Cutten - koude vingers, chaggo en niet lekker in vel zitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten - koude vingers, chaggo en niet lekker in vel zitten

Mannen en dames,

Sinds 4 a 5 maanden ben ik bezig met cutten, ik geloof dat ik nog 2 maanden moet doorzetten zodat mijn buikspieren (allemaal) zichtbaar zijn.

Nu wilde ik echter vragen hoe jullie de cut fase ervaren.
    Ik ervaar de mijne namelijk echt shitty; ik moet van alle lekkers afblijven, heb het constant koud en mijn vingers ook, voel me zwaar prikkelbaar en mijn buien beginnen beetje bij beetje donkerder te worden.

Is dit normaal of ervaren jullie dit anders?

Gr.

Ervaar dat alleszins volledig anders, misschien wat meer gevarieerd proberen cutten?
    Ik wissel qua eten wat af met af en toe wat cacao nibs of lijnzaad of fruit toe te voegen, qua kip kan je eindeloze combinaties proberen qua marinades/saus...
    soms eens junken houdt ook wel de goeie spirit erin voor mij.
    Verder ook proberen om niet de hele dag met eten in je kop te zitten daar kan je idd wat chaggo van worden.
    Dat koud gevoel in de vingers heb ik nog nooit gehad, zelfs niet bij zéér weinig eten.

Comment

Je stofwisseling is een tandje lager gegaan, lijkt t
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

verwarming hoger voor de vingers?
        Nee koude voeten/handen komt wel vaker voor als men minder eet volgens mij. Vooral bij vrouwen, weet niet of jij een vrouw bent? Die zeuren daar namelijk de hele dag over..

Comment

Los van je vraag, is het niet erg slim om zo lang aan één stuk te cutten. Meestal is het verstandig om een dieet pauze van 2 weken in te lassen na 2-3 maanden achter elkaar diëten In deze dieet pauze eet je op of net boven onderhoud en relatief hoog in koolhydraten.

Door een korte periode (2 weken) op of net boven behoefte te eten (en hoog in KH), zul je vele van de negatieve bijkomstigheden van diëten ongedaan maken. Persoonlijk zou ik per direct 2 weken mijn dieet fase onderbreken en terug op onderhoud gaan eten (hoog in KH). Hoogstwaarschijnlijk zul je dan ook merken dat een hoop van je "klachten" verdwijnen of minder worden.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

thnx voor de adviezen allen!

Originally posted by dynobet View Post
            Los van je vraag, is het niet erg slim om zo lang aan één stuk te cutten. Meestal is het verstandig om een dieet pauze van 2 weken in te lassen na 2-3 maanden achter elkaar diëten In deze dieet pauze eet je op of net boven onderhoud en relatief hoog in koolhydraten.

Door een korte periode (2 weken) op of net boven behoefte te eten (en hoog in KH), zul je vele van de negatieve bijkomstigheden van diëten ongedaan maken. Persoonlijk zou ik per direct 2 weken mijn dieet fase onderbreken en terug op onderhoud gaan eten (hoog in KH). Hoogstwaarschijnlijk zul je dan ook merken dat een hoop van je "klachten" verdwijnen of minder worden.
            Ik zal dit direct gaan doen, je hoort van me hoe dit gegaan is komende 2 weken!

Wat bedoel je met 'de negatieve bijkomstigheden' ,het plateu bijvoorbeeld?
            Last edited by SuperWish; 17-02-2014, 18:02.

Comment

Het negatieve is dat jou metabolisme op z'n gat zit doordat je zo lang onafgebroken beneden onderhoud zit.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Hoi allemaal,

Sinds ik een week verder ben deel ik mijn ervaring met jullie.

Afgelopen maandag ben ik op onderhoud gaan eten, wat ongeveer uitkomt op 2450 kcal per dag.
                Nu ik op onderhoud eet gaat het veel beter met me, voel me minder prikkelbaar en chaggo toen ik ging cutten.

Ook heb ik het idee dat ik niet ben aangekomen maar dat ik juist meer ben gaan afvallen (kleine hoeveelheid).

Momenteel volg ik het advies van Dyno en de komende 2 weken eet ik op onderhoud, dit is mijn laatste week dat ik nog op onderhoud eet. Hierna zal ik per dag gaan afbouwen tot ik weer op de cut kcal zit.

Omdat ik niet weer wil dat mijn metaB op een laag pitje komt te staan zou ik graag van jullie advies hebben na hoelang cutten ik weer op onderhoud moet gaan eten.

En als ik weer op onderhoud ga eten dan neem ik aan dat dit weer voor een 2 weken periode is?
                Last edited by SuperWish; 24-02-2014, 10:08.

Comment

Ik snap niet helemaal dat je nu dan weer wil gaan zakken in kcal. Die 2450 gaat lekker nu dus ik zou dat ff zo houden totdat je stil komt te staan.
                  The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by diasog View Post
                    verwarming hoger voor de vingers?
                    Nee koude voeten/handen komt wel vaker voor als men minder eet volgens mij. Vooral bij vrouwen, weet niet of jij een vrouw bent? Die zeuren daar namelijk de hele dag over..
                    Zijn ook veel vrouwen die hun stofwisseling verkloten hoor. Als ik om me heen kijk dan is er toch een flink aantal wat de hele werkdag doet met een wit bolletje en sultana

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                      Zijn ook veel vrouwen die hun stofwisseling verkloten hoor. Als ik om me heen kijk dan is er toch een flink aantal wat de hele werkdag doet met een wit bolletje en sultana
                      Inderdaad, schrikbarend veel!

Comment

Bedankt voor de antwoorden, ik ga daarmee aan de slag!

Comment

is zo triest dat sommige mensen ergens mee bezig zijn terwijl ze er geen weet van hebben wat er met je lichaam kan gebeuren .
                          ze horen de kreet cutten en gaan als een kip zonder kop (zonder info )aan de gang ,zonder zich in de materie verdiept te hebben
                          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by brillant View Post
                            is zo triest dat sommige mensen ergens mee bezig zijn terwijl ze er geen weet van hebben wat er met je lichaam kan gebeuren .
                            ze horen de kreet cutten en gaan als een kip zonder kop (zonder info )aan de gang ,zonder zich in de materie verdiept te hebben
                            Hij vraagt toch om hulp, zodra hij constateert dat het niet oke is? Is niet dat hij zichzelf permanente schade heeft aangedaan ofzo

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Hij vraagt toch om hulp, zodra hij constateert dat het niet oke is? Is niet dat hij zichzelf permanente schade heeft aangedaan ofzo
                              maar je gaat toch geen 4 5 maanden cutten, dan vraag je eerst om hulp voor je ergens aan ga beginnen
                              Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X