Ekv niet met elkaar eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ekv niet met elkaar eten

Graag zou ik iets met jullie willen delen en willen weten wat jullie gedachte over deze stellingen is.
    Eerlijk gezegd vind ik het maar een broodje aap verhaal maar misschien zijn hier mensen die achter deze beweringen staan.
    De info las ik op de site van Jesse van de Velde.

Onthoud wat combinaties betreft altijd:

* Combineer fruit uitsluitend met groente in groene smoothies en combineer het nergens anders mee. Als je eerst een maaltijd eet en daarna fruit eet, of fruit combineert met koolhydraten (zoals brood) dan gaat dat inderdaad gisten.
    * Combineer nooit koolhydraten en vetten met elkaar, dat is de ultieme weg tot vetopslag. Zorg dat je altijd eiwitten met koolhydraten combineert (of eiwitten met vetten). Eiwitten zijn de enige voedingsstof die je een verzadigd gevoel geven. Alleen wanneer je eiwitten eet krijgen je hersenen na 20 minuten een signaal dat je vol zit. Bij koolhydraten gebeurd dit niet en daarom kan je daar gemakkelijk teveel van eten. Je hebt vast wel eens ervaren dat je lasagna at en het leek alsof je onverzadigbaar was...
    The expert in anything was once a beginner..

Komaan, je weet wel beter toch inmiddels? Die Jesse Van der Velde heeft geen flauw idee waar hij het over heeft. Hij wordt in een facebook-groep waarin ik zit met een aantal 'experts' op het gebied van fitness en voeding ook regelmatig compleet afgebrand.

Conclusie: van lasagne raak je niet vol, dus vet en koolhydraten samen eten is slecht voor je .

Ze zouden die gast compleet van het internet af moeten gooien.

Comment

Een broodje aap mag helemaal niet. Want dan combineer je vetten met koolhydraten en dan word je dik.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Ik kende heel die Jesse Vd Velde niet eerlijk gezegd maar ik vind het nogal wat om dit zo op je website neer te zetten zonder onderbouwing of links naar onderzoeken.

Comment

Alle regels/manieren die ertoe leiden dat mensen minder kcal nuttigen (en/of meer kcal verbruiken dan ze nu doen), zal leiden tot gewichtsverlies.

Voor de doorsnee persoon is de kans groot dat ze door allerlei van deze beperkende regels (waar de site van Jesse vol mee staat) minder calorieën gaan nuttigen. Dit heeft waarschijnlijk als resultaat dat het voor een aanzienlijk deel van de mensen werkt om gewicht te verliezen (ondanks dat de informatie inhoudelijk incorrect is).
          ----------------------------------

Nog wat mogelijke regeltjes:

- Eet alleen van zonsopgang tot zonsondergang.
          - Eet elke maaltijd een vetarme eiwitbron
          - Combineer inname van eiwitten altijd met groenten
          - Eet bij je avondeten geen koolhydraten.
          - Drink een glas water bij en tussen iedere maaltijd
          - Ga naar elke maaltijd 10 minuten wandelen om de spijsvertering op gang te brengen.
          - Eet niet na X uur.
          - Eet na X uur enkel nog eiwitten.
          - Eet na X uur geen koolhydraten meer.
          - bla bla bla.

Puur en alleen truukjes waardoor mensen meer verbranden of minder eten. Jesse van der velde presenteert dit verpakt in een semi wetenschappelijk jasje met een bla bla verhaaltje.

Ik ben er nog niet over uit of hij dit zelf ook echt gelooft of dat hij bewust onjuiste informatie verkondigt. Tot nu toe geef ik hem het voordeel van de twijfel en houd ik het erop dat hij niet de intellectuele capaciteiten heeft om onderzoeken juist te interpreteren en juiste conclusie's te trekken.
          Last edited by dynobet; 12-05-2014, 11:28.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Na een maaltijd ook ff minuut springen want dan verwerkt je lichaam het beter
            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
              Ik kende heel die Jesse Vd Velde niet eerlijk gezegd maar ik vind het nogal wat om dit zo op je website neer te zetten zonder onderbouwing of links naar onderzoeken.
              Omdat hij die niet heeft, en dus is het slechts een theorie. Het Sonja Bakker-dieet is nog geloofwaardiger dan de onzin die hij verkondigt. Verder ben ik het volledig eens met Dynobet hierover.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                Na een maaltijd ook ff minuut springen want dan verwerkt je lichaam het beter
                Klopt. door de verhoging van Glut4 na het springen, worden de nutriënten beter verwerkt.
                Exercise, GLUT4, and skeletal muscle glucose upt... [Physiol Rev. 2013] - PubMed - NCBI

hahaha!
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Nou dan ga ik ff springen

Bedankt voor de informatie heren!

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                    Omdat hij die niet heeft, en dus is het slechts een theorie. Het Sonja Bakker-dieet is nog geloofwaardiger dan de onzin die hij verkondigt. Verder ben ik het volledig eens met Dynobet hierover.
                    Beetje zoals dat verhaal dat je als kh bron ook gewoon snoep kunt nemen..ow wacht...

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Beetje zoals dat verhaal dat je als kh bron ook gewoon snoep kunt nemen..ow wacht...
                      haha,je neemt nog de tijd om erop te reageren?!

Ik kan die gast gewoon niet serieus nemen en denk nog steeds dat het een troll is.
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Dat snoepje blijft dynamix achtervolgen, heb toch ook wel wat goede posts voorbij zien komen van hem.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                          Dus omdat iets buiten jouw realiteit staat en je weigert het te geloven is het gelijk niet waar? Als ik zo'n drastisch andere aanpak hanteer dan de meesten hier, dan kun je er zeker van zijn dat het ondersteund wordt door wetenschappelijk goed onderbouwde onderzoeken. Maar nee.. snoep is slecht want dikke mensen eten het ook en die zijn ongezond.

Comment

Omdat het snoepgoed heet, is het niet meteen goed he.
                            Het enige positieve van snoep, die ik kan bedenken is dat het toch koolhydraten zijn als je alleen maar kijkt naar de eiwitten, koolhydraten en de vetten. Als je daarin geen onderscheid maakt kan je inderdaad als toevoeging snoep gaan eten.
                            Maar laat het nou zo zijn, dat er wel degelijk onderscheid wordt gemaakt wat betreft koolhydraten.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
                              Als ik zo'n drastisch andere aanpak hanteer dan de meesten hier, dan kun je er zeker van zijn dat het ondersteund wordt door wetenschappelijk goed onderbouwde onderzoeken.
                              Niet doen,..gewoon niet doen
                              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X