Ekv niet met elkaar eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dynamix View Post
    Ik weet niet veel over cholesterol, maar ik geloof dat de verhouding tussen LDL en HDL het belangrijkst is. Niet alleen het LDL-cholesterol gaat omlaag bij een low GI-dieet, maar ook het totale cholesterol staat er. Zoals ik het lees is dat ongeveer hetzelfde als iemand adviseren minder eieren te eten omdat daar cholesterol in zit, wat natuurlijk niet zo simpel werkt.
    Kijk dit plaatje:
    No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet

BIJ LOW GI (tijdens calorie deficiet): LDL gaat flink omlaag, HDL daalt zeer weinig. Goede verbetering in de LDL/HDL ratio.

BIJ HIGH GI: Grotere verlaging van HDL en daarbij een verhoging van LDL. Achteruitgang in LDL/HDL ratio.
    ------------------------

Los daarvan is het cholsterol en triglyceriden totaalplaatje (en het effect ervan op CVD en CHD) veel complexer dan enkel LDL en HDL ratio. Maar dat terzijde.

Hetgeen jij als metafoor gebruikt is niet van toepassing en irrelevant.
    Last edited by dynobet; 12-05-2014, 15:53.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by akito View Post
      Zelfs al zou er niks veranderd zijn, we hebben het over theorie. k
      Juist,dus de toevoeging dat iets dus voor hem in de praktijk goed werkt is niet relevant in zijn post.
      En dat is dus hetgene wat ik probeer duidelijk te maken.

Laat dat weg een we hebben een prima discussie.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Gus View Post
        Heet jij Mvos?

Mijn vraag was hoe hij dit ziet niet wat jij er nou van vind
        Lol hoezo ga jij nou een beetje mans tegen min lopen doen.
        oma is gewoon een slecht voorbeeld, maar je bent weer erg dapper achter je toetsenbord.

Comment

Nee ik heb serieus geen enkele drang om met een dergelijk figuur te trainen. Lijkt me wel heel leuk om met iemand te trainen die mij kan helpen theoretische concepten in de praktijk te brengen, trainen met bv. Layne Norton of (ja daar komt 'ie..) Mark Rippetoe zou ik geweldig vinden. Maar Jerry, nee gewoon niet. Zoals ik al zei, smaken verschillen (gelukkig maar!)
          Overigens vind ik het feit dat ik bijvoorbeeld geen 'bber die wat presteert' ben geen vrijbrief om mij dan wel van alles te mogen noemen, maar daar zijn denk ik inmiddels genoeg woorden over gewisseld .
          Sorry hoor maat,maar hoe weet jij nou welke info je bij hem vandaan zou kunnen halen.
          "dergelijk figuur" is zeker ook niet denegrerend bedoeld?

En zo komen al jouw post keer op keer over,..het cynisme druipt er aan alle kanten vanaf.

En die laatste zin is al helemaal niet nodig.

Comment

Originally posted by quibus View Post
            Lol hoezo ga jij nou een beetje mans tegen min lopen doen.
            oma is gewoon een slecht voorbeeld, maar je bent weer erg dapper achter je toetsenbord.
            Niet zo boos doen Q, je moet de gequote post eens onthouden en dan een pagina terug kijken. Dan snap je de grap

ik post trouwens vanaf mn telefoon dus geen toetsenbord
            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              Kijk dit plaatje:
              No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet

BIJ LOW GI (tijdens calorie deficiet): LDL gaat flink omlaag, HDL daalt zeer weinig. Goede verbetering in de LDL/HDL ratio.

BIJ HIGH GI: Grotere verlaging van HDL en daarbij een verhoging van LDL. Achteruitgang in LDL/HDL ratio.
              ------------------------

Los daarvan is het cholsterol en triglyceriden totaalplaatje (en het effect ervan op CVD en CHD) veel complexer dan enkel LDL en HDL ratio. Maar dat terzijde.

Hetgeen jij als metafoor gebruikt is niet van toepassing en irrelevant.
              Waardevolle toevoeging, thanks for sharing. Ik kan verder alleen niet vinden uit welke bron deze mensen hun vetten hebben gehaald. Je kunt zeggen: eet zoveel vet, eiwitten en verder alleen simpele koolhydraten, waarna mensen een doos koek leeg-eten dat vol zit met transvet. Dat beïnvloed natuurlijk je cholesterol.

Al gaat de discussie mbt IIFYM meestal over de resultaten mbt trainen en niet over de algemene gezondheid, toch handig om dit onderzoek in het achterhoofd te houden.

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                Sorry hoor maat,maar hoe weet jij nou welke info je bij hem vandaan zou kunnen halen.
                "dergelijk figuur" is zeker ook niet denegrerend bedoeld?

En zo komen al jouw post keer op keer over,..het cynisme druipt er aan alle kanten vanaf.

En die laatste zin is al helemaal niet nodig.
                Buiten het feit dat ik als relatieve nieuweling vrij regelmatig wedstrijden/beurzen bezoek waar 'dergelijke atleten' (helemaal niet denigrerend bedoeld) te vinden zijn, kijk ik ook regelmatig wat er over bepaalde atleten bekend is wat betreft interviews/facebook pagina's e.d. Als ik dan, als aanhanger van een theoretische benadering, kijk op de facebook pagina van Team JK en dit als meest noemenswaardige post vind
                Originally posted by Team JK Facebook
                caffeine is een perfect natuurlijke fatburner, dus een bakkie voor , en na het trainen is altijd goed !!
                , ontbrandt nou niet echt die nieuwsgierigheid ("wat zou zo'n iemand nog meer voor interessants weten") zoals dat bij mij bijvoorbeeld gebeurt wanneer ik interviews met Layne Norton lees.
                Neem aan dat je dat vanuit mijn perspectief als theorie-gek met mijn kennis over de betreffende personen wel kan begrijpen voor wie ik dan liever kies toch?

Ik zie alleen maar 'go hard or go home' 'get of your ass' spul en daarvoor ben je bij mij dan gewoon aan het verkeerde adres Snap dat 99% van de volgers op facebook het geweldig vindt, maar voor mij staat inzet/motivatie niet gelijk aan hoe die-hard je dropsetjes zijn of hoeveel motivatie-fimpjes je voor/na de training kijkt of hoe vaak je bar brothers motivatie foto's liked op facebook(dit staat overigens los van het Jerry verhaal, ik impliceer niet dat hij dit doet o.i.d.).

Voor de liefhebbers hier trouwens de betreffende pagina.

Comment

Had ik gelezen gus daarom vind ik het zo raar. M zegt wat tegen jou en jij hetzelfde tegen mij?
                  Enfin no problemo

@dyna..daar wringt voor mij de schoen het gaat mij namelijk juist om de gezondheid..gains geloof ik wel..tot een bepaalde mate.
                  maar juist je gezondheid vind ik een issue bij iifym.

Comment

Buiten het feit dat ik als relatieve nieuweling vrij regelmatig wedstrijden/beurzen bezoek waar 'dergelijke atleten' (helemaal niet denigrerend bedoeld) te vinden zijn, kijk ik ook regelmatig wat er over bepaalde atleten bekend is wat betreft interviews/facebook pagina's e.d. Als ik dan, als aanhanger van een theoretische benadering, kijk op de facebook pagina van Team JK en dit als meest noemenswaardige post vind , ontbrandt nou niet echt die nieuwsgierigheid ("wat zou zo'n iemand nog meer voor interessants weten") zoals dat bij mij bijvoorbeeld gebeurt wanneer ik interviews met Layne Norton lees.
                    Neem aan dat je dat vanuit mijn perspectief als theorie-gek met mijn kennis over de betreffende personen wel kan begrijpen voor wie ik dan liever kies toch?

Ik zie alleen maar 'go hard or go home' 'get of your ass' spul en daarvoor ben je bij mij dan gewoon aan het verkeerde adres Snap dat 99% van de volgers op facebook het geweldig vindt, maar voor mij staat inzet/motivatie niet gelijk aan hoe die-hard je dropsetjes zijn of hoeveel motivatie-fimpjes je voor/na de training kijkt of hoe vaak je bar brothers motivatie foto's liked op facebook(dit staat overigens los van het Jerry verhaal, ik impliceer niet dat hij dit doet o.i.d.).

Voor de liefhebbers hier trouwens de betreffende pagina.
                    Wederom slaat je plank weer volledig mis en Inferno kan met daarbij prima bijstaan.

Fitness boulevard /JK is op de eerste plek een sportschool voor alles en iedereen waar gezelligheid hoog in het vaandel staan.
                    En is niks maar dan ook niks op specifieke info of wat voor info er voor jou te vinden is op die site,want als jij daar naatoe gaat voor begeleiding weet je precies wat je kan verwachten en krijgen.

Wederom probeer je wat te posten met de link erbij om jezelf goed te laten overkomen ,maar je slaat de plan echt mis.

genoeg hierover,....

im out

Comment

• Misschien moet je het stuk "met mijn kennis over de betreffende personen" nog eens lezen.

Ik baseer me op de informatie die ik kan vinden, jij hoeft toch ook niet bij elke lijsttrekker op de koffie om een beeld te krijgen op wie je zou kunnen stemmen? Zou een mooie boel worden.. Je baseert je op hoe die persoon zich naar de buitenwereld presenteert am I right?

Ik lees ook artikelen waaruit blijkt dat Jerry misschien best verstand heeft van voeding (een voorbeeldje staat hier) maar Jerry heeft geen wetenschappelijke publicaties, heeft geen interviews die zijn expertise onderstrepen en zijn opleiding economic and sports education aan de hogeschool steekt schril af tegen de PhD in voedingswetenschappen en de cum-laude diploma's in zowel voedingswetenschappen als biochemistry van Layne Norton.
                      Probleem is dat het of enkel jouw doel is om een 'discussie te winnen?' (als dat de bedoeling is heb je hem bij deze gewonnen, daarvoor zit ik niet op dit forum namelijk :') ), of dat je een heel slecht inlevingsvermogen hebt.

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                        ps generalix train je ook weer volop? (Nee dit is geen sarcastische of wat dan ook gewoon interesse vind het leuk dat je weer post namelijk)
                        Weet ik toch ouwe, we kennen elkaar al langer dan vandaag.
                        Ik doe nog steeds geen flikker. Ja, ben nu twee keer gaan hardlopen. Vette bek. Taekwondo een tijdje gedaan, maar op de een of andere reden is die motivatie nu echt kwijt. Wellicht weer eens gaan beginnen, maar ik zie het wel. Heb het druk zat.

Originally posted by Dynamix View Post
                        Waardevolle toevoeging, thanks for sharing. Ik kan verder alleen niet vinden uit welke bron deze mensen hun vetten hebben gehaald. Je kunt zeggen: eet zoveel vet, eiwitten en verder alleen simpele koolhydraten, waarna mensen een doos koek leeg-eten dat vol zit met transvet. Dat beïnvloed natuurlijk je cholesterol.

Al gaat de discussie mbt IIFYM meestal over de resultaten mbt trainen en niet over de algemene gezondheid, toch handig om dit onderzoek in het achterhoofd te houden.
                        Volgens IIFYM is het irrelevant uit welke vetten de testpersonen hun kcal hebben gehaald . Overigens onderstreept het onderzoek eens temeer dat het qua vetverlies niet uitmaakt wat je eet, maar qua gezondheid wel. Hetgeen overigens al vaker is genoemd in oudere discussies omtrent IIFYM.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by akito View Post
                          Probleem is dat het of enkel jouw doel is om een 'discussie te winnen?'. Als dat de bedoeling is heb je hem bij deze gewonnen, daarvoor zit ik niet op dit forum namelijk :') Of dat je een heel slecht inlevingsvermogen hebt.
                          Daar ga je weer met je denegrerende gedoe en kansloze opmerkingen.
                          Er is helemaal geen probleem behalve het continue uitlokken vanuit jouw kant.

Discussie winnen? who gives a fuck ,net alsof het mij ook meer iets interesseerd wat jij van mij vind.
                          Erg kortzichtig en bekrompen van je dat je denkt dat het daarover gaat.
                          Zegt wederom meer over jou persoon dan over de mij.

Dan begin je nog een keer over dat ik dan eventueel een slecht inleveningsvermogen zou hebben.
                          Nou ,mijn inleveningsvermogen over jou als persoon word keer op keer bevestigd ,waarmee je weer probeerd een reactie uit te lokken.

Ken weinig mensen die zo voorspelbaar zijn als jij,....

Comment

• Loopt iedere discussie hier zo tegenwoordig?

Comment

• Lol je beledigt zelf net zo veel man.
                              het feit dat je het log van de enige hier die wat bereikt logje noemt zegt genoeg, jou woordkeuze is bewust..zo slim ben je namelijk wel.
                              dus door zijn log logje te noemen denigreer je gewoon bewust, daar reageert m weer op etc.
                              als wij zeggen over jonge gasten zijn we bekrompen want ook jonge mensen kunnen wel veel weten maar als volwassenen moeten wij ons dan anders gedragen?
                              Je zegt zelf dat je graag provoceert, dat klopt elke post staat vol met kleine tactische provocaties.
                              imo lok jezelf zulke reacties uit.
                              en je eist rectificatie haha en anders?? Ga je naar de juf ofzo.
                              ps im in

Q aka mvos waakhond

Comment

• BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X