Originally posted by quibus
View Post
Ekv niet met elkaar eten
Collapse
X
-
Dit is nou precies de reden waarom ik 7/10 in mijn eigen log zit. 2/10 in andere lui hun log en 1/10 in andere random topics.
Denk dat het zo wel genoeg is, toch?
Iedereen weet weer hoe het zit.. En wie wel of geen vrienden van elkaar zijn
Om in te haken op de eerste post.
Praktisch lijkt mij dit erg lastig als je bijv. 250g eiwit, 500g carbs en 100g vet moet eten. Als je bijv. 150-200g carbs in 1 meal propt of 50g vet dan lijkt het mij ook logisch dat je lichaam daar niet direct wat mee kan, resultaat tijdelijke vetopslag. De uiteindelijke vetopslag hangt af van je kcal overschot gedurende een langere periode.
Ikzelf kies daarom vaak voor een gelijkmatige verdeling van eiwit, carbs en vet. Behalve bij mijn ontbijt, pre+post workout meal. Daar heb ik liever vooral eiwit en carbs.
Theorie die hier achter zit? Meer een praktische reden voor mij en ikzelf prefereer een meer gelijkmatige kcal inname voor mijn lichaam, aangezien ik vandaag ook eet om te herstellen van gisteren. Daar heb je alle macro's voor nodig en niet enkel eiwit, carbs of eiwit en vetten op wat voor tijdstip dan ook.
Just my 2 centsLast edited by Iron Mind; 12-05-2014, 17:24."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostWeet ik toch ouwe, we kennen elkaar al langer dan vandaag.
Ik doe nog steeds geen flikker. Ja, ben nu twee keer gaan hardlopen. Vette bek. Taekwondo een tijdje gedaan, maar op de een of andere reden is die motivatie nu echt kwijt. Wellicht weer eens gaan beginnen, maar ik zie het wel. Heb het druk zat.
Volgens IIFYM is het irrelevant uit welke vetten de testpersonen hun kcal hebben gehaald . Overigens onderstreept het onderzoek eens temeer dat het qua vetverlies niet uitmaakt wat je eet, maar qua gezondheid wel. Hetgeen overigens al vaker is genoemd in oudere discussies omtrent IIFYM.
Dat onderzoek vergelijkt echter wel twee uitersten: alleen simpele vs alleen complexe carbs. Niemand die IIFYM doet eet alleen maar simpele carbs en niemand die clean eet, eet enkel complexe carbs, dus hoe groot zou het verschil echt zijn als je 10-20% aan junkfood eet ten opzichte van iemand die vrijwel nooit junkt. Het verschil in HDL cholesterol is maar 0,1 in dat onderzoek dus nog veel kleiner als je de praktijk met elkaar vergelijkt.
Mbt gezondheid zouden ze eigenlijk bloedwaarden moeten meten van iemand zoals ik en iemand die vrijwel alleen clean eet en uitzoeken wat het verschil is. Mbt trainen heb ik nog geen overtuigende onderzoeken gezien die IIFYM tegenspreken.
Comment
-
Originally posted by Dynamix View PostWaardevolle toevoeging, thanks for sharing. Ik kan verder alleen niet vinden uit welke bron deze mensen hun vetten hebben gehaald. Je kunt zeggen: eet zoveel vet, eiwitten en verder alleen simpele koolhydraten, waarna mensen een doos koek leeg-eten dat vol zit met transvet. Dat beïnvloed natuurlijk je cholesterol.
Al gaat de discussie mbt IIFYM meestal over de resultaten mbt trainen en niet over de algemene gezondheid, toch handig om dit onderzoek in het achterhoofd te houden.
Nog maar niet te spreken over vele chronische ziekten die door slechte en suikerrijke voeding getriggered kunnen worden. Ik blijf liever atletisch en fit tot mijn 80ste of ouder. Verder fijn dat je met rotzooi in je lijf stoppen toch een gespierd lichaam kan behalen. Voor mij is de lange termijn (niet de komende paar jaar, maar de komende 50 jaar) veel belangrijker. Dus zelfs als clean eten op korte termijn geen voordeel biedt qua lichaamscompositie, heeft het naar mijn mening wel enorm veel voordelen voor de lange termijn. Tevens voel ik mij er beter bij.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Precies wat Dyno zegt.
Zeker de mannen die AAS erbij gebruiken waarmee je bepaalde "gezondheidsparameters" kan benadelen/benadeeld. Als je dan ook nog enkel junkfood erbij gaat eten dan kan je nog een puik fysiek ermee krijgen, maar dan denk je enkel aan de korte termijn lijkt mij?
Tuurlijk kan je niet fixen wat niet kapot is, maar het gaat om de lange termijn.Last edited by Iron Mind; 12-05-2014, 17:53."Straight outta gym"
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostIk heb de full text gepost en daarin wordt beschreven hoe het onderzoek opgezet en uitgevoerd is. Hierin zie je dat het verschil tussen beiden groepen enkel de koolhydraten betreft. Dus ongeacht de transvet inname van beide groepen, het verschil tussen simpele en complexe koolhydraten is daarmee aangetoond.
Nog maar niet te spreken over vele chronische ziekten die door slechte en suikerrijke voeding getriggered kunnen worden. Ik blijf liever atletisch en fit tot mijn 80ste of ouder. Verder fijn dat je met rotzooi in je lijf stoppen toch een gespierd lichaam kan behalen. Voor mij is de lange termijn (niet de komende paar jaar, maar de komende 50 jaar) veel belangrijker. Dus zelfs als clean eten op korte termijn geen voordeel biedt qua lichaamscompositie, heeft het naar mijn mening wel enorm veel voordelen voor de lange termijn. Tevens voel ik mij er beter bij.
Veel van die chronische ziekten worden getriggerd door overgewicht. Je kunt overgewicht krijgen door junkfood, maar dat zegt natuurlijk niet direct dat je die ziekte ook krijgt als je slank bent en junkfood eet. Het gaat erom dat je je goed voelt bij je dieet, en bij jou is dat zo dus vooral zo blijven doorgaan. Ik zou willen dat ik alleen maar clean kon eten in een bulk.
Comment
-
Dynamix, je loopt nu te zoeken naar spijkers op laag water. De studie is redelijk recent, dus de kans op een hoeveelheid transvet hoog genoeg om een dergelijk verschil te veroorzaken tussen die twee groepen, is marginaal."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Mvos en Akito hebben een ban voor drie dagen ontvangen. Mensen mogen best een meningsverschil hebben en hierover discussiëren. Elkaar beledigen en/of uitdagen accepteren wij niet. Een ruzie uitvechten kunnen jullie in het vervolg (zoals jullie zelf al aangaven beter per PM doen).
Ik heb met maarten enkele malen samen getraind en vind je een echt toffe gast. Maar als moderator ben ik gewoon objectief en hoe je je in dit topic opstelt vind ik niet netjes. Akito ken ik niet persoonlijk maar qua gedrag in dit topic idem dito. Ik zie in jullie allebei leden die van toegevoegde waarde zijn voor het forum en vindt het dus ook erg jammer om dit te moeten doen, maar ik geef jullie even een paar dagen ban om af te koelen. Bij herhaaldelijk dit soort gedrag vertonen volgt gewoon een perma ban.
Wij als mods zien niet graag dat topics zoals deze constant uit de hand lopen omdat een paar individuen menen dat ze een persoonlijke vete uit moeten "vechten". Wij hopen dan ook dat discussies in de toekomst op een respectvolle manier zullen plaatsvinden en dat er bij meningsverschillen meer tolerantie voor elkaar is.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Eerlijk gezegd kan ik dit soort discussies wel waarderen omdat er wat meer info voorbijkomt dan kwark, welke whey of creatine laadfase. Uiteraard wel balen dat het zo uit de hand loopt maar ik hoop wel op meer van dit soort informatieve discussies met respect voor elkaar.The expert in anything was once a beginner..
Comment
-
Originally posted by quibus View PostLol neem het te letterlijk.
Een van de weinige ok?
Of wil je zeggen dat het hier brult van de buffel?
Ik vind dat je met die vorige opmerking veel jongens hier schoffeert die keihard trainen en eten om een mooi (naturel) fysiek te hebbenBP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg
Comment
-
Originally posted by Gus View PostWat bedoel je dan met wat bereikt hebben? Er lopen hier genoeg buffed gasten rond.
Ik vind dat je met die vorige opmerking veel jongens hier schoffeert die keihard trainen en eten om een mooi (naturel) fysiek te hebben
en hoezo schoffeert? Omdat er hier weinig mensen zijn die het podium op kunnen?
omdat er weinig mensen zijn met het doorzettingsvermogen kennis en kunde om on stage te gaan?
Tuurlijk vind ik vele logs leuk e ik denk aan mijn reacties in de meeste van die logs je wel kunt zien dat kk er respect voor heb.
maar leden met een bodybuilder fysiek? Nee srry ik vind van niet.
mensen met een goed fysiek?ja zat de hele bodymania zijn goede fysieken maar geen bodybuilders.
owh en ook geen naturel bodybuilders.
maar qua leden die staan waar maarten nu is, ook voor ze kuur zijn er niet veel of vind jij van wel?
Daarnaast was het een felle discussie waar ik wellicht beter had kunnen zeggen 1 vd betere fysieken of wat dan ook maar ik ben wat directer.
Comment
-
Originally posted by quibus View PostDat mag jij vinden ik vind van niet.
en hoezo schoffeert? Omdat er hier weinig mensen zijn die het podium op kunnen?
omdat er weinig mensen zijn met het doorzettingsvermogen kennis en kunde om on stage te gaan?
Tuurlijk vind ik vele logs leuk e ik denk aan mijn reacties in de meeste van die logs je wel kunt zien dat kk er respect voor heb.
maar leden met een bodybuilder fysiek? Nee srry ik vind van niet.
mensen met een goed fysiek?ja zat de hele bodymania zijn goede fysieken maar geen bodybuilders.
owh en ook geen naturel bodybuilders.
maar qua leden die staan waar maarten nu is, ook voor ze kuur zijn er niet veel of vind jij van wel?
Daarnaast was het een felle discussie waar ik wellicht beter had kunnen zeggen 1 vd betere fysieken of wat dan ook maar ik ben wat directer.SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
Kanaal: Algemeen
16 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
2 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
22 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
18 uur geleden -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
22 uur geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment