Ekv niet met elkaar eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Gus View Post
    Hoe kan het dan dat Oma door heel bodybuildend nederland aanbeden wordt? Waarom werken sommige profs samen met Lyle McDonald? Zij hebben allebei een fysiek dat er uit ziet alsof ze nog geen pot pindakaas op kunnen tillen.
    Heet jij Dynamix?

Mijn vraag was hoe hij dit ziet niet wat jij er nou van vind.
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
      Heet jij Dynamix?

Mijn vraag was hoe hij dit ziet niet wat jij er nou van vind.
      Oh sorry, zal de volgende keer wel ff mn hand opsteken om te vragen of ik mag antwoorden
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Iedere serieuze bb er zou er veel voor over hebben om met jerry k te mogen trainen en jij noemt hem neanderthaler??
        Grappig ook dat je zo toch effe dat steekie kan uitdelrn waarop maarten dan weer zou reageren.
        Smaken verschillen, ik kijk echt niet tegen iemand op omdat hij groot (in dit geval vrij paradoxaal) is o.i.d. hoor. Kijk liever naar de positieve bijdragen die iemand levert.
        Ik vind het jammer dat ook jij je berichten nu net zo provocerend stelt: "iedere serieuze bb'er wil met jerry trainen", m.a.w: "wie niet met jerry wil trainen is niet serieus met zijn sport bezig". Het is toch niet zo als bb'en je hobby is en je er dagelijks serieus met bezig bent, dat je automatisch verplicht bent om een poster van jerry boven je bed te hebben hangen?

Daarom waardeer ik Dynamix ook die, alhoewel hij misschien wel minder weet dan Mvos, zijn best doet anderen te helpen. Tegen hem zou ik eerder opkijken dan tegen Jerry.

Originally posted by GeneralIx
        Het doet me deugd dat gezelligheid en tolerantie nog immer schering en inslag zijn op moment van mijn spetterende retour. Hierom ook even het verzoek om pareltjes als ''neanderthaler'' en ''verschrikkelijke kansloze sukkel'' te laten voor wat ze zijn.

Lijkt me, zoals ik eerder al stelde, niet onverstandig dat Mvos en ik onze conversatie in PM voortzetten voordat de boel weer derailled straks. Zal het dan ook laten bij deze post.
        Last edited by akito; 12-05-2014, 15:20.

Comment

Misschien hebben we een andere doel/goal voor wat we fysiek technisch willen behalen/behouden.

Fitness / BB is nog altijd een sport waarbij het om het fysiek draait en jij kan nog zo goed onderzoeken opzoeken of vinden dat het voor jou werkt,maar met jou stats (heb nog nooit een foto van je gezien) kun je mij nou niet overtuigen dat IIFYM voor jou een goede keuze is.

Hoe zie jij dit?
          Waarom zou flexibel dieten er volgens jou dan voor zorgen dat je je doel niet behaald?

Ik heb ook geen indrukwekkende stats op dit moment, dat geef ik toe. Ik ben ook pas sinds half november voor het eerst gaan bulken na een half jaar te hebben gecut. Ja, ik heb een boel fouten gemaakt in die tijd, maar juist daar heb ik enorm veel van geleerd en ik zorg dat ik die fout nooit meer maak. In feite kun je zeggen dat ik nog een beginner ben, maar ik doe wel mn best om zoveel mogelijk te leren over trainen en voeding. Ik weet lang niet alles en uiteraard mag iedereen zijn best doen om mijn standpunten te weerleggen dmv een goede onderbouwing, maar die mis ik gewoon vaak.

Dus mn stats zijn momenteel niet indrukwekkend, maar mijn kennis stijgt momenteel wel boven mn stats uit en als je het niet met mij eens bent, zeg dan waarom en geef een onderbouwing. Ook iemand met relatief magere stats kan aardig wat kennis hebben.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
            De onderzoeken die ik eerder heb gepost bewijzen het tegenovergestelde. Heb jij onderzoeken die jouw claim ondersteunen?
            Met betrekking tot het eerste onderzoek raad ik je aan eerst eens de fulltext te lezen: Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. The Carbohydrate Ratio Management in European National diets. | ReadCube Articles

Als je kijkt naar de opzet van het onderzoek en ook het gedeelte DISCUSSION leest, zul je zien waarom men erg voorzichtig moet zijn met het trekken van conclusies uit dit onderzoek (zie oa plaatje in bijlagen).

Met betrekking tot het tweede onderzoek:
            However, a 10% decrease in LDL cholesterol (P < 0.05) and a tendency to a larger decrease in total cholesterol (P = 0.06) were observed with consumption of the LGI diet as compared with the HGI diet
            Lezen we de full text:
            No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet

Plaatje van effect van de dieten op de verschillende soorten cholesterol:
            No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet

Conclusions: This study does not support the contention that low-fat LGI diets are more beneficial than HGI diets with regard to appetite or body-weight regulation as evaluated over 10 wk. However, it confirms previous findings of a beneficial effect of LGI diets on risk factors for ischemic heart disease.
            Iets waar ik mijn vraagtekens bij zet:
            Even though subjects in the LGI diet group lost a total of 1.9 kg compared with 1.3 kg lost by the HGI diet group, this difference was not significant.
            Mijn comment: Ze zaten in een calorie deficiet (want ze verloren gewicht)(dit zorgt normaliter vrijwel altijd voor een verbetering van de cholesterol waarden). Zouden ze niet in een calorie deficiet verkeren zouden de effecten nog duidelijker zichbaar worden (dat een hoog GI dieet LDL verhoogt en HDL verlaagt).
            ---------------------------

Onderzoeken waar jij op mag schieten:

Effect van fructose op LDL cholesterol en trigliceriden in gezonde individuen:
            Metabolic effects of dietary fructose in healthy subjects.

En deze (iets minder relevant):
            An Error Occurred Setting Your User Cookie
            -----------------

Verder zijn er ook nog onderzoeken die impliceren dat fructose een negatief effect heeft op de LDL particle size in een negatieve zin (je hebt large boyant en small dense. Enkel de small dense LDL is schadelijk en vormt een risico).

Bijvoorbeeld:
            Fructose intake is a predictor of LDL particle size in overweight schoolchildren

Conclusions: In school-age children, greater total and central adiposity are associated with smaller LDL particle size and lower HDL cholesterol. Overweight children consume more fructose from sweets and sweetened drinks than do normal-weight children, and higher fructose intake predicts smaller LDL particle size.

More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Waarom zou flexibel dieten er volgens jou dan voor zorgen dat je je doel niet behaald?

Ik heb ook geen indrukwekkende stats op dit moment, dat geef ik toe. Ik ben ook pas sinds half november voor het eerst gaan bulken na een half jaar te hebben gecut. Ja, ik heb een boel fouten gemaakt in die tijd, maar juist daar heb ik enorm veel van geleerd en ik zorg dat ik die fout nooit meer maak. In feite kun je zeggen dat ik nog een beginner ben, maar ik doe wel mn best om zoveel mogelijk te leren over trainen en voeding. Ik weet lang niet alles en uiteraard mag iedereen zijn best doen om mijn standpunten te weerleggen dmv een goede onderbouwing, maar die mis ik gewoon vaak.

Dus mn stats zijn momenteel niet indrukwekkend, maar mijn kennis stijgt momenteel wel boven mn stats uit en als je het niet met mij eens bent, zeg dan waarom en geef een onderbouwing. Ook iemand met relatief magere stats kan aardig wat kennis hebben.
              Bedankt voor je uitleg,

Ik beweer alleen nergens dat je het beoogde fysiek niet met IIFYM te behalen valt en ook niet dat iemand met mindere stats of een geen "fitness" waardig fysiek veel kennis kan hebben.

Alleen lees ik door jouw post altijd heen (en dat kan dus aan mij liggen) dat alles voor JOU perfect en goed werkte ect. ,maar eigenlijk heb je daar toch de resultaten nog niet naar?

Dat jij jouw nieuw geworven kennis wil delen is uiteraard prima en kan ik alleen maar toejuichen alleen kunnen de posts voor mij iets genuanceerder wat betreft de werking op jouw persoon ervan.

Hoe denk jij dat het overkomt als jij straks een supergoed fysiek hebt en dan met een iets andere gedachtegang hier jouw info post?

Comment

Originally posted by Gus View Post
                Hoe kan het dan dat Oma door heel bodybuildend nederland aanbeden wordt? Waarom werken sommige profs samen met Lyle McDonald? Zij hebben allebei een fysiek dat er uit ziet alsof ze nog geen pot pindakaas op kunnen tillen.
                Haha ja oma..kijk effe hoe ze er vroeger uitzag.

Comment

Ik weet niet veel over cholesterol, maar ik geloof dat de verhouding tussen LDL en HDL het belangrijkst is. Niet alleen het LDL-cholesterol gaat omlaag bij een low GI-dieet, maar ook het totale cholesterol staat er. Zoals ik het lees is dat ongeveer hetzelfde als iemand adviseren minder eieren te eten omdat daar cholesterol in zit, wat natuurlijk niet zo simpel werkt.
                  Last edited by Dynamix; 12-05-2014, 15:37.

Comment

Haha ja oma..kijk effe hoe ze er vroeger uitzag.
                    Heet jij Mvos?

Mijn vraag was hoe hij dit ziet niet wat jij er nou van vind
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik denk dat wij elkaar gewoon niet goed begrijpen.
                      nee je hoeft niet een pister te hebben boven je bed maar kom opzeg als jr een beetje met de spirt begaan bent wil je toch wel eens trainen met een pro.
                      daarbij denk/weet ik dat jerry heel veel mensen helpt.
                      net als maarten die al herl nl is doorgereisd om met leden te trainen en keer op keer lees je in zijn log dat mrn dsn veel van hem geleerd heeft.
                      en aanbidden is iets anders dan samen trainen daarintegen is onze praktisch enige bb er die wat presteerd een neanderthaler noemen gewoon raar imo.

ps generalix train je ook weer volop? (Nee dit is geen sarcastische of wat dan ook gewoon interesse vind het leuk dat je weer post namelijk)

Originally posted by akito View Post
                      Smaken verschillen, ik kijk echt niet tegen iemand op omdat hij groot (in dit geval vrij paradoxaal) is o.i.d. hoor. Kijk liever naar de positieve bijdragen die iemand levert.
                      Ik vind het jammer dat ook jij je berichten nu net zo provocerend stelt: "iedere serieuze bb'er wil met jerry trainen", m.a.w: "wie niet met jerry wil trainen is niet serieus met zijn sport bezig". Het is toch niet zo als bb'en je hobby is en je er dagelijks serieus met bezig bent, dat je automatisch verplicht bent om een poster van jerry boven je bed te hebben hangen?

Daarom waardeer ik Dynamix ook die, alhoewel hij misschien wel minder weet dan Mvos, zijn best doet anderen te helpen. Tegen hem zou ik eerder opkijken dan tegen Jerry.

Lijkt me, zoals ik eerder al stelde, niet onverstandig dat Mvos en ik onze conversatie in PM voortzetten voordat de boel weer derailled straks. Zal het dan ook laten bij deze post.[/FONT][/COLOR]

Comment

Bedankt voor je uitleg,

Ik beweer alleen nergens dat je het beoogde fysiek niet met IIFYM te behalen valt en ook niet dat iemand met mindere stats of een geen "fitness" waardig fysiek veel kennis kan hebben.

Alleen lees ik door jouw post altijd heen (en dat kan dus aan mij liggen) dat alles voor JOU perfect en goed werkte ect. ,maar eigenlijk heb je daar toch de resultaten nog niet naar?

Dat jij jouw nieuw geworven kennis wil delen is uiteraard prima en kan ik alleen maar toejuichen alleen kunnen de posts voor mij iets genuanceerder wat betreft de werking op jouw persoon ervan.

Hoe denk jij dat het overkomt als jij straks een supergoed fysiek hebt en dan met een iets andere gedachtegang hier jouw info post?
                        Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar besef je ook dat ik pas een half jaar aan het bulken ben geweest. Jij weet ook dat je spier gewoon niet zo snel aanzet, zeker als je nog veel te leren hebt en ondertussen tegen wat muren aanloopt dan gaat het niet zo snel. Vooral vanwege tijdgebrek heb ik de resultaten nog niet; je kunt natuurlijk niet aan IIFYM wijten dat ik na een half jaar nog geen 100kg kan benchen en 150 kan squatten.

Comment

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar besef je ook dat ik pas een half jaar aan het bulken ben geweest. Jij weet ook dat je spier gewoon niet zo snel aanzet, zeker als je nog veel te leren hebt en ondertussen tegen wat muren aanloopt dan gaat het niet zo snel. Vooral vanwege tijdgebrek heb ik de resultaten nog niet; je kunt natuurlijk niet aan IIFYM wijten dat ik na een half jaar nog geen 100kg kan benchen en 150 kan squatten.
                          Zelfs al zou er niks veranderd zijn, we hebben het over theorie. Je hoeft je qua fysiek nergens voor te verantwoorden. Daarnaast geldt onderstaande nog (hetgeen ik eerder op de middag postte).

Originally posted by akito View Post
                          Probleem bij discussies over voeding, en dan wil ik hier overigens echt niet de self-proclaimed expert uit hangen want er zijn een hoop leden met veel meer diepgang qua kennis, is dat de boel altijd extreem genuanceerd ligt en bijna elke variabele (hormonale homeostase en al dat soort zaken) van persoon tot persoon ook echt variabel is. Daardoor zegt het refereren aan succescase's zoals de consistentie van een Iron Mind of de idioterie van zo'n Matt Ogus (waarbij er nog de nodige aanvullende sups ingaan) zoals hier vaak gedaan wordt mij eigenlijk ook niks. De een zal áltijd harder moeten werken dan de ander en dat persoon A beter presteert dan persoon B valt dan vaak ook maar deels te verklaren door een verschil in plan van aanpak tussen persoon A en B (hiermee impliceer ik overigens niet dat er ook maar iets af te dingen valt op de progressie van bv. IM, integendeel zelfs). Daardoor resten (helaas) persoonlijk ervaring en representatieve studies wanneer het om effectiviteit van een bepaald plan van aanpak gaat.
                          Dus zou zelfs een extreem goed resultaat van jouw kant geen succesgarantie van je methode waarborgen.

Comment

Ging me meer alleen over over de gedachte gang van je,zodat ik in de toekomst je post beter kan begrijpen.

Thanks,

Comment

Klopt Akito, maar helaas hebben sommigen hier de neiging om niks te geloven van wat ik zeg omdat ik een keer heb gezegd dat mn vetpercentage 20% is. Hun argumenten zijn "het werkt niet, kijk maar naar je stats" en dat klopt dus niet. Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten zij waarschijnlijk niet .

Comment

Ik denk dat wij elkaar gewoon niet goed begrijpen.
                                nee je hoeft niet een pister te hebben boven je bed maar kom opzeg als jr een beetje met de spirt begaan bent wil je toch wel eens trainen met een pro.
                                en aanbidden is iets anders dan samen trainen
                                Nee ik heb serieus geen enkele drang om met een dergelijk figuur te trainen. Lijkt me wel heel leuk om met iemand te trainen die mij kan helpen theoretische concepten in de praktijk te brengen, trainen met bv. Layne Norton of (ja daar komt 'ie..) Mark Rippetoe zou ik geweldig vinden. Maar Jerry, nee gewoon niet. Zoals ik al zei, smaken verschillen (gelukkig maar!)
                                Overigens vind ik het feit dat ik bijvoorbeeld geen 'bber die wat presteert' ben geen vrijbrief om mij dan wel van alles te mogen noemen, maar daar zijn denk ik inmiddels genoeg woorden over gewisseld .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X