Is suiker verslavend of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Silk View Post
    Nu de uiteindelijke vraag: willen we wel dat mensen bewust worden van wat suiker met je doet? Als heel de wereld kwalitatief voedsel zouden eten dan zou er volgens mij niet eens genoeg te eten op de wereld zijn.
    Daar zit wat in maar zouden er dan niet inmiddels andere variaties en/of mogelijkheden zijn 'bedacht'?

Niet dat je suiker met benzine kan vergelijken maar toen auto fabrikanten ineens creatief moesten worden mbt zuinige auto, s ontwerpen, is er in 5 jaar een grote ommezwaai gekomen.

Die er uiteindelijk veel eerder had kunnen zijn maar werd tegengewerkt door de oliefabrikanten etc.
    Wat ik bedoel is dat er meer mogelijk is als dat er momenteel gebeurt.

Of slaat deze redenering nergens op en kan je met voedsel niet creatiever worden en wordt het dan onbetaalbaar?
    Last edited by rain; 18-09-2013, 18:23.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
      Daar zit wat in maar zouden er dan niet inmiddels andere variaties en/of mogelijkheden zijn 'bedacht'?

Niet dat je suiker met benzine kan vergelijken maar toen auto fabrikanten ineens creatief moesten worden mbt zuinige auto, s ontwerpen, is er in 5 jaar een grote ommezwaai gekomen.

Die er uiteindelijk veel eerder had kunnen zijn maar werd tegengewerkt door de oliefabrikanten etc.
      Wat ik bedoel is dat er meer mogelijk is als dat er momenteel gebeurt.

Of slaat deze redenering nergens op en kan je met voedsel niet creatiever worden en wordt het dan onbetaalbaar?
      Het gaat vooral om de beperkte hoeveelheid zoet water, maar laatst las ik dat er nog steeds enorm veel eten verspilt word, dus dat speelt dan ook weer mee. Het zal sowieso een stuk economischer kunnen.

Comment

Originally posted by Silk View Post
        Het gaat vooral om de beperkte hoeveelheid zoet water, maar laatst las ik dat er nog steeds enorm veel eten verspilt word, dus dat speelt dan ook weer mee. Het zal sowieso een stuk economischer kunnen.
        Dat denk ik namelijk ook.

Als het eenmaal zover is dat het echt moet, is er ineens van alles mogelijk.
        Maar zover komt het waarschijnlijk nooit met suiker en/zoetstoffen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gaat de maximaal aanbevolen hoeveelheid suiker halveren. Een volwassene zou niet meer dan 25 gram suiker, zo'n zes theelepels per dag, moeten gebruiken.

Foto: iStockphoto
          Suiker maakt dik en is slecht voor het gebit. Tot nu toe adviseerde de WHO dat maximaal 10 procent van de ingenomen calorieën uit suikers bestonden, in de nieuwe richtlijn is dat 5 procent.
          Onder die 25 gram suiker die een volwassene nog maximaal op een dag zou mogen, vallen ook suikers die van nature voorkomen in vruchtensappen. Die in vers fruit vallen er niet onder.
          In de westerse wereld krijgen mensen veel te veel suiker binnen. Vaak ook ongemerkt. Zo zit bijvoorbeeld in frisdrank heel veel suiker, maar bijvoorbeeld ook in ketchup.
          Deze week waarschuwde in Groot-Brittannië Dame Sally Davies, de belangrijkste medisch adviseur van de Britse regering, nog tegen overmatig suikergebruik. Zij zei dat suiker mogelijk verslavend is en dat de regering zou moeten overwegen om een suikertaks in te voeren.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Suikervervangers: gezonder?

Uitzending 07-04-2014

http://www.trosradar.nl/standalone-p...rchief/detail/
            uitzending/archief/detail/

Suikervervangers: gezonder?

07-04-2014

Steeds meer verpakkingen in het suikerschap claimen een natuurlijk en gezond alternatief te bieden voor de ‘slechte’ witte kristalsuiker. Kloppen deze beweringen wel?

Palmbloesemsuiker, ruwe rietsuiker, kokossuiker, agave-siroop, koudgeslingerde honing, ahorn-siroop en dadelstroop: stuk voor stuk suikers waarvan wordt beweerd dat ze gezonder zijn.

Gebruik je deze suikeralternatieven, dan zou je veel minder last krijgen van een schommelende bloedsuikerspiegel. De suikers zouden zelfs nog allerlei extra vitaminen en mineralen bevatten. Vanwege al deze voordelen zijn ze natuurlijk wel een stuk duurder dan de Hollandse bietsuiker. Maar zijn deze suikers ook echt gezonder?
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X