Pindakaas net zo slecht als Tabak.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pindakaas net zo slecht als Tabak.

'Pindakaas net zo slecht als tabak'

Chocoladerepen en pindakaas zijn levensgevaarlijk voor de volksgezondheid, stelt de Amerikaanse hoogleraar geneeskunde Helen Vlassara. De vrouw trekt al jaren ten strijde tegen AGE's (advanced glycation end products), omdat deze volgens haar net zo schadelijk zijn als tabak.

De chemische verbindingen van suiker en eiwitten ontstaan bij het bereiden van voedsel. "AGE's bedreigen de volksgezondheid en het wordt hoog tijd dat het publiek wordt gewaarschuwd", zegt ze in een interview met De Volkskrant. De krant sprak Vlassara vanwege de Nederlandse vertaling van het boek van de hoogleraar dat vandaag uitkomt.

Helen is zo zeker van haar zaak, dat ze bij haar boek ook een anti-AGE-****dieet aanlevert. Een van de aanbevolen menu's wordt vanmiddag tijdens het symposium geserveerd.

Hoewel Vlassara hardnekkig volhoudt dat we bijvoorbeeld pindakaas, een gekookt eitje, gebakken kip, frietjes en chocola beter links kunnen laten staan, is Casper Schalkwijk, hoogleraar experimentele interne geneeskunde in Maastricht, daar minder zeker van. "Of de AGE's die we opeten, zoals Vlassara beweert, het dna beschadigen, vastkleven in bloedvaten en immuuncellen activeren en zo diabetes, hartinfarcten, nierproblemen, dementie, staar en rimpels veroorzaken, daar is nog onvoldoende wetenschappelijk bewijs voor."
    Bron: 'Pindakaas net zo slecht als tabak' | Spitsnieuws

Iemand meer informatie over AGE? Heb er zelf nog niet echt van gehoord en lijkt mij meer alsof ze gewoon dr boek goed wilt verkopen.

Misschien bedoelt ze als je het oprookt? hahahaha.

Comment

Originally posted by optiflex View Post
      'Pindakaas net zo slecht als tabak'

Helen is zo zeker van haar zaak, dat ze bij haar boek ook een anti-AGE-****dieet aanlevert. Een van de aanbevolen menu's wordt vanmiddag tijdens het symposium geserveerd.

Dit inderdaad.. wilt iets verkopen zo te zien.
      Als pindakaas echt slecht zou zijn was ik waarschijnlijk al dood, pot van 600gr per week :')
      1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
      Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

haha hier nog 1

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Misschien bedoelt ze als je het oprookt? hahahaha.
          Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

laats was er een onderzoek die aantoonde dan 2 pounds boter (908gram) per dag gezond is. niet dat ik daar iets van geloof, maar laat wel zien dat je dit soort onderzoeken en nieuws niet meteen moet geloven.

zelf ga ik echt niet minder pindakaas eten.

Comment

Ei en gebakken kip, en dan heeft ze het over suikers
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post
                laats was er een onderzoek die aantoonde dan 2 pounds boter (908gram) per dag gezond is. niet dat ik daar iets van geloof, maar laat wel zien dat je dit soort onderzoeken en nieuws niet meteen moet geloven.

zelf ga ik echt niet minder pindakaas eten.
                Is ook maar net hoe een onderzoek wordt uitgevoerd he. 908 gram is 'gezonder' dan 1,5kg. Pindakaas is vanzelf slecht als je alleen maar pindakaas eet
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Klopt.

Pindakaas = vies dus slecht
                  Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Dood gaan aan tabak of pindakaas?

Begraaf mij dan maar in pindakaas

p.s. zal eens kijken wat die AGE's precies inhouden, nog niet echt eerder van gehoord namelijk.
                    Last edited by Iron Mind; 28-04-2014, 13:20.
                    "Straight outta gym"

Comment

Tabak lijkt me fijner liggen dan pindakaas

Comment

Pindakaas kun je prima gebruiken om er ratten mee te doden.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Inderdaad een sterk verhaal maar in USA waar er maar 40-60% pinda in de pindakaas zit en is aangevult met gehard plantaardig vet (transvet) is de pindakaas inderdaad niet zo gezond.
                          In de Hollandse zit ongeveer 80-88% pinda en meestal ook wat transvet:

Het beste koop je bij een natuurwinkel (of sportvoedings internet site) pindakaas met 100% pinda = het jammere van die pindakaas is dat er een laag olie op komt te staan, en hij is naar mijn smaak niet zo lekker romig maar wel een stuk gezonder.
                          Cutting

Comment

Ach, Calve is ook goed hoor .
                            En zelfs de pindakaas van de Lidl is tegenwoordig zonder harde vetten en dextrose.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                              Ach, Calve is ook goed hoor .
                              En zelfs de pindakaas van de Lidl is tegenwoordig zonder harde vetten en dextrose.
                              Dat betwijfel ik.. Calve bevat ook harde vetten dus lidl die goedkoper is niet??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X