geen druppel alcohol aanraken.

Ben niet zo een zware drinker maar op 1 avond kan ik er wel een stuk of 8 binnenspelen....zie vanavond dan een beetje als refeeddag.

Ook is het goed voor mijn motivatie want 4 maand niet weggaan werkt demotiverend.

grtz
        Denk je sterk.

Comment

geen dank      

en gewoon plezier hebben

Sponsored by:
          Inshapesupplements

Comment

Thanks corina voor de uitgebreide uitleg....vanavond ga ik er eens van genieten.....en idd als je zat bent is de frituur heilig!!!

Maar eten doe ik dan niet, alleen een appel en eiwitshake voor het slapengaan.

Denk je sterk.

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (Wimpy @ Apr. 23 2005,19:22)]
              Originally posted by [b
              Citaat[/b] (Romme @ Apr. 23 2005,19:14)]Geen idee, je kan t ook gewoon alemaal late, met blowe lukte t ookal aardig toch....

succes met cutte

grt
              Maar als je al 4 maand geen pintje aangeraakt hebt kan het wel eens deugt doen om een stapje in de wereld te zetten....als ik aan de winny zit ga ik geen druppel alcohol aanraken.

Ben niet zo een zware drinker maar op 1 avond kan ik er wel een stuk of 8 binnenspelen....zie vanavond dan een beetje als refeeddag.

Ook is het goed voor mijn motivatie want 4 maand niet weggaan werkt demotiverend.

grtz
              Oke dan zou ik zegge geniet ervan je hebt t aardig verdient bro..

Mzzls

Comment

Hehe zuip ze!
                Ik bedoel zolang je puur rekreatief traint geen wedstrijdvoorbereiding en bv je geld er mee moet verdienen wat maakt dan een aantal pils uit in het weekend...
                Ik bedoel er zijn meer dingen dan alleen ijzer pompen..

Maar goed ik heb mischien geen discipline dus wie ben ik. Proost Wimpy!
                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo
                Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

ik persoonlijk had t gelaten helemaal als ik redelijk wat bf zou moete wegspelen maar je hebt al aardige tijd niet gedronken dus geniet ervan.grts

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (punani @ Apr. 24 2005,16:34)]ik persoonlijk had t gelaten helemaal als ik redelijk wat bf zou moete wegspelen maar je hebt al aardige tijd niet gedronken dus geniet ervan.grts
                    Ach zoveel invloed heeft het niet ik ga elke vrijdag en zaterdag uit met behoorlijk wat pinten en ben toch 7% kwijt in 6 weken..
                    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                    Squat 230 kilo
                    Bankdrukken 137.5 kilo
                    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...