Voedingsschema (onderhoud?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema (onderhoud?)

De afgelopen 3 weken heb ik in de myfitnesspal app al mijn voeding bijgehouden om te kijken hoe mijn lichaam reageert op wat ik innam. (Zaten 2 junkdagen bij waar ik op de ene dag een halve zak chips op heb en 3 glazen wijn en de andere dag een kitkat chunky )

Tijdens deze 3 weken heb ik niet aan krachttraining gedaan en alleen 2x per week hardgelopen (30 minuten). Gemiddeld kwam ik op 1630 Kcal uit en mijn lichaamsgewicht is in twee weken tijd van 58.6 naar 58.5kg gegaan. Behoorlijk stabiel gebleven dus. (Ik heb redelijk de voeding aangehouden zoals nu in mijn bijgevoegde voedingsschema).

Mijn doelen zijn vooral mijn buik en billen terug in vorm te krijgen zoals ze van de zomer waren. Van de zomer woog ik 55/56kg, maar ik ben tevreden met alles tussen de 55 en 59kg. (Om rustig te kunnen slapen wil ik wel graag onder de 59kg blijven. Puur psychisch).

Maar goed. Voeding, daar gaat het om. Ik heb nu dit schema gemaakt. Wil eigenlijk nog wat hoger in de eiwitten maar bij alles wat ik toevoeg komen er natuurlijk ook weer kh en vetten bij (en daar zit ik al op de 'max'.) Misschien nog tips hoe ik die verdeling kan optimaliseren? Ik heb mijn lichaamsgewicht in vetten aangehouden, ongeveer 2/2,5x lichaamsgewicht in eiwitten en de rest kh.

Daarnaast wil ik nu ook 3x per week krachttraining gaan doen (en 2x per week blijven hardlopen). Ik denk dat de Kcal dan ook wel een stukje omhoog kunnen, maar verhoudingsgewijs zit ik dan nog steeds tegen die eiwitten aan te hikken. (Die whey staat nu 's avonds, maar ik wilde nog even gaan zoeken wanneer ik dat het beste kan nemen, 's ochtends of 's avonds. Dus nu alleen puur meegerekend voor de Kcal).

Iemand zin om een handje te helpen?
    Attached Files

Ik heb nu even geen tijd om te kijken maar ik wil je meegeven: Kijk niet naar je gewicht.
    Vrouwens die bijvoorbeeld 65kg wegen zien er vaak mooier uit dan vrouwen die 50kg wegen met dezelfde lengte.
    De een is dan vooral spier en weinig vet en de ander veel vet en weinig spier.

Comment

Haha, ik weet het. Ik vind dat zo lastig. Alsof ik de touwtjes niet meer in handen heb.

Mijn vriend zegt dat ook altijd. Kijk gewoon in de spiegel. Ik ben altijd wel vatbaar geweest voor het getal op de weegschaal in mijn pubertijd, en heb het nog steeds niet 100% kunnen loslaten. Misschien moet ik die kans nu ook gelijk aangrijpen en daar meer mee gaan doen.

Nu moet ik wel toegeven dat ik wel van dunne vrouwen hou, mits ze geweldig gespierd zijn.

Dit vind ik bijvoorbeeld sexy (en wil ik dus ook )

tumblr_midqpwiCvz1qlwljzo1_500.jpgtumblr_mymuncHSf61s39aw1o1_500.jpg

Comment

je vult in lichte training, maar met 3x kracht en 2x hardlopen zit je op gemiddeld, 1,55
        hij geeft je nu aan als onderhoud 1890 kcal (dit gaat dus nog omhoog als je activiteitsfactor omhoog gaat en je maakt een schema van 1544 kcal! Dit is echt te weinig.
        Qua verdeling vind ik je vetten hoog en je Koolhydraten laag. Nu zie ik wel dat je vegetarisch eet dus wellicht heb je dit nodig om aan je vitamines te komen. Ik zou je adviseren om je kcal langzaam omhoog te laten komen anders heeft je lichaam ook geen bouwstof om die gespierde kont te kunnen maken.

Comment

Vegetarisch?Ik zie toch echt kipfilet in het schema staan hoor.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik ben inderdaad geen vegetariër haha. Misschien meer dierlijke eiwitten toevoegen dan?

Ik ga ermee aan de slag en gooi de activiteitsfactor omhoog. Had deze lager gezet omdat ik net start, misschien haal ik er (omdat ik meer op de uitvoering ga letten) nog minder 'resultaat' uit dan dat ik zou willen.

Vetten nog lager? Ik eet nu alleen een halve avocado, een lepeltje kokosolie om in te bakken en wat vet van de tempeh en kipfilet. Ik zou niet weten waar ik op zou moeten bezuinigen betreft de vetten.

Ik ga eraan sleutelen. Kom erop terug

Comment

Ik heb hem aangepast. Activiteit omhoog naar 1,55 en diverse voedingsmiddelen bijgevoegd of opgehoogd.

Zit nu op 2116 Kcal en heb vooral eiwitten en kh toegevoegd.

Beter zo toch?
              Attached Files

Comment

Je moet niet naar berekeningen kijken. Die zijn alleen maar theoretisch. Als jij je lekker voelt op een ander aantal kcal en je beter functioneert op dat kcal dan zou ik dat pakken. Elk lichaam is anders!

En dat van de weegschaal, volgens mij is dat iets vrouweigens want pffff dat hebben ze allemaal hahah

Comment

Ik ben vooral van het 'clean' en biologisch eten. Daarom vind ik het wel moeilijk om aan veel dierlijke eiwitten te komen, omdat de kosten dan behoorlijk oplopen (biologische kip bijv.).

Verder blijf ik inderdaad op gewicht met zeg 90% gezonde voeding, en wat hardlopen bij +/- 1700 Kcal. Als ik spieren wil krijgen zal ik dus inderdaad wel goed moeten blijven eten of het wat ophogen dan.

Ik ga hier gewoon mee werken de aankomende weken en hou het lekker in de gaten. Mocht het nou prut gaan of ik voel me er niet lekker bij, dan klop ik wel weer aan

Bedankt voor de tips!

Comment

Moet je zeker doen, succes!

Comment

Hoihoi
                      ben een beetje scheel van vega, zag de tempeh en kikkererwten en dat soort dingen eet ik vaak qua vervanging haha. Wanneer jij je andere dingen wat aanvult is het beter in balans. Ik zal je nieuwe schema eens kijken maar qua kcal al veel beter wanneer je zoveel traint. Let wel op, als jij nu van heel weinig kcal afkomt is het wellicht verstandig om langzaam op te bouwen omdat je anders bij kan komen en dat kan voor veel vrouwen een tegenvaller zijn.

edit... zit er erg netjes uit! Ik probeer zelf ook biologisch te eten (scharrelvlees ook prima) en daarom meerdere keren per week vega. Alleen dan weer wel zonde dat je alleen het eiwit eet haha. Maar mijn complimenten!
                      Last edited by kline; 10-03-2014, 20:08.

Comment

Haha dat eiwit vind ik eigenlijk ook zonde in mijn voedingsschema, maar 3 eieren (met geel) vind ik dan gewoon teveel. Dus ik dacht dan gebruik ik als ik hele eieren eet, biologische eieren. En als ik pannenkoekjes maak gewoon alleen een eiwit van vrije uitloopt ofzo

Ik heb net mijn eerste wheyshake op. Ik had zo'n sample pack besteld met allemaal verschillende smaakjes. Echt te lekker! Ik heb net cookies en cream gemixt met 5 verse aardbeien, een flinke eetlepel yoghurt, halfvolle melk en kokoswater. Ik zit serieus te genieten. Smaakt gewoon als een echte milkshake. Ik had mezelf voorbereid op iets heel ranzigs.

Straks lekker trainen. Zin in!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X