Snackdag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snackdag

Ik heb op zondag altijd me snackdag, en nu valt me op dat ik elke x de dag erna het gevoel van een kater heb, ik ben sloom, heb een opgeblazen zware buik, en zelfs futloos. Ik heb er zoveel last van dat ik er echt aan denk om die snackdag maar over te slaan, maar heb ook begrepen dat een break in je voedingspatroon juist goed is. Het is echt niet zo dat ik me dan maar volvreet en het vetste van het vetste eet,want ik eet op deze dag een stuk minder en alleen me avondeten is "ongezond" dus vind het best vreemd. Is dit herkenbaar?

groetjes Mammoet

Yep, is zeker als je op je junkdag ineens een stuk minder eet niet heel vreemd.

Wat je misschien kunt proberen is die junkdag niet overdreven veel te laten afwijken van je standaard patroon. Eet bijvoorbeeld wel met ongeveer dezelfde regelmaat (4 of 5x ipv 6x bijv) maar eet wat andere dingen. Als je flink in de bulk zit eet je bijvoorveeld een lichte salade ipv brood of rijst. Of omgekeerd als je juist aan het cutten bent.
    Belangrijk is dat je de kcal een beetje inschat, zit je normaal hoog ga je duidelijk lager en omgekeerd. Eet hele andere dingen en vooral wat je echt lekker vindt en de rest van de week niet eet.

Zou het trouwens niet overdrijven hoor, in de cut een hele dag gefrituurde zooi eten is niet handig en kun je nog beroerd van worden ook. En in de bulk een dag niet of nauwelijks eten is ook niet erg handig...

Hoop dat het beetje helpt en zou persoonlijk de junkdag zeker houden hoor!  

Comment

Ik zit normaal vrij laag in me kcal dus die wat omhoog gooien op me snackdag, oke ga ik is uitproberen want zoals het nu gaat krijg ik nog een hekel aan me snackdag. Thanks Shannasse

Comment

Van een junkdag moet je juist genieten natuurlijk dus hoop zeker dat het helpt Mammoet!  

Comment

en als je het overslaat heb je dan geen katergevoel? of nog niet uitgeprobeerd, zo niet zou ik dat eerst eens doen. In weekend slaap je ook meestal anders of is dat bij jou niet het geval.?
          I live to end the game

Comment

Ik heb het idd nog niet uitgeprobeerd, want twijfelden nog of het aan me voeding lag. Zaterdagavond was altijd me "zuip"avond dus dacht eerst dat het daar aan lag maar aangezien ik die ook heb geschrapt moet het wel aan me voeding liggen. Maar ga zeker het een en ander uitproberen. En mijn slaap is nu dus hetzelfde als doordeweeks.

Comment

Op mijn junkdag laat ik me niet gaan ofzo.. Junk ook meestal maar bij 1 maaltijd of neem die dag iets extra's bijv een beetje snoepof chips. Of soms gewoon een heerlijke hamburger.

Als ik een hele dag lekker zou eten voel ik me dag erna ook niet goed. Omdat mijnlichaam de dag ervoor veel suikers heeft gehad en die daar dus de dag erna ook weer na gaat vragen.

Dus ik houd het beperkt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X